tóth gabi
Soros György a háborút támogatja.
Több kérdést is felvet az, hogy a baloldal több százmillió forintot kapott a kampányára egy olyan amerikai szervezettől, amely Soros Györgyhöz köthető – mondta Hollik István, a Fidesz kommunikációs igazgatója csütörtöki videónyilatkozatában.
A politikus kifejtette: „már napok óta tudjuk", hogy a baloldal több száz millió forintot kapott külföldről a kampányára egy olyan amerikai szervezettől, amely Soros Györgyhöz köthető. Amellett, hogy ezzel egyértelműen kijátszotta a kampányra vonatkozó jogszabályokat a baloldal, az ügy számos kérdést felvet – értékelt.
Kiemelte: talán az egyik legfontosabb kérdés, hogy ezért a több száz millió forintért Soros György mit kért cserébe. Senki nem gondolja komolyan, hogy több száz millió forintot az üzletember csak úgy odaadott a baloldal számára – fogalmazott.
Hollik István közölte: Soros György támogatja a háborút és az európai szankciókat, ezért adódik a kérdés, köze van-e Soros György kampánytámogatásának ahhoz, hogy a Márki-Zay Péter- és Gyurcsány Ferenc-féle baloldal egyértelműen háborúpárti és szankciókat támogató álláspontot képvisel mind a mai napig.
„Elvárjuk, hogy a kapitány és a főnök, azaz Márki-Zay Péter és Gyurcsány Ferenc" válaszoljon ezekre a kérdésekre – jelentette ki a politikus.
Az ellenzék jelöltje nemrég arról beszélt, hogy Amerikából komoly pénzekkel segítették a Fidesz-ellenes küzdelmüket. Újabb kérdőjelek bukkantak fel a baloldal külföldi (párt)finanszírozási botránya körül. Nem csak emiatt volt érdekes a késve közzétett dokumentum, hiszen abban több irracionális tétel is szerepel. Többek között 530 millió ment Facebook-hirdetésekre, 97 millió buszoztatásra, 290 millió robocall- és SMS-kampányokra, de az MMM marketingre és tanácsadásra se sajnálta a pénzt – áll a Kontra cikkében.
A Mindenki Magyarországa Mozgalom honlapján megjelent a tételes főkönyvi kivonat pdf-ben, augusztus végéig bezárólag: 1862 oldalas anyag főkönyvi számlákra bontva, minden gazdasági eseményre, soronként.
A tételes elszámolásból persze az igazán lényeges részletek sajnos hiányoznak: nem derül ki, kiktől érkeztek be a néhol elképesztő pénzek. Itt külön kiemelendő a nyolc darab, összesen 1,86 milliárd forintnak megfelelő USA-dolláros „makroadomány”: ezekből a legnagyobb tételek a 300 milliót bőven, illetve a félmilliárd forintot is majdnem meghaladják.
Egészen irracionálisnak tűnő költések: míg a könyvelést tényleg kvázi ingyen csinálták nekik (idén eddig 36 ezer forint látszik ezen a soron), marketingre (szolgáltatások és tanácsadás) 145 milliót tapsoltak el. Úgy látszik, a marketingesek is nagyon elhivatott ellenzékiek, de a kormányváltásért még ők sem szeretnek ingyen dolgozni – jegyzi meg a Kontra.
Csak a Facebookon 530 milliót költöttek. SMS-ekre elment további 117 millió, interaktív (?) robothívásokra 46 millió, egyéb reklámokra 52 millió, a call centerre pedig 127 millió. Csak tudnánk, mi folyik ott ennyi pénzből!
Bár sokat hallani, hogy csakis a Fidesz szokott vidékről meg Lengyelországból buszoztatni embereket, a Mindenki Magyarországa idén mégis 97 milliót költött ugyanerre.
További érdekes kiadások: tollakra 44 millió, szórólapokra 76 millió, óriásplakátokra 87 millió, újságokra 117 millió, egyéb szóróanyagokra 24 millió.
Márki-Zay Péter kiadta a jelszót: legyen elszámolás a kampánypénzekkel! És lett évközi elszámolás.
És valóban: lett is elszámolás, meg nem is.
A fentiek a legérdekesebb pontok, de izgalmas olvasmány az egész. Nem fogott ki rajtunk az MMM: ügyesen átkonvertáltuk az egészet Excelbe, majd egy kimutatásdiagrammal rutinosan összesítettünk mindent... És néhol komolyan eltűnődtünk, néhol meg csak mosolyogtunk. Meg értetlenkedtünk.
Forrás: Konta/Kozma Zsuzsi
Aki a számvitelben kevésbé jártas, azoknak mondjuk, hogy a mérleg a gazdasági társaság pillanatnyi vagyonát és azoknak a forrásait tárja fel. Az 1-estől a 4-es számlaosztályokig kell összegyűjteni az adatokat. 1-től 3-ig a társaság eszközeit (például tárgyi eszközök, pénzeszközök, vevői követelések), a 4-es főkönyvi számlákon pedig a forrásokat láthatjuk, benne a saját tőkével (tehát kiknek és mennyivel tartozik a társaság, ideértve a tulajdonosok által befektetett pénzt).
Az eszközoldallal szemben az eredményt rontó passzív időbeli elhatárolásokból itt nem látunk semmit. Ez is furcsa, mert például a közüzemi számlák rendre jövőbeli teljesítési dátummal érkeznek (ráadásul utólag), és azokat rendszerint "előrébb kell hozni" a könyvelésben, hogy reális képet adjanak a társaság teljesítményéről. Ők tudják. Na de lépjünk túl ezen is, ez csak egy elszámolás, nem az éves beszámoló!
És jöjjenek az eredményszámlák, azaz az 5-8-9-es főkönyvek... Rosszindulatúan: amit nem tudtunk elrejteni a mérlegben, az itt úgyis lecsapódik! Érdekesség lesz itt is bőven.
A szolgáltatásoknál se spóroltak igazán - illetve hát csak a könyvelőkön (jellemző, de látszik is). Jöjjenek a megdöbbentő részletek!
*A kimenő IVR egy ügyfélkapcsolati megoldás, amelyet a kommunikáció proaktív terjesztésére használnak. Ez a technológia lehetővé teszi, hogy személyre szabott értesítések segítségével automatikusan bevonja az ügyfeleket több csatornán; például automatizált hanghívásokon, SMS-eken, emaileken vagy közösségimédia-bejegyzéseken keresztül.
Kicsit arra emlékeztet ez bennünket, amikor az öreg, boomer vezetőségnek beadják, hogy majd az NFT és az appok minden problémájukat megoldják... Na mindegy.
Marketingtanácsadásra- és szolgáltatásokra elment 145 millió, grafikára és webdesignra 26 millió, egyéb szakértőkre 5 millió, online szolgáltatásokra 27 millió... Közvélemény-kutatásra pedig 5,8 millió (vajon ez volt az, amit külön rendeltek meg, mert nem hitték el a számukra aggasztó, de utólag helyesnek bizonyuló számokat?).
És végül számviteli (könyvelői) szolgáltatásokra 36 EZER. Ez a kontraszt sokat elárul, de hát MMM-ék is racionális lények: ott spórolnak, ahol lehet.
Egyéb ráfordítások, bevételek: ezekből is akadt rendesen, bár nagy sajnálatunkra egyelőre legfeljebb interjúkban elejtett foszlányokból tudunk az adományozók kilétére következtetni, nem magából az elszámolásból.
Az egyéb ráfordításoknál (8-as számlaosztály) két sor tűnik fel 15,8 millió forint értékben: méghozzá a térítés nélkül átadott eszközök és pénzeszközök összértéke. Kinek és mit adhattak át ilyen értékben? Feltehetően ők is jótékonykodtak, rendes tőlük. Van itt még továbbá 55 millió forintnyi realizált árfolyamveszteség - ezt így látatlanban furcsálljuk, hiszen pont nyereséget várna az ember ennyi devizás adomány esetében 2022 első felében, amikor pont gyengült a forint... Sajnos bántóan hiányoznak a háttéradatok. Ezek szerint akár forintból is fizethettek devizás szállítói számlákat?
Ezek a legnagyobb tételek: idén eddig összesen hozzávetőleg 2,6 milliárd forintnyi bevételre tett szert a Mozgalom.
Ahogy a bevezetőben is írtuk, a nagy összegű adományok alatt szereplő 1,856 milliárd alig 8 tételből tevődik össze. És ami legalább ennyire fontos: egytől-egyig amerikai dollárban érkeztek ezek a pénzek.
Az adománydobozt sajnos (valószínűleg alkalmanként) összesítették, a munkamennyiség és a visszakövethetetlenség miatt ez érthető is. A banki utalással érkező adományoknál ugyanakkor volt 8 ötmilliós, pár 10-20 millió közötti és két 50 millió közeli egyszeri utalás is. Rengetegen küldtek nekik ugyanakkor 500 és 1000 forintokat is - sajnos a felénk már belsős poénná vált 19 forinttal viszont most nem dobta meg őket senki. Összesen 14 338 tranzakciót látunk, átlag 27 ezer forintos értékben.
Az online Stripe-küldeményekből 144 tranzakciót látunk lekönyvelve; átlagban 1,9 millió forintot (!). Két adományozó 20, további öt pedig 10 millió forint fölötti összeget szánt Márki Zayéknak. Sajnos az ő kilétüket is az örök (?) homály fedi. Majd talán a hivatalos éves beszámolóban ebbe is kapunk némi betekintést.
Arra a kérdésre, hogy miért késlekedett ennyit az elszámolás, Márki-Zay azt felelte: hónapokkal a választások után, még június közepén is érkezett egy „több száz milliós” támogatás az Egyesült Államokból, amelyet arra fordított, hogy a kampány utolsó számláit kifizesse. A támogatás egy összegben érkezett, és az Action for Democracy nevű amerikai alapítvány utalta át az MMM bankszámlájára.
Sőt, Márki-Zay szerint úgy néz ki, hogy még marad is egy közel 100 milliós összeg „a több milliárdos kampány végén”, pedig a külföldi adományok után áfát, adót kellett fizetniük, és azt sem zárja ki, hogy még bírság, büntetés, pótlék is jöhet.
Ez többszörösen ellentmondásos kijelentés amúgy a hódmezővásárhelyi polgármestertől, ugyanis szerény számításaink szerint így is maradt bőven kifizetendő számla (lásd összefoglalónkat, bár talán az már nem a kampánnyal kapcsolatos). Rráadásul a Magyar Hang megkeresésére azt nyilatkozta az Action for Democracy, hogy ők ugyan nem adtak kampányra senkinek semmit, csupán civil szervezetként támogatták az MMM-et. Azzal indokolták, hogy osztják a demokratikus értékek és elvek iránti elkötelezettséget, és küzdenek a diszkrimináció minden formája ellen. Kész szerencse, hogy nem alakultak párttá és mégsem nyertek választást!
Az elszámolással valami viszont nagyon nincs rendben: a Márki-Zay által említett közel 100 milliós megmaradó összeget a rendelkezésünkre álló főkönyvi kivonat alapján nem látjuk. Illetve a bevételeket a költségekkel, ráfordításokkal összevetve akár láthatnánk is, csakhogy pont ott nem találjuk, ahol kellene: a pénztárban és a bankszámlákon...
...hacsak nem könyvelési hibáról, hibákról van szó, hogy mínuszos (követel egyenlegű) bankszámlákat látunk sorban egymás után, a szállítói tartozásokkal pedig ugyanez a helyzet (tartozik egyenleg, mintha még a szállítóktól kapnának pénzt)...
Vagy már megint úton van némi USD-s adomány, és ők tudnak róla?
Lehet. Persze évi 36 ezer forintért ne várjunk csodát , de biztos csak mi nem értünk valamit, de azt nagyon nem.
Na ne kötözködjünk, legyen elég a költségek és a bevételek összesítése, azok is elég árulkodóak, hiszen erről szólt volna a kampányelszámolás, aztán év végén majd javítanak. A lényeg: rengeteg pénz be-ki, és még több szamárságokra.
Egy Beatrice-sláger jut eszünkbe a 90-es évekből: Besült a mutatvány. Pedig minden olyan jó ötletnek tűnhetett tavasszal! Na ezt a rengeteg forintot (meg dollárt) tényleg oda lehetett volna adni inkább a szegényeknek.
...egy hete még 300 számla várt lekönyvelésre. Másodszor: alapos munkának kell lennie, sok száz számláról van szó, nem tévedhetünk.
- nyilatkozta Márki-Zay júniusban a Blikknek. Már csak egy utolsó kérdés (ha mégsem rontott a könyvelő): a fennmaradó számlákat ki fogja kifizetni, ha mégis jól látjuk?