RETRO RÁDIÓ

Fővárosi Fidesz-KDNP: fél 9-től legyen fizetős a parkolás

Fővárosi Fidesz-KDNP: fél 9-től legyen fizetős a parkolás
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 06. 29. 11:39

Új javaslattal élt a fővárosi FIDESZ-KDNP frakció.

A fővárosi Fidesz-KDNP-frakció azt javasolja, hogy 8 óra helyett fél 9-től legyen a fővárosban fizetős a parkolás.

A budapesti Fidesz szerdán Facebook-oldalán közölte: módosító javaslatot nyújtottak be a parkolási rendszer átalakításához.

Azt javasolják, hogy a 2010 óta jól működő II. és VI. kerületi gyakorlathoz hasonlóan reggel 8.00 helyett 8.30-tól kelljen fizetni a parkolásért Budapesten.

Így a szülők nyugodtan bekísérhetik gyerekeiket az iskolába, óvodába – tették hozzá.

Abban bíznak, hogy a baloldali képviselők is elfogadják a módosító javaslatot, ezzel megkönnyítve a budapesti családok hétköznapjait – írták.

A Fidesz azt megelőzően tette közzé a bejegyzést, hogy a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén tárgyalja a parkolási rendelet módosítását.

Brutálisan emelnék a budapesti parkolási díjakat Karácsony Gergelyék, tovább nehezítve ezzel a fővárosi autósok életét. A fővárost 4 zónára osztanák, a belső zónában 600 forintba kerülne egy óra parkolás. Az autóklub jogi bizottságának elnöke szerint Karácsony Gergely terveinek semmilyen szakmai indoka nincs.

Felháborította és megdöbbentette a fővárosi autósokat Karácsony Gergelyék legújabb ötlete, amivel nem csak átalakítanák, hanem fel is emelnék a budapesti parkolási díjakat.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes csütörtökön jelentette be, hogy szeptember elejétől 4 parkolási zónára osztanák a fővárost, és az árakat is megemelnék. Azonban azt még Kiss Ambrus sem tudta, hogy a zónák határai pontosan hol lesznek.

Ha Karácsony Gergely helyettesének tervei megvalósulnak, akkor az első zónában reggel 8 és este 10 között 600 forintba kerülne a parkolás óránként, ami a mostani árnál 15 százalékkal drágább.

A másodikban 450 forintot kellene fizetni reggel nyolc és este nyolc között, a harmadikban 300 forint lenne az óránkénti díj nyolctól délután hatig, a negyedik zónában pedig ugyancsak reggel nyolc és este 6 óra között 200 forintba kerülne a parkolás óránként.

További szigorítás, hogy az első, második és harmadik zónában legfeljebb csak három órát parkolhatnának az autósok.

Ráadásul a Karácsony Gergely vezette főváros a mostanihoz képest 10 százalékkal növelné azokat a területeket, ahol fizetni kellene a parkolásért. A bevétel nagy része pedig továbbra is a jellemzően baloldali vezetésű kerületek kasszájába vándorolna.

A fizetős parkolási terület növelése, az árak emelése, és a fizetős órák kiterjesztése egy újabb fejezete a Karácsony Gergely vezette főváros autósok elleni hadjáratának – erről Kovács Kázmér beszélt az M1-en.

A Magyar Autóklub Jogi bizottságának elnöke kiemelte: a mostani jelentős áremelést semmilyen szakmai indok sem támasztja alá és az csak egy újabb, az autósokra kirótt sarc.

„A baloldali vezetésű főváros a parkolási rendszer brutális áremelést is magában foglaló átalakításával tovább növelheti a budapesti közlekedési káoszt” – erről az Origo írt.

A portál szerint a gigantikus méretű dugók miatt már így is nehéz a fővárosi autósok élete. Karácsony Gergelyék rosszul szervezett és átgondolatlan intézkedései miatt a budai és a pesti alsó rakpart még járható szakaszain is szinte lehetetlen közlekedni, ráadásul a balliberális főpolgármester vezetésével Budapest csatlakozott ahhoz a brüsszeli autósellenes programhoz is, amely egyebek mellett az eddiginél is több helyről tiltaná ki az autókat és a sebességhatárokat is csökkentené.

Az Origo úgy összegez, nem csak Karácsony Gergely, hanem több baloldali vezetésű kerület is autósellenes, amely a DK-s Niedermüller Péter vezette Erzsébetvárosban csúcsosodott ki azzal, hogy a forgalmi rend átalakítása gyakorlatilag ellehetetlenítette az autós közlekedést.

A baloldali vezetésű főváros tovább növelheti a Budapesten jelenleg is tapasztalható közlekedési káoszt, a parkolási rendszer áremelést is magában foglaló átszervezésével. Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes a jövő heti Fővárosi Közgyűlés előtt tartott tájékoztatóján közölte, hogy szeptembertől 4 zónára osztják Budapestet, és mindegyikben emelkednek a parkolási tarifák. Ezzel párhuzamosan tovább szorul vissza az ingyenes parkolás lehetősége is, mivel tíz százalékkal terjesztik ki a a fizetős zónákba tartozó fővárosi területeket.

Az A zónában lesz a legnagyobb arányú – közel 15 százalékos – a drágulás: ott 600 forintba kerül majd egyórányi várakozás a mostani 525 forint helyett. A legdrágább területeken ráadásul egészen este 10 óráig teszik fizetőssé a parkolást. A legolcsóbb kategóriát kivéve a várakozási idő egységesen maximum 3 óra lesz. A parkolási díjak zöme a – baloldali vezetésű – kerületek kasszájába vándorol.

A hét minden napján dugók vannak Budapesten FOTÓ: KONCZ MÁRTON - ORIGO

 

Zűrzavart vetít előre az őszi-téli időkre a fővárosi szmogrendelet tervezett módosítása is, hiszen szmogriadó esetén az Euro 3-as besorolású járművek sem közlekedhetnének majd, ami a korábbi korlátozásokkal együtt a fővárosban üzemben tartott autók felét teszi ki.

A KARÁCSONY GERGELY VEZETTE FŐVÁROS JELENLEG IS SÚLYOS FENNAKADÁSOKAT OKOZ BUDAPEST KÖZLEKEDÉSÉBEN A ROSSZUL SZERVEZETT, ÁTGONDOLATLAN INTÉZKEDÉSEIVEL.Mit beszámoltunk róla, gigadugók alakultak ki a budai alsó rakpart még járható részén, miután megkezdődött a Döbrentei tér és a Halász utca közötti szakasz augusztusig tartó lezárása. A környéken a minap több helyen nem működtek a közlekedési lámpák, a hidakon átjutni pedig tömegközlekedéssel is a szokásos idő kétszerese volt, s talán csak a villamossal utazók, a kerékpárosok és a sorok között szabálytalanul szlalomozó motorosok voltak előnyben.

A PESTI OLDALON SEM JOBB A HELYZET, AHOL A 2-ES VILLAMOS MIATT SZÁMOS HELYEN NEM LEHET FELHAJTANI A RAKPARTRA. EMIATT HÉTFŐN REGGEL IS HATALMAS DUGÓK ALAKULTAK KI A PESTI ALSÓ RAKPART KÖRNYÉKÉN.

Karácsony Gergely tönkretette a fővárosi közlekedést FOTÓ: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO


Az autósoknak az is komoly bosszankodást okozhat a jövőben, hogy Karácsonyék csatlakoztak a Városok Energiatakarékossági Sprintje nevű, brüsszeli kezdeményezésű energiatakarékossági programhoz, amelynek több pontja is a négy keréken közlekedők ellen irányul. A főváros hozzáállását tükrözik a főpolgármesternek az autósokra tett olyan pökhendi és lekezelő megjegyzései is, mint ha valakinek baja van a dugókkal, akkor szálljon ki a kocsiból, és menjen gyalog.

AZ AUTÓELLENES SZEMLÉLET TÖBB BALOLDALI VEZETÉSŰ KERÜLETRE IS JELLEMZŐ, S AZ EBBŐL FAKADÓ INTÉZKEDÉSEK A VII. KERÜLETBEN VEZETTEK A LEGKAOTIKUSABB HELYZETHEZ. A Niedermüller Péter DK-s polgármester által bevezetett átláthatatlan forgalmi hurokrendszer teljesen ellehetetlenítette az autósközlekedést Erzsébetváros belső részeiben, s néhol a pár száz méterre lévő úti cél eléréséhez is kilométeres kerülőket kell tenni.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.