RETRO RÁDIÓ

Karácsony Gergely módszeresen üldözi az autósokat

Karácsony Gergely módszeresen üldözi az autósokat
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2022. 04. 25. 20:54

Budapesten már szinte közlekedni is alig lehet az elhibázott döntések miatt állandósult dugókban.

Az ideiglenesen kialakított, de máig meglévő biciklisávok és a pesti alsó rakpart lezárásának terve után újabb intézkedésekkel venné célkeresztbe az autósokat Karácsony Gergely. Ezúttal a gyorshajtók ellen indított kampányt. 

Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub jogi szakértője az M1-en elmondta: A statisztikák szerint a balesetek túlnyomó többsége nem a gyorshajtás okozza, főleg annak fényében, hogy nem is tudnak gyorsan hajtani a dugókban.

A pesti alsó rakpart és a kerékpársávok együttese jelentősen megnehezítette az autósforgalmat és Karácsonyéknak arra is voltak terveik, hogy 50 km/h sebességnél gyorsabban sehol se lehessen haladni. Erről Kovács Kázmér beszámolója szerint írásos bizonyíték áll rendelkezésükre. A Magyar Autóklub jogi szakértője szerint a pesti alsó rakpart elvétele az autósoktól a mellékutak terhelését okozza majd, továbbá a budai alsó rakpartra és a hidakra tereli a forgalmat, így ott is könnyedén alakulhatnak ki további dugók.

Karácsony Gergely 2019-es győzelme óta szisztematikusan lehetetleníti el az autósokat Budapesten.

A hirtelenjében felfestett kerékpársávok eleve nehéz helyzetet teremtettek, majd a Lánchíd lezárása, a pesti alsó rakpart felújítása és a Blaha Lujza tér körüli anomáliák csak súlyosbítják a helyzetet.

A körúton és az Üllői úton még a koronavírus-járvány idején egyik napról a másikra jelentek meg a kerékpársávok, ami jelentős fejtörést okozott a fővárosban közlekedőknek. Hosszas halasztás után

tavaly nyáron indult a Lánchíd felújítása, ami a Tarlós Istvánék által megtervezettnél drágábban, ráadásul csökkentett műszaki tartalommal készül majd el.

A Lánchíd lezárása csak súlyosbította a már egyébként is pattanásig feszült helyzetet.

Gyurcsányi úton: titkolta a kampány során, hogy mire készül

Karácsony Gergely ennek ellenére a pesti alsó rakpartról is szeretné kitiltani az autósokat.

Szokatlan módon utólag már bevallotta, hogy tudatos volt terveinek elhallgatása, ugyanis csak az országgyűlési választás után tudatta a nyilvánossággal az ilyen irányú terveit.

Efféle „megoldást” utoljára 2006-ban láthattunk Gyurcsány Ferenctől, aki a kiszivárgott őszödi beszédben a saját kampányuk kapcsán így fogalmazott: „Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük.”

Nagy elődök nyomain jár tehát a budapesti főpolgármester, hiszen láthatóan teljesen tisztában van azzal, hogy intézkedései népszerűtlenek és nem akarta a baloldal választási esélyeit rontani azzal, hogy még a budapestieket is maga ellen fordítja a voksolás előtt.

A körút után a rakpartról is elüldöznék az autósokat

A 2022-es országgyűlési választás történelmi vereséget hozott a baloldal számára, így az e körül kialakult politikai témákkal terhelt légkörben Karácsony kimondhatta, hogy a rakpart Lánchídtól délre eső részét teljesen autómentessé teszi. Karácsony Gergely egy internetes portálnak úgy fogalmazott: „Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá”.

A pesti alsó rakpart egyébként Budapest egyik legforgalmasabb környéke. Egy, a Magyar Nemzet által megkérdezett szakértő szerint Budapesten az észak-déli autós közlekedést elsősorban a két rakpart biztosítja, és ha ebből az egyiket megszüntetik, akkor az addig ott folyó jelentős forgalom utat keres majd magának.

Az alsó rakpart lezárásával az észak-déli forgalom nem fog jelentősen csökkenni, mert az autósok a mellékutakat favorizálják majd, ami azt eredményezi, hogy lassabb lesz a haladás és megnövekednek a dugók – mondta el Vida Gábor.

Lánchíd-modell a Blahán

A kerékpársávok, a Lánchíd és a rakpart ügye mellett jelentősen akadályozza a közlekedést a Blaha Lujza téren kialakult áldatlan helyzet. A Lánchídhoz hasonlóan ezt a projektet is a „kevesebbet többért”-elvén oldotta meg a baloldali városvezetés, azaz

a munkálatok 400 millió forinttal kerülnek többe az eredetileg tervezettnél, viszont jóval kevesebb tartalom épül majd meg.

A Blaha Lujza tér felújítását szintét tavaly nyáron indította meg a főpolgármester és a Lánchíd, valamint a rakpart forgalomból történő kivonásával korlátozások lényegében lehetetlenné tették az autós közlekedést Budapesten.

A folyamatos dugók, a közlekedési káosz a légszennyezettségi adatok romlásához is vezettek. Az önmagát zöldpolitikusnak mondó Karácsony Gergely azonban még ebben a helyzetben sem gyakorolt önkritikát, hanem az autósokat vette célba. Egyik közfelháborodást okozó válasza a dugókat firtató kérdésekre főpolgármesteri munkájának teljes summája:

„Szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog.”

Nem látszik még igazán az alagút vége a Blaha Lujza téri felújítással kapcsolatban, egyelőre ugyanis szinte leálltak ott a munkálatok. A több hónapja tartó felfordulás miatt ugyanakkor a közlekedési fennakadások bizonyos napszakokban állandósultak a fővárosban.

Április elején öt új fát ültettek a Blaha Lujza térre – ez a legutóbbi hír az ott zajló felújításokkal kapcsolatban. Emellett a közlekedési fennakadások állandósultak, amire Karácsony Gergely megtalálta a megoldást: az autósok „szálljanak ki és gyalogoljanak” – írja beszámolójában a Magyar Nemzet.

Látható, hogy alaposan megcsúszott a Blaha Lujza tér felújítása, annak ellenére, hogy a munkálatok 400 millió forinttal kerülnek többe az eredetileg tervezettnél, viszont jóval kevesebb tartalom épül majd meg.

Mint ismert, a munka tavaly július 12-én kezdődött: először az aluljáró födémszerkezetét szigetelték felülről. A Metropol felhívta a figyelmet, hogy a munkálatoknak ez a része sajnos nem túl jól sikerült, hiszen már novemberben is vödrökben gyűjtötték az esővizet az aluljáróban.

Április elején az újság kiemelte, hogy az aluljáró még mindig ázik, felülről csöpög a víz a járókelők nyakába, és újra előkerültek a vödrök. Mindezek mellett februárban írtunk arról, hogy még azok a földeszsákok is ugyanott vannak érintetlenül, amelyeket novemberben vittek a térre a fák ültetéséhez.

Tavaly nyár elején Karácsony Gergely főpolgármester több nagyobb fővárosi beruházást egyszerre kezdett meg: ekkor indították el a Lánchíd sokáig halogatott felújítását, de komoly lezárásokra került sor a Blaha Lujza tér valamint a pesti rakpart miatt is. A forgalomkorlátozások lényegében lehetetlenné tették az autós közlekedést Budapesten.

A Magyar Nemzet korábban beszámolt arról, hogy a folyamatos dugók, a közlekedési káosz a légszennyezettségi adatok romlásához is vezettek. Karácsony Gergely viszont mégis az autósokat vette célba: a főpolgármester közfelháborodást keltő reakciói közül kiemelkedett az, amikor azt követően, hogy a tarthatatlan közlekedési állapotokkal szembesítették, azt javasolta az autósoknak:

„szálljanak ki a kocsiból és menjenek gyalog.”

Mindezek ellenére a városvezetés nem aggódik: a Budapesti Közlekedési Központ szerint a Blaha Lujza tér felújítása a terveknek megfelelően halad, a fővárosi önkormányzat törekvéseihez kapcsolódóan a teret ligetes-fás találkozóhellyé alakítják át. Mint a BKK honlapján olvasható, április elején öt új fát ültettek el a már meglévő kőris, valamint nagy tölgy mellett. Kiemelték ezenkívül, hogy májusban kezdődik a Somogyi Béla utca felújítása, az utca korszerűsítése várhatóan az év végére készül el.

A tervek szerint, ha elkészül a Blaha Lujza téri felújítás, többek között ezer négyzetméter zöldfelület jön létre, akadálymentesítik a Rákóczi út és a Nagykörút kereszteződését, megújul a közvilágítási rendszer, valamint az egykori Nemzeti Színházra emlékeztető építészeti elemek és utcabútorok kerülnek a helyszínre.

Újabb megszorítás várhat az autósokra Budapesten, ugyanis Karácsony Gergely arról beszélt egy internetes portálnak, hogy autómentessé tenné a pesti alsó rakpartot a Lánchídtól délre. A főpolgármester azt is elmondta, hogy a terv nem új, de azt a választási kampányban nem akarta bejelenteni, mert konfliktusokat szült volna.

A pesti alsó rakparton, az Erzsébet híd irányába szokás szerint lépésben, a Lánchíd felé tömött sorokban haladnak az autók. Ez Budapest egyik legforgalmasabb útvonala.

Karácsony Gergely most mégis ki akarja tiltani innen az autósokat. A főpolgármester a Telexnek vallotta be, hogy a rakpart Lánchídtól délre eső részét teljesen autómentessé teszi. Karácsony Gergely az internetes portálnak úgy fogalmazott: „Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá”.

Az M1 Híradónak Karácsony Gergely arról beszélt: a rakpart autósmentesítése benne van a programjában, de arra már érdemben nem válaszolt, hogy miért nem lehetett erről a kampányban beszélni.

A főpolgármestertől azt is szerették volna megkérdezni, pontosan honnan tiltják majd ki az autósokat a rakparton, de erre már nem volt lehetőségük.

Karácsony Gergely eltitkolta az autómentesítési terveit, hogy ne rontsa tovább a baloldal esélyeit a kampányban – ezt már a Mandiner írta. A portál szerint, ha a főpolgármester elképzelései a választások előtt kiderültek volna, annak negatív következményei lettek volna a főváros választási eredményeire.

A rakpart autómentesítése egyébként azt jelenti, hogy a következő hónapokban, sőt években az eddigieknél is nagyobb dugók lesznek majd Budapesten.

Pedig már így is mindennaposak a torlódások. Karácsony Gergelynek ugyanis az egyik első intézkedése az volt, hogy a nagykörúti kerékpársávokat jelölt ki, amivel elvett egy forgalmi sávot az autósoktól.

Új buszsávokat is kijelöltek Karácsony Gergelyék. Szakértők szerint ezzel a buszok menetideje nem csökkent, viszont gyakoribbak lettek a balesetveszélyes helyzetek és állandósultak a dugók. Emlékezetes, hogy a főpolgármester sokáig a tömegközlekedést ajánlgatta a dugókban rostokló autósoknak, és azt is üzente: menjenek gyalog.

Ahogyan az az M1 szerda kora délutáni felvételein látszik is: a pesti alsó rakpart azon részén, ahonnan vélhetően kitiltják majd az autósokat, nincs megállás, szünet nélküli a forgalom. Miután Karácsony Gergelyék lezárják a rakpartnak ezt a szakaszát, ezek az autók is beszorulnak majd a belvárosba, ami vélhetően tovább nehezíti majd a Budapesti belváros közlekedését.

Szakértők szerint a beruházások ütemezése is átgondolatlan a fővárosban. Több korábban megtervezett, de sokáig halogatott felújítást is késve és egyszerre indított el Karácsony Gergely tavaly.

Hosszas halasztás után tavaly nyáron indult a Lánchíd felújítása, ami a Tarlós Istvánék által megtervezettnél drágábban, ráadásul csökkentett műszaki tartalommal készül majd el.

Várhatóan a Blaha Lujza tér felújításának befejezése is csúszni fog, ugyanis több lap arról írt korábban, hogy a téren sokáig nem dolgoztak a munkások.

Hónapokig a budapesti ingatlanügyektől és a Városháza tervezett eladása körüli botránytól volt hangos a sajtó. Karácsony Gergely sokáig magyarázkodott, áldozatként szerepelt és azt mondta, hogy szerinte nincs ilyen ügy. A nyilvánosságra hozott bizonyítékok ellenére is azt állította, nem akarták eladni a Városházát.

Ugyancsak nagy botrányt kavart amikor kiderült, hogy miközben Karácsony Gergelyék tömegével bocsátják el az embereket a fővárosi cégektől, addig a fővárosi közműholding vezetője, Mártha Imre luxuskörülmények között tölti az idejét, amiről provokatív posztokban is beszámol.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.