Létrehozva: 2022.04.29.
Módosítva: 2022.04.29.

Az autóklub elutasítja a pesti alsó rakpart lezárását

Nem értenek egyet a fővárosi "retorikával".

Szerző Ripost

A Magyar Autóklub (MAK) elutasítja az észak-déli közlekedési folyosóként használt Pesti alsó rakpart Lánchíd és Erzsébet híd közötti szakaszának végleges lezárását, a rakparti forgalom elterelését - tudatta a MAK csütörtökön.

A MAK ugyan egyetért az élhető, zöld város koncepcióval, és szükségesnek tartja a forgalom csillapítását a belső kerületekben, ám nem ért egyet a „visszaadjuk a Duna partot a budapestieknek retorikával”, mert a többségük autót használó polgár - tartalmazza a közlemény.

Ebben a helyzetben az autóklub szerint valódi szakmai-társadalmi vita, egyeztetés szükséges - tették hozzá.
Az autóklubot és az autós közvéleményt meglepetésként érte a főpolgármesternek a pesti alsó rakpart lezárását, megszakítását célzó bejelentése.

Ezért a MAK felvette a kapcsolatot a Fővárosi Önkormányzattal és egyedüli autózással foglalkozó szervezetként részt vett azon az április 25-én megtartott egyeztetésen, ahol nem közeledtek egymáshoz az álláspontok.

A szervezet álláspontja szerint „ötletelés helyett” stratégiai tervezés szükséges, amelynek során meg kell vizsgálni a rakparti forgalom felszín alatti elvezetésének a lehetőségét is. Továbbá, nem halasztható a P+R parkolók építése és az elővárosi közlekedés fejlesztése sem - olvasható a közleményben.

„Hisszük, hogy Budapestet egyszerre lehet zöldebbé, barátságosabbá és működőképesebbé tenni anélkül, hogy egyes közlekedői csoportokat, nevesítve az autósokat ellehetetlenítenék” - fogalmazott a Magyar Autóklub.

Karácsony Gergely balliberális főpolgármester megdöbbentő és minden felelős szavazó számára vállalhatatlan módon eltitkolta a kampányidőszakban, milyen tervei vannak a budapesti rakpart Lánchídtól délre eső részével.

A még a baloldalon is megbukott politikus a választási esélyeiket akarta növelni azzal, hogy a kampány alatt nem beszél róla, hogy végleg lezárná az autósok elől az alsó rakpart egy szakaszát, ezzel pedig fennmarad majd a jelenlegi fővárosi vezetés alatti állandó dugó.

Karácsony tudta, hogy a szmogot, várakozást okozó, a budapestiek életét megnehezítő, közlekedésüket megbénító állapot növelése nem mutatna jól, így a választás utánig várt a bejelentéssel.

A Telexnek adott interjújában beismerte: eltitkolta a tervet, hogy megússza a konfliktust és a kormánypártok reakcióját.

A pesti alsó rakpart tervezése során volt az a korábbi szakmai döntés, hogy a Lánchídtól délre eső rész teljesen autómentes lesz. Ennek bejelentésével várnom kellett eddig a hétig, felismerve azt, hogy lehet, nem a kampány a legjobb időpont rá - indokolt a baloldali nyámnyila, aki a csúfosan leszerepelt Márki-Zay Péter kedvéért hagyta ott támogatóit a baloldali előválasztáson tavaly ősszel.

Nem akartam, hogy bizonyos jelöltek azt gondolják, az ő választási esélyeiket ez bármilyen módon befolyásolja. Nekem meggyőződésem, hogy nem befolyásolta volna, de most már ezen túl is vagyunk, a főváros pedig végrehajtja a programját - mondta, utalva arra, hogy ő márpedig nem is gondolja, hogy így lett volna.

Nem mondta senki, nem volt erről vita, egyszerűen én igyekeztem kerülni egy ilyen típusú konfliktust, volt belőle éppen elég enélkül is - próbálta elvenni az élét Karácsony annak, hogy miért cselekedett a meggyőződésével ellentétesen.

Feltehetjük a kérdést: ki kapcsolja a főpolgármestert újra és újra kézivezérlésre? A válasz valószínűleg igen egyszerű, a jobboldal pedig régóta hangoztatja.

Gyurcsány hátravont, beszélő sakkfigurája a baloldali bukás után is folytatja szokását: akadályozza a rábízott város életét. 

Karácsony Gergely nem elég, hogy az autóval járókat terheli újabb és újabb lehetetlen „megoldásokkal”, az általa vezetett Fővárosi Közgyűlés épp megszavazta, hogy május 9-től emelkedjenek a fővárosban a taxis tarfiák: az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nő majd.

Május 9-től emelkednek a fővárosban a taxis tarifák: az alapdíj 700-ról 1000 forintra, a kilométerdíj 300-ról 400-ra, a percdíj pedig 75 forintról 100 forintra nő - döntött szerdán a Karácsony Gergely főpolgármester vezette Fővárosi Közgyűlés.

A taxirendelet módosítását egyhangúlag fogadta el a testület. Az elfogadott javaslatban azt írták, hogy a 33 százalékos emelést a legutóbbi díjmegállapítások óta bekövetkezett eddig is jelentős üzemanyagár-emelkedés, valamint a megnövekedett infláció és a minimálbér emelkedése együttesen indokolja.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes közölte: a tarifaemelés a taxis szervezetek által kezdeményezett egyeztetéseken elért kompromisszumos megoldást tükrözi.

Megint az autósokat vegzálja a főpolgármester. Karácsony Gergely újabban a gyorshajtók ellen próbál küzdeni, és a közlekedési szabályok betartására figyelmezteti a budapestieket, miközben ő teremtett közlekedési káoszt a fővárosban.

„Fontos, hogy mindenki betartsa a közlekedési szabályokat, akár gyalogosan, kettő vagy négy keréken közlekedik. De külön kérek mindenkit a sebességhatárok betartására, hiszen a nagyobb sebesség és a nagyobb gépjárművek okozta balesetek lehetnek a legsúlyosabbak” – ezzel a tanáccsal jelentkezett Facebook-oldalán Karácsony Gergely, aki egyik friss bejegyzésében a gyorshajtók ellen emelte fel a szavát. A főpolgármester azt írta, átfogó közlekedésbiztonsági stratégia megalkotására készül, hogy a balesetek áldozatai­nak száma csökkenjen.

Érdekes, hogy ezzel éppen ő áll elő, hiszen közismert, hogy saját magával mindig szívesen kivételez, ha közlekedésről van szó: Karácsonyt több alkalommal is lefülelték már, amikor szolgálati autójával a buszsávot használta.

Azért is visszás, hogy az autósokat okolja a közlekedési balesetekért, mert éppen ő az, aki átgondolatlan intézkedéseivel valóságos közlekedési káoszt idézett elő Budapesten. A főpolgármester rossz döntései vezettek oda, hogy mára napszaktól függetlenül állandósultak a dugók a városban, az általa emlegetett gyorshajtás gyakorlatilag lehetetlen, sőt lassan már az is, hogy időben eljusson az ember valahova.

Ha valamire, hát biztosan nem a sebességkorlátozásra van leginkább szükség a budapesti közlekedésben. A rendőrségi statisztikák szerint egyébként a halálos balesetek többségét városon belül elsősorban olyan szabálytalanságok okozzák, mint a zebra figyelmen kívül hagyása vagy a jobbkezes utcák elnézése, nem pedig a gyorshajtás.

Karácsony Gergely legújabb ötlete azonban nem meglepő, hiszen megválasztása óta autósellenes álláspontot követ. A 2020-ban – szakmai szervezetek szerint is balesetveszélyesen – kialakított kerékpársávok gyakorlatilag megbénították a belvárosi közlekedést, miközben meglehetősen kihasználatlannak bizonyultak. De ugyancsak káoszt okoztak a rossz ütemben elindított, egymásba csúszó felújítások is. Nem véletlen, hogy az autósokat sújtó intézkedéseivel, mint például a pesti alsó rakpart autómentesítésének részletei­vel, csak a választások után állt elő.

Karácsony Gergely értelmetlen ötleteivel tele a padlás, és ezt már a baloldali politikustársai is látják. A minap Horváth Csaba MSZP-s fővárosi frakcióvezető szólta el magát, aki szerint „pénzügyileg súlytalan” és „szimbolikus”, vagyis lényegé­ben felesleges döntés volt leszerelni háromezer szemetest a városban. Ismert, korábban spórolási szándékkal leszerelték a köztéri kukák harminc százalékát, ennek köszönhetően a város számos pontján térdig járunk a szemétben.


 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek