tóth gabi
Mindegy, milyen áron, csak jöjjön a pénz – gondolhatja Budapest főpolgármestere. Azt javasolja, hogy ismét használják a kerékbilincset, pedig bebizonyosodott, hogy több a kára, mint a haszna.
Fürjes Balázs, aki Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős, szerdán a Twitteren azt írta, hogy míg „Tarlós kivezette, Karácsony bevezeti” a kerékbilincset, mivel idén újra alkalmazhatják ezt az eszközt a fővárosban. Ez a legrosszabb helyeken elszállítás helyett órákra rögzíti a forgalmi akadályt, a szabálytalanul parkoló autót, ezért is szűnt meg 2018-ban – tette hozzá.
Volt erről konzultáció? – teszi fel a kérdést az államtitkár.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Facebook-oldalán azt írta, a szabálytalanul várakozó autók közül a tömegközlekedést akadályozó járművek a legkárosabbak társadalmilag.
A kerékbilincselés újbóli bevezetése épp ezen, a város számára legégetőbb szabálysértési problémán semmit sem segít, hisz kerékbilincset csak olyan autóknál lehetne alkalmazni, amelyek a forgalmat nem akadályozzák – olyankor pedig a bírságolás is elegendő eszköz
Vitézy Dávid szerint a kerékbilincselés újbóli bevezetése helyett a kék lámpás, a forgalmat akadályozó autókat soron kívül elszállítani képes járművek számának növelése lenne indokolt.
A Karácsony Gergely főpolgármester által benyújtott 2020-as összevont budapesti költségvetést február 26-i ülésén tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés. A budapest.hu-n olvasható javaslat a közhatalmi bevételek között említi, hogy a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság által „ellátott kerékbilincselési tevékenység ismételt bevezetése éves szinten 15 millió forint összegben emeli a bevételi tervet”.
Vagyis mindegy, mennyi kárral jár, csak dőljön a lé.