tóth gabi
Egy rosszul sikerült nyilatkozatból kisebb fogyasztói pánik alakult ki. A vállalatórás vezetõi kínos mentegetõzésbe kezdtek, de már senki sem hisz nekik.
Az Irobot nevű, robotikával foglalkozó amerikai vállalat egyik igazgatója rövid interjút adott a Reuters hírügynökség egyik munkatársának, amiben többek között arról beszélgettek, hogyan lehetne hasznosítani a robot porszívók térfelismerő rendszere által összegyűjtött hatalmas adathalmazt. Itt szó esett az információk értékesítéséről, olyan technológiai óriásoknak mint a a Google, Apple, vagy a Microsoft, hogy azok csak és kizárólag a felhasználók érdekében (na persze) kielemezzék az adatokat. Például megmondják a robotporszívó tulajoknak, mit hogyan pakoljanak az otthonukban a helytakarékosság érdekében - írja a The New York Times.
A kétértelmű adatgyűjtésről szóló részekre azonnal rávetette magát az amerikai sajtó és kemény kritikákat fogalmaztak meg. A többség véleménye szerint egy ilyen magas szintű adatgyűjtés nem történhet hátsó szándék nélkül! Az utóbbi évtized tapasztalatai alapján pedig azt már tudhatjuk, hogy az USA kormányzata a technológiai óriásokkal karöltve, semmilyen aljasságtól nem riad vissza, ha az emberek megfigyeléséről van szó.
A Irobot persze nem, hagyta szó nélkül a rengeteg vádaskodást, szinte azonnal egy hivatalos közleményben határolódott el vezérigazgatójuk korábbi nyilatkozatától. Bár valószínűleg sose tudjuk meg, hogy vannak-e robotporszívók, végeznek-e titkos információgyűjtést, de az biztos, hogy egy ilyen adatcsomag, ami betekintést enged rengeteg fogyasztó életstílusába rettentő értékes a cégeknek és a titkosszolgálatoknak egyaránt.