RETRO RÁDIÓ

Bunkó volt az eladó? Kérd ki a panaszkönyvet!

Bunkó volt az eladó? Kérd ki a panaszkönyvet!
KF
Szerző
KF
Létrehozva2016. 10. 19. 15:12

Ha nem vagy elégedett egy vásárolt termékkel, szolgáltatással vagy a kiszolgáló személyzettel, panaszodat beírhatod a Vásárlók könyvébe. De mi történik ezután?

Mi az a Vásárlók könyve?

A Vásárlók könyve, vagy más néven panaszkönyv egy legalább 20 lapból álló A/4-es füzet. A törvény alapján minden kereskedelmi, vendéglátóipari, fogyasztási cikkek javításával vagy kölcsönzésével foglalkozó üzletben lennie kell Vásárlók könyvének – ha a tulajdonos azt állítja, az ő üzletében nincs panaszkönyv, azzal már eleve törvényt sért.

Az üzlettulajdonosoknak a Vásárlók könyvét jól látható és könnyen hozzáférhető helyre kell kitenniük, és hivatalosan egy tollat is mellé kell rakniuk. A vásárlókat pedig tilos megakadályozni abban, hogy a könyvbe beleírják észrevételüket, panaszukat, mint ahogy befolyásolni sem lehet őket abban, hogy mit írjanak a könyvbe.

 

Mikor írhatok a Vásárlók könyvébe?

A panaszkönyvbe elsődlegesen a vásárlás során elszenvedett sérelmek kerülnek: ha elégedetlenek vagyunk az üzletben vásárolt áruval, a vendéglátóhelyen kapott szolgáltatással, a kölcsönzött termékkel vagy a személyzet hozzáállásával kapcsolatban, akkor erről írásban panaszt tehetünk. A Vásárlók könyvének használata eredményesebb, mintha szóban tennénk panaszt, hiszen így nyoma marad a problémának, amit az illetékes szerveknek ki kell vizsgálniuk.

A Vásárlók könyvébe írt panaszunk az indigós megoldásnak köszönhetően több oldalon jelenik meg – a második oldalt tépd ki, és tartsd meg!

A Vásárlók könyvébe azonban nem csak panaszt írhatunk – észrevétel, javaslat vagy dicséret is kerülhet a könyvbe. Előbbi kettőt ugyanúgy ki kell vizsgálniuk a hatóságoknak és a bejegyzés írójának írásos választ kell kapnia az eredményről.

 

Mi történik azután, hogy leírtam a panaszom?

A Vásárlók könyvében születő minden bejegyzést kötelező érdemben megvizsgálni, és a kereskedőtől 30 napon belül választ is kell kapnunk a fejleményekről, ha írtunk a könyvbe. Ha azonban a kereskedő nem foglalkozik a sérelmünkkel, vagy a meghatározott időn belül nem küld levelet, akkor értesíthetjük a fogyasztóvédelmet a jogsérelmünkről – innentől kezdve a hatóság foglalkozik a panaszunkkal.

A jegyző, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság és a felügyelőségek két évre visszamenőleg vizsgálhatják a Vásárlók könyvébe tett bejegyzéseket, ezekért pedig utólag is kiszabhat pénzbüntetést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.