Létrehozva: 2016.05.16.

Ordas átverés egy webáruházban!

Olvasónk alaposan pórul járt a Szupersztore-ral... Ezekre a jelekre különösen figyelj, ha te is a neten vásárolsz!

Sándor február elején csapott le a szupersztore.hu ajánlatára: egy közel 40.000 Ft-os lézeres radardetektor 7200 Ft-ért jó ajánlatnak tűnt. A megrendelt és kifizetett terméket a webáruház kétnapos késéssel ugyan, de le is szállította, ám a kibontás után derült ki, hogy egyáltalán nem működik. 

Itt kezdődött a kálvária: Sándor és kollégái ugyanis innentől kezdve több, mint egy hónapig üldözték az ügyfélszolgálatot, de a pénzüket a mai napig nem kapták vissza.

A termék hibáját Sándor azonnal jelezte: erre még reagált a webáruház és kérte, hogy küldjenek vissza egy levelet e-mailben (azaz töltsenek ki egy nyomtatványt, szkenneljék be, majd e-mailezzék el), ám már erre is csak egy hibaüzenet, illetve nagy csend volt a válasz.

Sándor természetesen a hibás radart is visszapostázta (a saját költségén), de az ügyfélszolgálatot továbbra sem tudták együttműködésre bírni: a weboldalon akkor még nagy nehezen kikutatható, emelt díjas, percenként 460 Ft-ba (!) kerülő hívást sem fogadták. Pontosabban volt, hogy felvették a telefont, de beleszólni nem sikerült, a vonal tehát - akkor még - élt.

Ennek a telefonszámnak már nyomát sem találni a rendszerben: sőt, a webáruház közvetlen e-mail-címét is csak az Általános Szerződési Feltételek menüpont apró betűinek átböngészése után találtuk meg. A Kapcsolat menüpontban egy sima levélküldő sablon található, amibe viszont csak 500 karaktert lehet írni: azaz ha bármilyen problémánk van, azt kb. egy hosszabb sms-nyi szövegben kell megfogalmaznunk. (Az sem túl bizalomgerjesztő, hogy a program minden szó első betűjét nagybetűvé alakítja, de ez legyen a legkisebb gond a működésével.)

Sándorék a weboldalon keresztül rengetegszer írtak nekik - teljesen feleslegesen. A február legelején kezdődött levelezés végül odáig fajult, hogy március végén már rendőrségi feljelentéssel fenyegetőztek - ám a szupersztore-t még az ilyesmi sem hatja meg. Mivel a cég az USA-ban, Delaware államban van bejegyezve, az eljárás sokkal több időbe és pénzbe kerülne, mint amennyit még megéri ráfordítani.

A legtöbben éppen erre játszanak

A legtöbb szélhámos csaló éppen erre rendezkedik be: az esetek túlnyomó többségében a károsultak egyszerűen feladják a harcot.

Pedig az interneten keresztüli vásárlásokat ugyanazok a törvények védik és szabályozzák, mintha egy rendes boltba mennénk be.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) illetékese a %RIPOST%-nak elmondta, hogy mi mindennek kell szerepelni egy webáruház honlapján:

Ilyen például a webáruház üzemeltetőjének (szolgáltató, a termék eladója) személyére vonatkozó adat, úgy mint a neve (cégnév), címe, székhelye, elérhetősége (e-mail cím, esetlegesen telefonszám, fax) és adószám. Ezek mellett - de nem kizárólag - a honlapon keresztül kitölthető elektronikus bejelentőlap vagy formanyomtatvány is elfogadható.

Magyarul személyes ügyfélszolgálatot nem kötelesek fenntartani, de egy e-mail-küldő programocska nem elég kapcsolatnak.

Ugyanakkor az NFH felmérése szerint ha valaki nem elégedett egy szolgáltatással, ír a vásárlók könyvébe vagy a fogyasztóvédelemnek, de bíróságig a fogyasztók alig 2%-a megy el.

Mások is megjárták már

Árulkodó a szupersztore.com Facebook-oldala is: az még hagyján, hogy január óta nem frissült, de a bejegyzések alatt bőven találunk a Sándorékéhoz hasonló panaszokat. A frissebb beszélgetéseket átolvasva  pedig nyilvánvaló, hogy itt-ott törlik is a hozzászólásokat, amelyek valószínűleg szintén a működésüket kifogásolják.

Erre figyelj, ha megtetszik valami a neten!

Bármilyen csábítónak is tűnik egy ajánlat, vásárlás előtt érdemes végigkattintgatni a webáruház oldalát. Azzal nincs semmi baj, ha az internetes bolt székhelye nem Magyarországon van, de az nagyon fontos, hogy találjunk hozzájuk megnyugtató elérhetőséget, telefonszámot, postai és e-mail címet. A cégadataik legyenek szabályosak: a pontos néven, címen kívül a weboldalon szerepelnie kell az adószámnak és jó esetben a bankszámlaszámnak is.

Ha többféle fizetési mód közül lehet választani, és valaki nem szívesen adja ki a bankkártyája adatait, annak érdemes az átutalást vagy a postai utánvétet választania: így még véletlenül sem tudnak több pénzt leszedni, mint amennyit mi beállítottunk.

Ha ezek rendben vannak, akkor nem kell majd szélmalomharcra készülnünk, ha valami nem stimmel a termékkel, a szállítással vagy a fizetéssel. 

A cikkben szereplő történettel kapcsolatban természetesen megkerestük a szupersztore.com-ot is: a weboldalon keresztül írtunk nekik. Amint reagálnak az állításokra, természetesen frissítjük a cikket.

Ez is érdekelhet

origo.hu

Újrajátszhatják a vasárnapi el Clásicót

origo.hu

Brutális, 43 fok feletti kánikulára és pusztító viharokra készülhetünk Budapesten

borsonline.hu

Elon Musk kitálalt az ufókról, döbbenetes dolgot mondott

mandiner.hu

Daniel Freund olyat kapott, amit nem tesz ki az ablakba: egyetlen kínos kérdés elhallgattatta

ripost.hu

Áll a bál az X-Faktor körül, még saját mentora is a műsort szapulta

origo.hu

Király Viktor elmondta, miért ment tönkre a házassága

travelo.hu

Ez lehet Görögország legfotogénebb szigete

origo.hu

Óriási sportélmény és show lesz a kanadai hokiválogatott budapesti meccse - videó

videa.hu

Káposztás kofta, sült szeretetgolyók fűszeres paradicsommártásban -receptvideó (hirdetés)

jatek.hirfm.hu

Nyerő ajándékok. Vigye el őket a Hír FM játékában (hirdetés)

ripost.hu

Nagyot fog zuhanni az üzemanyag ára, ekkor várható

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-