tóth gabi
Amikor kitört a járvány, elfogyott a boltokból a liszt, a cukor, az élesztő, a vécépapír és a fertőtlenítőszer. Ám ennél sokkal furcsább dolgokat is vásároltak az emberek, amikor szembesültek a koronavírussal. De vajon miket?
Nem vitás, a koronavírus-járvány megváltoztatta a vásárlási szokásainkat. Van, aki takarékosabban él azóta, hogy kitört a pandémia, mások átszoktak a boltba járásról az online rendelésre. Van azonban pár olyan tárgy, amelyről nem is gondolnánk, hogy nagyobb mennyiségben veszik az emberek azóta, hogy elindult a járvány.
Ez nem meglepetés, hiszen a karantén ideje alatt a legtöbbször ezt a kényelmes ruhadarabot nyúzta mindenki. Bár a ruházati cégek általánosságban az eladások erős visszaeséséről számolnak be, a melegítőnadrág továbbra is népszerű és kelendő maradt.
Aki a vécépapír-őrület kellős közepén is attól tartott, hogy kifogy ebből a fontos kellékből, még tovább ment, és bidét építtetett a fürdőszobába. Így biztos lehetett benne, hogy ha tényleg kifogy a vécépapír az üzletekből, akkor sem kerül bajba. Az egyik amerikai építőipari áruház szerint a bidék eladása a járvány előttihez képest a tízszeresére növekedett. A lakásfelújítások száma is megugrott a karantén idején, hiszen az emberek több időt töltöttek az otthonukban.
A zsúfolt tömegközlekedési eszközök helyett mindenki igyekszik valamilyen alternatív közlekedési módot találni, de nem mindenkinek van autója. Ráadásul ezek a sporteszközök nem csak a célba jutást könnyítik meg, hanem szabadidős tevékenységnek is kiválóak. A sportszerüzletek az utóbbi hónapokban komoly emelkedést figyeltek meg a görkorcsolyák és a kerékpárok eladásában, de másodkézből is jól mennek a görkorik és a biciklik.
Ezt a járművet a legtöbbször nem megvásárolják, hanem bérlik az emberek – jelen esetben azért, mert így nem kell másokkal osztozni a szálláson, ha nyaralni mennek. Elég a nyaralás elején és végén alaposan fertőtleníteni, és közben akárhol parkolnak le, a saját konyhájukban főzhetnek, a profibb lakóautókhoz pedig működőképes fürdőszoba is tartozik.
A legtöbben igyekeztek egy kis luxust csempészni a karantén napjaiba: volt, aki csodás kávékölteményeket készített, más finom süteményeket sütött, megint mások pedig az illatos fürdőre és az illatgyertyákra szavaztak. A luxusmárkák és az olcsóbb termékek eladásai egyaránt megnőttek ebben a termékcsoportban, az illatgyertya a karanténidőszak egyik legnagyobb nyertese.