RETRO RÁDIÓ

Õrjöngő gyerekek az étteremben: te kibírod?

Õrjöngő gyerekek az étteremben: te kibírod?
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2015. 07. 27. 19:55

Nagyon megosztó a kérdés: te mit teszel, ha egy gyerek õrjöng melletted egy étteremben? Tûrsz, elmenekülsz, szólsz a szüleinek vagy rászólsz magára a gyerekre? Az errõl szóló fórumok fortyognak az indulatoktól.

Az eredeti sztori nagyjából egy hete történt Portlandben: egy telt házas étteremben vacsorázó család kétéves gyereke beüvöltötte a teljes termet, ám a szülei nem csitították. A tulajdonos állítása szerint többször is szólt a felnőtteknek, hogy csináljanak valamit, de sikertelenül. Végül fél óra múlva elszakadt nála a cérna és rákiabált a gyerekre:

HAGYD ABBA!


A kislány anyukája az étterem Facebook-oldalán kelt ki a tulaj ellen, mert szerinte sokkolta a gyereket az incidens. A kommentelők először neki adtak igazat és majdnem meglincselték az étteremvezetőt, ám utána fordult a kocka és mellé állt a közvélemény. Hisztis gyerek esetében ugyanis felvetődik az anya és az apa felelőssége, hiszen szülőként igenis kezelniük kellene egy ilyen szituációt. Másrészt felelősen kellene megítélniük azt a helyzetet, hogy üvöltő csemetéjük  zavarja a többi békésen vacsorázni vágyó család étkezését. A legtöbb kommentelő arra a következtetésre jutott, hogy a családnak el kellett volna hagynia az éttermet. Maradásukkal azt fejezték ki, hogy magasról tesznek a többiekre, vagyis végtelenül önzőek.


Itthon így reagálnak:

Magyarországon is alaposan megosztja a közvéleményt a kérdés. A Music Fm ma reggeli adásában szintén foglalkoztak az üggyel és a témához kapcsolódó poszt alatt szintén egymásnak estek a hallgatók.

 A nagy részük egyetért abban, hogy egy hisztériázó gyerek mindenkinek elrontja a szórakozását, úgyhogy semmiképpen nem szabad hagyni, hogy így viselkedjen. Ám a fegyelmezés nem az idegenek reszortja: a kommentelők nagy része a szülőknek szólna és az étterem személyzetétől is ezt várná el.

Mondjuk megdöbbentő, hogy az atyai/anyai pofonban mennyien hisznek még mindig, ami nyilvánvalóan nem megoldás… Ám az igen, hogy ilyenkor egy belátással bíró család feláll és otthagyja az éttermet, ha nem bír a gyerekével.


A jó gyakorlat:


Mindannyian tudjuk, hogy egy éhes és fáradt gyereknél könnyebben elszakad a cérna, nyaralás közben viszont nem könnyű megoldani, hogy a felnőttek rábízzák valakire a kicsiket, amíg átadják magukat az élvezeteknek egy jó étteremben.

Csapody Balázs, a híres balatonszemesi Kistücsök tulajdonosa azt az utat választotta, hogy a kedvében jár a gyerekeknek: az érkezéskor kapnak színes ceruzát a gyerekétlap hátulján található színezőkhöz, a játszósarokban pedig asztalhoz vihető apró játékok közül válogathatnak a kicsik.

26 éve alatt nem volt olyan problémánk, hogy üvöltő gyerekkel kellett volna foglalkozunk, maximum azért szóltunk finoman a szülőknek, hogy a szaladgáló kicsikben nehogy felbukjanak a felszolgálók a forró levessel  – meséli Balázs.


Más, exkluzív  étterem viszont inkább az ellenkezőjét hirdeti: a Michelin-csillagos Onyx például már a honlapján felhívja a vendégek figyelmét arra, hogy gyerekeknek nem ajánlják a vacsoráikat, mert egy lassú, hosszú, sok fogásból álló vacsorát a kiskorúak még nem tudnak értékelni, nincs hozzá türelmük.


Természetesen fogadjuk a gyerekeket is, de a vendégeink az esetek 99%-ában tudják, hogy nálunk egy vacsora olyan, mintha színházba jönnének.

"Egy hat éven aluli gyerek nem fog kibírni három és fél órát, a többi vendég élményét viszont erősen rontja, ha sír vagy rohangál. Ez pedig hiába nem a mi hibánk, nekünk kellene megoldani, hogy senki ne távozzon csalódottan. Ebédre fordult már elő, hogy kisgyermek is volt a vendégünk, de vacsoraidőben nem is emlékszem ilyenre” – mondja Niszkács Anna marketingigazgató.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.