tóth gabi
2022-ben Magyarország és Szlovákia közösen rendezi meg a férfi kézilabda Európa-bajnokságot.
Bemutatkozott a Watch Games. See More. brand gasztronómiai élményeket és aktivitásokat magában foglaló programja, a Taste More. Nem is akárhogyan debütált: megnevezték azt a bort, amely nemcsak reprezentatív ajándékként szolgál majd a 2022-es magyar-szlovák közös rendezésű férfi kézilabda Európa-bajnokság szervezésekor és az azt megelőző időszakban, hanem hamarosan forgalomba is kerül, így megvásárolható lesz a nagyközönség számára.
Miklós Csabi, móri borász 2020-as évjáratú chardonnay-je kerül a palackba. Az októberi szüreten ott volt Wossala Rozina, a Taste more. kampány nagykövete, valamint Nagy László, a Magyar Kézilabda Szövetség alelnöke is.
Mint ismert, a 2022-es férfi kézilabda Európa-bajnokság szervezői összetett élményekben, programokban és közösségépítésben gondolkodnak a torna idejére és az azt megelőző időszak tekintetében is, ezt fogja össze a Watch Games. See More. kampány. Öt fő eleme van: Feel More. Taste More. Chill More. Spot More. Do More. – avagy széles körben elérhető, gasztronómiai, kulturális, rekreációs és szórakoztató élményeket, valamint környezetvédelmi programokat kínálnak a szurkolóknak és a sport iránt kevésbé érdeklődőknek is – a kézilabda mellé.
A Taste more. program célja, hogy a tradicionális és az újhullámos elemeket egyaránt felvonultató, igen gazdag magyar gasztronómiai kínálatot megismertesse az Európa-bajnokságra érkező nemzetközi és hazai közönséggel.
Az Európa-bajnokság hivatalos bora a chardonnay fajtából készül és a Watch Games. Taste more. nevet kapja. A szervezőbizottság képviselői és partnerei – így Wossala Rozina gasztronómiai szakértő és étterem-tulajdonos, a Taste more. kampány nagykövete, valamint Nagy László, az MKSZ alelnöke – jelen voltak Móron a 2020-as szüret alkalmával, azaz aktívan részt vettek a bor alapanyagának előkészítésében.
„Nem csupán az Európa-bajnokág két hetére fókuszálunk, hanem az addig elkövetkező időszakban is szeretnénk minél többet megmutatni Magyarországból”
– fogalmazott Bíró Szabolcs, az Európa-bajnokság szervezőbizottságának vezetője.
„A gasztronómia kiemelt területünk, szeretnénk közelebb hozni az egyre színesebb hazai kínálatot a hozzánk érkezőkhöz. A kampány fontos eleme a magyar borkultúra megismertetése is, és nagyon örülünk, hogy Miklós Csabi személyében lendületes partnerre leltünk. Ez az első co-branding együttműködésünk, amivel a nyilvánosság elé állunk. Úgy hiszem, már ez is mutatja, hogy a Watch Games. See More. szlogenünket milyen módon szeretnénk élettel és tartalommal megtölteni a következő másfél év során. Ígérem, hogy ezt hamarosan további, hasonlóan izgalmas bejelentések fogják követni.”
Miklós Csabi, a fiatal hazai borászgeneráció egyik képviselője, családi pincészetet működtetnek Móron. Így foglalta össze az Európa-bajnokság borával kapcsolatos gondolatait:
„A chardonnay, mint világfajta kifejezetten jól érzi magát a móri borvidéken és éppen ezért választottam ezt az Eb-bor fajtájának. Azok a sportrajongók, akik Magyarországra látogatnak, meglepődnek majd, hogy milyen izgalmas bort tud produkálni Móron ez a fajta. A szüret ideális időpontban, szeptember harmadik hetében, ideális érettségű szőlővel zajlott. Minden paraméter gyakorlatilag tökéletes, így dolgozzuk fel a szőlőt, s ezek után egy minimális fahordózást kap 400 liter, magyar tölgyben. A fahordó nagyon jól támasztja meg a tartalmas gyümölcsös bor ízérzetét és hosszú lecsengést biztosít. Javaslom meccs előtt, meccs közben és meccs után, minél nagyobb poharakból.”