tóth gabi
Új sorrend a száguldó cirkuszban. Megmutatjuk, ki szórja a pénzt ész nélkül, és ki szárnyal bagóból.
Túl a 2017-es Forma-1-világbajnokság felén már látszik, kik lehetnek a nagy nyertesek és vesztesek. Remekel a Mercedes és a Ferrari, tovább szenved a McLaren. De nem minden a helyezés és a pontszám: az sem mindegy, hogy kinek mibe kerül a jó vagy rossz szereplés. Márpedig ez alapján van egy meglepetéscsapat is a mezőnyben! A Lewis Hamilton győzelmét hozó Belga Nagydíj után a %RIPOST% kiszámolta, hogy az istállók mennyit költenek egy-egy megszerzett pontra.
A Motorsport-Total értesülései szerint a legtöbbet (310 millió eurót – 95 milliárd forint) a Mercedes, a legkevesebbet – harmadannyit – a Force India költi évente a Forma-1-es szereplésére. Óriási a különbség az alkalmazottaik száma (850, illetve 380) között is, és a Hamilton, Valtteri Bottas pilótapáros is nyilván a többszörösét keresi, mint Sergio Pérez és Esteban Ocon. Ár-érték arányt tekintve azonban egészen más a helyzet!
Hogy melyik istálló mennyi pénzt költ, és mennyibe kerül egy-egy vb-pontja? Megéri egy versenyképtelen autót dugni a milliárdokat kereső Fernando Alonso feneke alá? Tényleg a mezőny nagy részének fityiszt mutat a legszegényebb csapat? A pilóták és a konstruktőrök eredményességi sorrendje visszaköszön a költségeikben is?
Mindez kiderül a %Ripost% napilap keddi lapszámából. Keresd az újságárusoknál!