kulcsár edina
Százmilliókat reméltek az ötlettõl, percek alatt össze is jött. Jó kamatot fizet a befektetésekre a Hertha. Magyar edzõje miatt is nõ a német klub hitele.
Kreatív módját választotta a pénzszerzésnek a Hertha BSC. A Dárdai Pál vezérletével a német bajnokságban remekelő berlini klub a Bundesligában elsőként kovácsol tőkét a népszerűségéből úgy, hogy a világhálón keresztül egyfajta kötvényt bocsát ki.
Egy hasonló akciókat szervező cég, a Kapilendo.de honlapján 60 napig regisztrálhatnak a Hertha-kisbefektetők. Legalábbis ez volt a terv. Merthogy két hónap helyett nem egészen 10 perc alatt (9 perc, 23 másodperc) már össze is jött az első körben megcélzott 1 millió euró (310 millió forint)!
A 100 és 10 ezer euró (31 ezer és 3,1 millió forint) közötti tételekből befolyó pénz helye már megvan. Az internetes ajándékbolt fejlesztésére, új mobilalkalmazások készítésére, valamint a Hertha-focisták és a kiszemeltjeik teljesítményét mérő szoftverekre szánják.
A hároméves futamidő során évi 4,5 százalékos kamatot fizetnek a hitelező szurkolóknak. A befizetett pénzüktől függően exkluzív sorsolásokon vehetnek részt, illetve garantált előnyöket is élvezhetnek: 5 ezer eurós befektetésért például VIP-jegyek is járnak.
„Az egész biztonságos, komoly és egyszerű. A jelentkezés csak néhány percet vesz igénybe" - idézte a Bild a Hertha gazdasági igazgatóját, Ingo Schillert, aki alig hitt a szemének a nagy roham láttán.
Ekkora érdeklődésre azért nem számítottunk. Köszönjük a szurkolók bizalmát!
Az érdeklődőket többek között a Dárdai-csapat idei remeklésével (meg persze az abból következő anyagi fellendüléssel) győzködték a pénz átutalására - sikerrel. Azzal is bizonygatják a Hertha haladó gondolkodásmódját, hogy a Bundesliga-edzők közül a magyar az első, aki saját hivatalos Twitter-oldalán kommunikál a rajongókkal.