kulcsár edina
Botrányos ügyek, amelyekkel sportklubok feldühítették a drukkereiket. Átigazolások, tulajdonosok, mezek, stadionok: mi mindennel lehet kihozni a sodrukból a szurkolókat?
A szurkoló az első a sportban, majdnem mindig...
A Ferencváros drukkereit csúnyán megtréfálták hétvégén a klubvezetők, amikor a rivális Újpest focistáinak lila színébe öltöztették a Groupama Arénát.
A felháborodás után kiderült, csak az új szponzor, a Telekom előtt tisztelegtek, arról pedig nem ők tehettek, hogy a magentát sokan lilának látták.
A zöld-fehéreknél korábban is voltak színproblémák szponzor miatt, 2008-ban például az Orangeways utazási iroda miatt lett narancssárga a klub vendégszerelése. Persze, hogy nem tetszett a drukkereknek.
Akkor mit szóljanak a spanyol CD Guijuelo szimpatizánsai, ahol egy sonkás cég miatt lett ilyen a szerelés...
Ha már sonka, nem lehet szó nélkül elmenni a Barcelona híveit bosszantó Luís Figóról. A portugál focista a katalánok kedvence volt, s onnan igazolt 2000 nyarán az ősi rivális Real Madridhoz. Csoda-e, hogy később a Barca-stadionban disznófejet dobtak a lába elé?
Manchesterben az verte ki a biztosítékot, amikor az amerikai Glazer-família 2005-ben megvette a Unitedet. A drukkerek az első perctől tüntetnek ellenük, mondván, csak "viszik a pénzt", a klubra pedig nem áldoznak. Többen miattuk nem járnak meccsekre sem.
Furcsa tulajdonosból itthon sincs hiány, a jelenleg a csalás miatt házi őrizetben lévő Bíró Péter például költöztette a klubját. Főszponzorként Tatabányán kezdett, onnan vándorolt Szombathelyre, majd Pápán kötött ki a Lombarddal.
A végén pedig álljon itt egy pozitív történet, ahol a szurkolók nyertek! A tengerentúlon az Allianz lett volna a névadója a New York-i amerikaifutball-csapatok, a Giants és a Jets stadionjának.
A német biztosítócég alapítói azonban együttműködtek náci bűnözőkkel a II. világháborúban, ezt pedig nem nyelte le a tengerentúli közönség. Nem is lett semmi az üzletből.