RETRO RÁDIÓ

Õrületbe kergetett szurkolók: a hagyomány helyett a pénz az úr

SZZ
Szerző
SZZ
Létrehozva2015. 12. 01. 09:00

Botrányos ügyek, amelyekkel sportklubok feldühítették a drukkereiket. Átigazolások, tulajdonosok, mezek, stadionok: mi mindennel lehet kihozni a sodrukból a szurkolókat?

A szurkoló az első a sportban, majdnem mindig...
A Ferencváros drukkereit csúnyán megtréfálták hétvégén a klubvezetők, amikor a rivális Újpest focistáinak lila színébe öltöztették a Groupama Arénát.

A felháborodás után kiderült, csak az új szponzor, a Telekom előtt tisztelegtek, arról pedig nem ők tehettek, hogy a magentát sokan lilának látták.

A zöld-fehéreknél korábban is voltak színproblémák szponzor miatt, 2008-ban például az Orangeways utazási iroda miatt lett narancssárga a klub vendégszerelése. Persze, hogy nem tetszett a drukkereknek.

Akkor mit szóljanak a spanyol CD Guijuelo szimpatizánsai, ahol egy sonkás cég miatt lett ilyen a szerelés...

Ha már sonka, nem lehet szó nélkül elmenni a Barcelona híveit bosszantó Luís Figóról. A portugál focista a katalánok kedvence volt, s onnan igazolt 2000 nyarán az ősi rivális Real Madridhoz. Csoda-e, hogy később a Barca-stadionban disznófejet dobtak a lába elé?

Manchesterben az verte ki a biztosítékot, amikor az amerikai Glazer-família 2005-ben megvette a Unitedet. A drukkerek az első perctől tüntetnek ellenük, mondván, csak "viszik a pénzt", a klubra pedig nem áldoznak. Többen miattuk nem járnak meccsekre sem.

Furcsa tulajdonosból itthon sincs hiány, a jelenleg a csalás miatt házi őrizetben lévő Bíró Péter például költöztette a klubját. Főszponzorként Tatabányán kezdett, onnan vándorolt Szombathelyre, majd Pápán kötött ki a Lombarddal.

A végén pedig álljon itt egy pozitív történet, ahol a szurkolók nyertek! A tengerentúlon az Allianz lett volna a névadója a New York-i amerikaifutball-csapatok, a Giants és a Jets stadionjának.

A német biztosítócég alapítói azonban együttműködtek náci bűnözőkkel a II. világháborúban, ezt pedig nem nyelte le a tengerentúli közönség. Nem is lett semmi az üzletből.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.