
"Ha tovább húzod az időt, megtalállak" - durva fenyegetéseket kapnak a magyar mentésirányítók
Napi szintűvé váltak a vállalhatatlan stílusú hívások.
Szomorú és megdöbbentő bejegyzést tett közzé az Országos Mentőszolgálat a Facebook-oldalán. A mentőszolgálat munkatársai arról számoltak be, hogy rengeteg bejelentő, vagy segítségkérő megtagadja a válaszadást a mentésirányító kérdéseire, valamint gyakran fenyegetőznek és vállalhatatlan szavakkal rivallnak rá a munkáját teljesítő operátorra. Sokan nincsenek tisztában vele, hogy a mentésirányító kérdései a gyorsabb és megfelelő ellátás megszervezését készíti elő, és protokoll szerint kell eljárnia, nem pedig jó kedvében próbál meg minél több információt megtudni a veszélyhelyzetről. Ráadásul azzal szinte senki nem foglalkozik, hogy a segélyhívó túloldalán ülő kollégának milyen mentális fájdalmakat kell nap mint nap átélnie, miközben ember életeket ment és mégis bántásokat és fenyegetéseket kap.

Kiállunk mentésirányítóink mellett!
- ezzel a felütéssel indította megrázó bejegyzését az Országos Mentőszolgálat. A posztban elárulták, hogy milyen durva sértéseket vágnak nap mint nap a kollégáik fejéhez a bejelentők és segítségkérők. Az alábbi mondatok csupán kiemelt példák, amelyek valóban elhangoztak már munka közben, és még csak meg sem közelítik azt, hogy a valóságban hányféleképpen és mennyi sértést kell elviselnie a mentősöknek:
Igen sokan megtagadják a válaszadást bajtársaink kérdéseire, mondván, “csak küldje a kocsit!”, vagy saját belátásuk szerint “rendelnek” maguknak mentőegységet: “rohamkocsit követelek”. Mindemellett számtalan alkalommal olyan válogatott sértésekkel és fenyegetésekkel tarkítják bejelentésüket, mint “mi a k… anyádat képzelsz magadról, te féreg?”, “Feljelentelek, ha nem ér ide a mentő 5 percen belül!”, “ha tovább húzod az időt, megtalállak”.
A fenti idézetek sajnos valóban elhangzottak.
- folytatódik a mentősök bejegyzése.
A támadások, fenyegetések ezt a segítségnyújtást akadályozzák és a beteg ellátását is ellehetetleníthetik. Szavakkal is épp úgy lehet sérüléseket okozni, mint ököllel. A telefonon feltett kérdések szigorú protokollok alapján hangzanak el, az általuk nyert információk elengedhetetlen ahhoz, hogy a beteg a megfelelő ellátásban részesülhessen. A mentésirányítók képzett szakemberek, akik minden tőlük telhetőt megtesznek a betegekért és hozzátartozóikért, de a bejelentők együttműködésére is szükségük van.
A poszt alatt több ezer komment érkezett, amelyek megköszönték a mentősök munkáját és elmesélték a saját valóéletbeli tapasztalataikat, amikor pont a nyugodt és hozzáértő mentésirányító mentett életet, vagy éppen nyugtatott meg egy-egy kétségbeesett segélykérőt.
A teljes bejegyzést itt tudjátok elolvasni:







