kulcsár edina
Ott mértek sebességet a rendõrök, ahol a lakók kérték: az ország teljes területén, több mint ezer ponton álltak a traffipaxok 24 órán keresztül kedd reggelig. Hiába tették elõre közzé az összes helyszínt, autósok ezrei nem törõdtek ezzel...
Nem véletlenül kértek sokan rendőri ellenőrzést a budapesti Kacsóh Pongrác útra: egyetlen nap alatt csaknem 300 gyorshajtót mértek be itt a rendőrök! Ez az egyik közismert száguldozópályájuk a fővárosi gyorshajtóknak. A „Speedmarathon” nevű, 24 órás akció során 464 ezer autóst ellenőriztek, és közülük minden századik gyorshajtónak bizonyult. A helyszíneket maguk az állampolgárok ajánlották, az akcióra összesen 744 rendőr vonult ki.
A %RIPOST% részletes tájékoztatást kért az eredményekről a rendőrségtől. Budapesten három útszakasz is kiemelkedően veszélyes!
A Kacsóh Pongrác úton 298, a Gyömrői úton 204, a Nagykőrösi úton 130 gyorshajtást dokumentáltak
– közölte az ORFK Kommunikációs Szolgálata.
A megyék közül Fejérben két dobogós helyszín is volt: a 8123-as számú úton 66, a 81-es főúton pedig 61 sebességtúllépést rögzített a traffipax. „Kiemelkedő volt a gyorshajtó járművezetők száma a Somogy megyei Kaposújlakon, a 610. számú főúton is, ahol 68 esetben lépték túl a megengedett legnagyobb sebességet” – tájékoztatta a %RIPOST%-ot a rendőrség.
A rendőrség hangsúlyozta: a gyorshajtás a közlekedési balesetek egyik fő oka. Idén is a legtöbb balesetet, az összes szerencsétlenség több mint harmadát (37%) okozták a száguldozó sofőrök. A balesetek száma egyébként csökken, ám az adatokból kiderül, hogy az autópályák egyre veszélyesebbek, egy év alatt 13%-kal nőtt a balesetek száma, aminek az is oka, hogy folyamatosan bővül a magyar autópálya-hálózat, és a forgalom is egyre nagyobb a sztrádákon.
Egyre gyakoribb, hogy a rendőrség a közismert „száguldozóhelyeken” kezd el mérni, ott, ahol a környéken lakók javasolják. A hatóság mérlegeli a tapasztalatokat, és az állampolgárok által javasolt helyszínek közül néhánynál a jövőben rendszeresen feltűnhet a traffipax. A 24 órás, nyilvános sebességmérés ötlete egyébként Németországból származik, de ma már minden európai ország alkalmazza. Tavaly Magyarország sajnos az 5. helyen végzett a gyorshajtók európai listáján, az idei összesítést még nem tették közzé.
A balesetek okairól és a büntetési tételekről a %RIPOST% napilap csütörtöki számában részletesebben is beszámolunk! Keresd az újságárusoknál!