
Különös geometriai alakzatok jelentek meg az égen - ezek is ufók?
Egy vadászgép-pilóta nemrég egy világító téglalappal való találkozásról számolt be 10 000 méter magasságban. A 90-es években, Belgiumban fekete háromszögek lebegtek az égen, vajon ezek is ufók voltak? A Cash család egy rombuszt látott az égen, ami sugárzást bocsájtott ki, és ténylegesen megbetegedtek. Egyes ufókutatók szerint ezek is földönkívüliek. De miben különböznek a repülő csészealjaktól? És mit akarnak?
Ryan Bodenheimer, egykori F‑15‑ös vadászgép-pilóta 2025 júniusában arról számolt be, hogy 10 000 méter magasan egy tökéletes téglalap alakú, kb. 9-12 méter nagyságú, vörösen világító objektum akadt a radarjaiba. Aztán a repülőgépe mellett párhuzamosan haladt, majd hirtelen eltűnt. Az eset az Amerikai Egyesült Államokban, Nyugat-Wyomingban történt. Bodenheimer egy professzionális, képzett pilóta, akit sokan hiteles forrásnak tartanak. De egyre gyakrabban fordul elő, hogy az égen megjelenő különös geometriai formát tartanak ufóknak. Összeszedtük a legriasztóbb eseteket.

Ezek is ufók lennének?
Fenyegető geometriai ábrák az égen. Az ufóról az a klasszikus kép él, hogy egy gyorsan repülő, korong alakú űrhajó, azaz egy repülő csészealj, amit a különböző sci-fik is erősítenek bennünk. De többször észleltek olyan ufót, azaz azonosítatlan repülő tárgyat, ami nem korong alakú volt. Ryan Bodenheimer pilóta mellett mások is: a fekete háromszög például egyre gyakrabban visszatérő alakzat az észlelők beszámolóiban. Lássunk néhány ufó észlelést, amelyekben egyértelmű geometriai forma jelent meg.
A híres „belgiumi ufó-hullámban” 1989–1992 között több mint 30 rendőr is tudósított szabályos, sötétszürke, háromszög alakú szerkezetekről, lámpákkal az alján. Ezek hang nélkül és lassan mozogtak, sőt radar is rögzítette őket.
1997. március 13-án Arizonában több száz ember látott nagy, fordított V alakú, piros-narancssárga fényeket, amelyek mozdulatlanul lebegtek az égen.
1980. december 29-én Texasban Betty Cashék nagyon közelről tapasztalták, amint egy rombusz formájú szerkezet bocsát ki heves hőt – ami sugárbetegséghez hasonló tüneteket okozott.
1990. augusztus 4-én Skóciában két férfi fotózott egy rombusz formájú repülő tárgyat a Calvine melletti ingoványos területen.
2024. augusztus 11-én New York államban, egy Wayne megyében élő szemtanú beszámolója szerint hat háromszög alakú, szabályos formájú objektum lebegett a ködös égbolton. A tanú leírása szerint:
Legalább hat háromszög alakú, változó színű és formájú, természetellenes mintázatban repülő járműt láttam, amelyek szinkronban változtatták a színüket és alakjukat.
A jelenség körülbelül 30 percig tartott. Ez a beszámoló egyértelműen geometriai formát mutat, ráadásul több objektum együtt mozog.
Az esetek rengeteg hiteles szemtanú beszámolója alapján lettek leírva. Köztük vannak hivatalos személyek, pilóták, rendőrök, akik kitartottak véleményük mellett. Sok esetben fénykép, néha videofelvétel is készült, valamint a Cash-ügy kapcsán sajnálatosan a sugárfertőzés is hitelesíti az esetet.
Mit mondanak a magyar ufókutatók?
Megkérdeztük Kalmár Jánost, a Magyar Ufókutatók Szövetségének elnökét, hogy mi az álláspontja ezzel kapcsolatban. Mik ezek a különös geometriai alakzatok az égen? Ha ezek is földönkívüliek, akkor miben különböznek a „hagyományos” repülő csészealjaktól?
Nem is biztos, hogy földönkívüliek. Lehet, hogy titkos katonai fejlesztésű repülők, amelyek még nem nyilvánosak. Egyébként idegen űrhajók is lehetnek. Mostanában valóban megszaporodtak a geometriai alakzatok az égen. De mindig is voltak. Az ufók nem feltétlenül csészealjak. Régen is voltak háromszögek, piramis formák. Valójában ez nem új jelenség.
Kriston Endre, a Hihetetlen magazin főszerkesztője csatlakozott Kalmár János állításához.
A legendássá váló Roswell incidens miatt hiszik azt az emberek, hogy az ufók csészealj alakúak. Mert ott olyanok voltak, és így kerültek be a köztudatba. De valójában nagyon sokfélék lehetnek. Akár alakváltó űrhajójuk is lehet. Olyan technológiával bírnak, amit el sem tudunk mi képzelni. Pedig alakváltó repülőgép már földi technológia alapján is elérhető. Például vannak olyan szuperszonikus repülőgépek, amelyek képesek behúzni a szárnyukat.
- zárta gondolatait Kriston Endre.





