RETRO RÁDIÓ

Kevesebb mint felére csökken a Budapest-Belgrád táv menetideje!

Kevesebb mint felére csökken a Budapest-Belgrád táv menetideje!
F. G.
Szerző
F. G.
Létrehozva2016. 05. 03. 01:25

160 km/órás sebességgel járhatnak majd a magyar-szerb határon fekvõ Kelebia felé a vonatok, jelentõsen rövidítve az eljutás idejét Budapest és Belgrád, valamint a közbeesõ városok között.

A kínaiak híresek arról, hogy villámgyorsan építenek meg autópályákat, vasútvonalakat, s most Magyarországon is megmutathatják: nem kellenek ahhoz hosszú évek, hogy tokkal-vonóval elkészítsenek egy beruházást.

A beruházás elsődleges célja, hogy a görögországi Pireusz kikötőjébe érkező kínai áruk vasúton közelíthessék meg az Európai Uniót.

Ennek érdekében a magyarországi szakaszon a Budapest-Ferencváros-Kelebia-országhatár közötti vasútvonalon 160 kilométeren alakítanak ki új, kétvágányú, villamosított, az európai szabványnak megfelelő pályát, amelyen akár 740 méter hosszú tehervonatok is közlekedhetnek, a személyvonatok sebessége pedig elérheti az óránkénti 160 kilométert.


A tervek szerint a projekt 2018-as megvalósítása után a jelenlegi 8 óráról három és fél órára csökken a Budapest-Belgrád közötti vonatút ideje.
 

A beruházást 85 százalékban kínai hitelből, 15 százalékban pedig magyar forrásból finanszírozzák.

Trianon után bontották

A Budapest-Zimony vonalból az első világháború után csak a Kelebiáig terjedő szakasz maradt magyar területen. A vonalnak 1920-ban Soroksár-Kiskunlacháza közötti része volt kétvágányú, a második vágányt azonban 1920 után felbontották.

 

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.