tóth gabi
Pár év múlva a 34 éves színésznõ lehet Amerika leggazdagabb asszonya, akinek dollármilliókat hozó vállalkozása egy igen egyszerû ötletbõl indult. Éppen az elsõ gyerekét várta, és azt vette a fejébe, hogy olyan babapelenkákat, -holmikat fog gyártani, piacra dobni, amik nem tartalmaznak allergiára hajlamosító vegyi anyagokat.
Jessica Albát eddig színésznőként, férfimagazinok sztárjaként ismertük. De nem innen van grandiózus vagyona, hanem az organikus termékeket fejlesztő, gyártó és értékesítő Honest Companyből.
Amikor Alba éppen nem forgat, akkor marketingterveken dolgozik, igyekszik kielégíteni a növekvő igényeket a biztonságos, toxikus anyagokat nem tartalmazó kozmetikai és háztartási termékekre. Elsősorban azokra a szülőkre gondol, akik a széltől is óvják gyermekeiket.
Mint a legtöbb nagy ötletet, ezt is a véletlen szülte. Jessica az első gyerekét várta, és a barátok, rokonok az örömhír hallatán elhalmozták babaruhácskákkal, babaápolási cikkekkel.
Az édesanyja pedig arra figyelmeztette, hogy mindent alaposan mosson, fertőtlenítsen, mert amikor Jessicát csecsemőként márkás holmikba öltöztette, azonnal csúnya allergiás kiütéseket kapott, és szaladhattak vele az orvosi ügyeletre.
A színésznő nem szerette volna, hogy a babájára is ez a sors várjon, és éjjel nappal túrta az internetet megoldást keresve a problémára. Alapja is volt aggodalmának, míg Európában 1300 káros anyag van tiltólistán, addig Amerikában összesen 11 – a többivel rendszeresen találkozni lehet még a babaápolók összetevői között is. Jessica ezért kezdte a pelenkával!
Az információgyűjtés után társakat keresett a vállalkozásház, és a cég a 2012-es első évét már 10 millió dolláros haszonnal zárta, az idei előrejelzés pedig 250 millió. A Honest Company értékét jelenleg egymilliárd dollárra becsülik. Alba tulajdonrésze pedig 15-20% körüli, vagyona tehát kb. 200 millió dollárra rúg.
A pelenkabiznisz nagyon gyorsan nőtt, nem is csoda, hiszen az anyag mellett különös figyelmet fordítottak a megjelenésre is. Leopárd- vagy epermintás pelusban járnak a magukra valamit is adó szülők gyerekei, életük első július 4-ei ünnepségére pedig felölthetik az ünnepi csillagos-sávos változatot.
Alba és társai ma 120 termékkel büszkélkedhetnek: konyhai és más tisztítószereket, multivitamint, de még gyerekbútort is kínálnak. A vállalat bevételeinek 75%-a online eladásokból van, ennek is 80%-a a pelenkákból, zsebkendőkből, törlőkből.
Hátravan még a nemzetközi piac, de a tervek szerint idén megjelennek a termékeikkel Koreában, jövőre pedig Kínában is. Ha így lesz, akkor Alba hamarosan felzárkózik Amerika leggazdagabb asszonyaihoz. Beyoncé mögött most is alig van lemaradva, de Madonna utoléréséhez még sok pelenkát kell eladnia.