tóth gabi
Mindenki ismeri ezeket a termékeket, és a legtöbben a logójuk alapján! Azt viszont kevesen tudják, milyen titkokat rejtenek ezek a megkülönböztetõ jelzések!
mindegyik logója mögött megbújik egy titok!
A csoki-sztori 1868-ban kezdődik Bernben. Jean Tobler, Theodor Tobler édesapja megnyitja az első kis édességüzletét. 1908-ban kísérletezni kezdenek az ízekkel, és 1909-ben meg is alkotják a ma is ismert ízvilágú csokoládét. Levédetik, és ez lesz az elő szabadalmaztatott mandulás-mézes tejcsokoládé! A formája miatt pedig védett védjegy titulust is kap.
Ebben az időben a csoki oldalán egy sas volt, ezt váltotta 1920-ban a medve, Bern címerállata. 1930-ban ismét változtattak a csomagoláson, és visszatért a sas egy „T”-t és „E”-t ábrázoló zászlóval a karmai közt. Egészen 2000-ig nem sokat változott a csomagolás, míg nem a kék-fehér Tobler-logó helyén megjelent az Alpok hetedik legmagasabb csúcsa, a Matternhorn.
A csoki szülővárosának, Bernnek a tiszteletére azonban az árnyékok között ott bújik a kezdetektől fontos ikon, a medve!
1995-ben Mona Sahlin svéd politikus 2000 dollár értékű Tobleronét vett a hivatali hitelkártyája terhére. A kipattant botrány következtében Sahlin kénytelen volt lemondani miniszterelnök jelöltségéről. Ez volt a hírhedt „Toblerone-ügy”.
Az eredetileg elektronikai berendezéseket gyártó Gold Star összeolvadt a kémiai és higiéniai termékeiről híres Lucky vállalattal. 1995-ben a Lucky Goldstar szavak rövidítéséből létrejött az LG.
Manapság az LG egyúttal a cég jelmondatának rövidítése is: „Life is Good”.
Az LG tulajdonképpen egy csebol (chaebol) vagyis családi alapítású, dél-koreai óriásvállalat!
A szórakoztató elektronikai és híradástechnikai, és ki tudja még mit gyártó óráscég logója két dolgot is rejt(het)!
Egy Pacman figurát, és/vagy egy kacsintó fejet! Ez utóbbi az ügyfelek elégedettségét hivatott szimbolizálni a cég szerint, és az sem véletlen, hogy kacsint. Az „egy szem” a célorientáltságot jelképezi!
Mindhárom autómárka szimbóluma rejt valami üzenetet. A Toyota csaknem 80 éve vált az egyik vezető autóipari gyártóvá. A ma ismert logó az egyesülést jelképezi, az ügyfelek és a vállalat szívét, és kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatot. A „T” az egész világon való átívelést jelképezi, míg az ovális formák a végtelen értéket.
És az sem lehet véletlen, hogy a cég neve is kiolvasható belőle!
A Hyundai logója a cég és az ügyfél közti együtt működést, kézfogást jelképezi.
Az Alfa Romeo logója a Filarete torony tetején lévő, embert lenyelő, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát, és Milánó zászlóját ábrázolja.
A Federal Express a világ egyik legnagyobb logisztikai vállalatává nőtte ki magát. A logójában elrejtett utalások a mozgásra és a folyamatos lendületre utalnak. A kék szín a megbízhatóságot, a narancs a kreativitást és a pozitív megoldást sugallja. Ezeket köti össze a haladás jelképe, az előre mutató nyíl.
Az internetes könyváruházként indult, ma már elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cég Cadabra.com néven kezdte el működését. Az oldalt Jeff Bezos alapította 1994-ben.
És, hogy mivel lett az online piacterek királya? Azzal, hogy mindent lehet náluk kapni, „A”-tól, „Z”-ig!
A híres-hírhedt üdítőitalt gyártó cég a 19.században gyógyszerként kezdte el árusítani kóláját. Mára John Pemberton üdítője a világ legismertebb és legkeresettebb terméke. Még nem eldöntött kérdés, hogy véletlen, vagy direkt rejti-e a megkülönböztető felirat Dánia zászlóját, de mikor betörtek a dán piacra, biztosan jól jött! Fel is használták az ottani kampányhoz.
Az első darabot egy favágónak készítette el Jacob Davis szabómester, 1870-ben. A nadrághoz való erős szövetet San Franciscóból szerezte be hozzá, egy bizonyos Levi Strauss-tól. Az eredeti farmernadrág sávolykötésű pamutszövetből készült, más néven denimből.
A mai Levi’s logón, nem meglepő módon, egy fenék körvonala látható!
King Camp Gillette fejéből pattant ki először az eldobható borotva ötlete. Az 1855-ös születésű, wisconsini fiú 17 évesen utazó kereskedőként kereste a kenyerét, és ekkor jött rá, hogy a rövid használati idejű és olcsó tömegcikkekben van a pénz.
Íme, egy kis borotvatörténelem:
A Gilette-logó mai verzióján egy határozott vágás látható, ami a pontos, alapos, és tökéletes borotválkozást szimbolizálja.