RETRO RÁDIÓ

Megmutatjuk tíz híres logó hihetetlen rejtett titkát

Megmutatjuk tíz híres logó hihetetlen rejtett titkát
Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2016. 12. 30. 18:05

Mindenki ismeri ezeket a termékeket, és a legtöbben a logójuk alapján! Azt viszont kevesen tudják, milyen titkokat rejtenek ezek a megkülönböztetõ jelzések!

Híres üdítő, közkedvelt csoki, még híresebb autó és telefonmárka egy közös jellemzővel:

mindegyik logója mögött megbújik egy titok!

Toblerone

A csoki-sztori 1868-ban kezdődik Bernben. Jean Tobler, Theodor Tobler édesapja megnyitja az első kis édességüzletét. 1908-ban kísérletezni kezdenek az ízekkel, és 1909-ben meg is alkotják a ma is ismert ízvilágú csokoládét. Levédetik, és ez lesz az elő szabadalmaztatott mandulás-mézes tejcsokoládé! A formája miatt pedig védett védjegy titulust is kap.

Ebben az időben a csoki oldalán egy sas volt, ezt váltotta 1920-ban a medve, Bern címerállata. 1930-ban ismét változtattak a csomagoláson, és visszatért a sas egy „T”-t és „E”-t ábrázoló zászlóval a karmai közt.  Egészen 2000-ig nem sokat változott a csomagolás, míg nem a kék-fehér Tobler-logó helyén megjelent az Alpok hetedik legmagasabb csúcsa, a Matternhorn.

A csoki szülővárosának, Bernnek a tiszteletére azonban az árnyékok között ott bújik a kezdetektől fontos ikon, a medve!

1995-ben Mona Sahlin svéd politikus 2000 dollár értékű Tobleronét vett a hivatali hitelkártyája terhére. A kipattant botrány következtében Sahlin kénytelen volt lemondani miniszterelnök jelöltségéről. Ez volt a hírhedt „Toblerone-ügy”.

LG

Az eredetileg elektronikai berendezéseket gyártó Gold Star összeolvadt a kémiai és higiéniai termékeiről híres Lucky vállalattal. 1995-ben a Lucky Goldstar szavak rövidítéséből létrejött az LG.

Manapság az LG egyúttal a cég jelmondatának rövidítése is: „Life is Good”.

Az LG tulajdonképpen egy csebol (chaebol) vagyis családi alapítású, dél-koreai óriásvállalat!

A szórakoztató elektronikai és híradástechnikai, és ki tudja még mit gyártó óráscég logója két dolgot is rejt(het)! 

Egy Pacman figurát, és/vagy egy kacsintó fejet! Ez utóbbi az ügyfelek elégedettségét hivatott szimbolizálni a cég szerint, és az sem véletlen, hogy kacsint. Az „egy szem” a célorientáltságot jelképezi! 

Toyota, Hyundai, Alfa Romeo

Mindhárom autómárka szimbóluma rejt valami üzenetet. A Toyota csaknem 80 éve vált az egyik vezető autóipari gyártóvá. A ma ismert logó az egyesülést jelképezi, az ügyfelek és a vállalat szívét, és kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatot. A „T” az egész világon való átívelést jelképezi, míg az ovális formák a végtelen értéket.

És az sem lehet véletlen, hogy a cég neve is kiolvasható belőle!

A Hyundai logója a cég és az ügyfél közti együtt működést, kézfogást jelképezi.

Az Alfa Romeo logója a Filarete torony tetején lévő, embert lenyelő, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát, és Milánó zászlóját ábrázolja.

FedEx

1973-ban a cég folyamatos működését 389 alkalmazott és 14 Dassault Falcon Jet repülőgép látta el. Ekkor még „mindössze” 186 csomagot szállítottak ki, 25 amerikai városba.

A Federal Express a világ egyik legnagyobb logisztikai vállalatává nőtte ki magát. A logójában elrejtett utalások a mozgásra és a folyamatos lendületre utalnak. A kék szín a megbízhatóságot, a narancs a kreativitást és a pozitív megoldást sugallja. Ezeket köti össze a haladás jelképe, az előre mutató nyíl.

Amazon

Ha már cégóriás és világcég és „lovemarks”, akkor nem maradhat ki a sorból az amazon.com sem.

Az internetes könyváruházként indult, ma már elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cég Cadabra.com néven kezdte el működését. Az oldalt Jeff Bezos alapította 1994-ben.

És, hogy mivel lett az online piacterek királya? Azzal, hogy mindent lehet náluk kapni, „A”-tól, „Z”-ig!

 

Coca-Cola

A híres-hírhedt üdítőitalt gyártó cég a 19.században gyógyszerként kezdte el árusítani kóláját. Mára John Pemberton üdítője a világ legismertebb és legkeresettebb terméke. Még nem eldöntött kérdés, hogy véletlen, vagy direkt rejti-e a megkülönböztető felirat Dánia zászlóját, de mikor betörtek a dán piacra, biztosan jól jött! Fel is használták az ottani kampányhoz.

Levi’s

A munkásosztály strapabíró nadrágja mára már divatcikké, a ruhásszekrények örök darabjává vált.

Az első darabot egy favágónak készítette el Jacob Davis szabómester, 1870-ben. A nadrághoz való erős szövetet San Franciscóból szerezte be hozzá, egy bizonyos Levi Strauss-tól. Az eredeti farmernadrág sávolykötésű pamutszövetből készült, más néven denimből

A magyarokon kívül a szerbek és a finnek is farmernak hívják ezt az elnyűhetetlen anyagot. 

A mai Levi’s logón, nem meglepő módon, egy fenék körvonala látható!

Gillette

King Camp Gillette fejéből pattant ki először az eldobható borotva ötlete. Az 1855-ös születésű, wisconsini fiú 17 évesen utazó kereskedőként kereste a kenyerét, és ekkor jött rá, hogy a rövid használati idejű és olcsó tömegcikkekben van a pénz.

Íme, egy kis borotvatörténelem:

  • 1762- ben Jean Jaques Perret szabadalmaztatja az első (biztonságos) borotvapengét
  • 1801- ben Wilkinson Sword megalapít egy szuronygyárat
  • 1895-ben King Camp Gillette megalkotja az első egyszer használatos pengéjű borotváját
  • 1904- szabadalmaztatják a Gillette biztonságos pengét
  • 1920- ban a németországi borbélyok a borotvaszappant Nivea krémmel kombinálják
  • 1932-ben a Gillette piacra dobja a híres Blue Blade pengéjét
  • 1956-ban megjelennek a rozsdamentes pengék
  • 1971-ben a Gillette megjelenteti a GII borotvát
  • 1977-ben megjelenik az első mozgófejes borotva, a Contour
  • 1999-ben megkezdődik a nagy borotva-háború
  • A Gilette-logó mai verzióján egy határozott vágás látható, ami a pontos, alapos, és tökéletes borotválkozást szimbolizálja.

     

     

     

     

     

     

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.