Létrehozva: 2016.12.30.

Megmutatjuk tíz híres logó hihetetlen rejtett titkát

Mindenki ismeri ezeket a termékeket, és a legtöbben a logójuk alapján! Azt viszont kevesen tudják, milyen titkokat rejtenek ezek a megkülönböztetõ jelzések!

Híres üdítő, közkedvelt csoki, még híresebb autó és telefonmárka egy közös jellemzővel:

mindegyik logója mögött megbújik egy titok!

Toblerone

A csoki-sztori 1868-ban kezdődik Bernben. Jean Tobler, Theodor Tobler édesapja megnyitja az első kis édességüzletét. 1908-ban kísérletezni kezdenek az ízekkel, és 1909-ben meg is alkotják a ma is ismert ízvilágú csokoládét. Levédetik, és ez lesz az elő szabadalmaztatott mandulás-mézes tejcsokoládé! A formája miatt pedig védett védjegy titulust is kap.

Ebben az időben a csoki oldalán egy sas volt, ezt váltotta 1920-ban a medve, Bern címerállata. 1930-ban ismét változtattak a csomagoláson, és visszatért a sas egy „T”-t és „E”-t ábrázoló zászlóval a karmai közt.  Egészen 2000-ig nem sokat változott a csomagolás, míg nem a kék-fehér Tobler-logó helyén megjelent az Alpok hetedik legmagasabb csúcsa, a Matternhorn.

A csoki szülővárosának, Bernnek a tiszteletére azonban az árnyékok között ott bújik a kezdetektől fontos ikon, a medve!

1995-ben Mona Sahlin svéd politikus 2000 dollár értékű Tobleronét vett a hivatali hitelkártyája terhére. A kipattant botrány következtében Sahlin kénytelen volt lemondani miniszterelnök jelöltségéről. Ez volt a hírhedt „Toblerone-ügy”.

LG

Az eredetileg elektronikai berendezéseket gyártó Gold Star összeolvadt a kémiai és higiéniai termékeiről híres Lucky vállalattal. 1995-ben a Lucky Goldstar szavak rövidítéséből létrejött az LG.

Manapság az LG egyúttal a cég jelmondatának rövidítése is: „Life is Good”.

Az LG tulajdonképpen egy csebol (chaebol) vagyis családi alapítású, dél-koreai óriásvállalat!

A szórakoztató elektronikai és híradástechnikai, és ki tudja még mit gyártó óráscég logója két dolgot is rejt(het)! 

Egy Pacman figurát, és/vagy egy kacsintó fejet! Ez utóbbi az ügyfelek elégedettségét hivatott szimbolizálni a cég szerint, és az sem véletlen, hogy kacsint. Az „egy szem” a célorientáltságot jelképezi! 

Toyota, Hyundai, Alfa Romeo

Mindhárom autómárka szimbóluma rejt valami üzenetet. A Toyota csaknem 80 éve vált az egyik vezető autóipari gyártóvá. A ma ismert logó az egyesülést jelképezi, az ügyfelek és a vállalat szívét, és kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolatot. A „T” az egész világon való átívelést jelképezi, míg az ovális formák a végtelen értéket.

És az sem lehet véletlen, hogy a cég neve is kiolvasható belőle!

A Hyundai logója a cég és az ügyfél közti együtt működést, kézfogást jelképezi.

Az Alfa Romeo logója a Filarete torony tetején lévő, embert lenyelő, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát, és Milánó zászlóját ábrázolja.

FedEx

1973-ban a cég folyamatos működését 389 alkalmazott és 14 Dassault Falcon Jet repülőgép látta el. Ekkor még „mindössze” 186 csomagot szállítottak ki, 25 amerikai városba.

A Federal Express a világ egyik legnagyobb logisztikai vállalatává nőtte ki magát. A logójában elrejtett utalások a mozgásra és a folyamatos lendületre utalnak. A kék szín a megbízhatóságot, a narancs a kreativitást és a pozitív megoldást sugallja. Ezeket köti össze a haladás jelképe, az előre mutató nyíl.

Amazon

Ha már cégóriás és világcég és „lovemarks”, akkor nem maradhat ki a sorból az amazon.com sem.

Az internetes könyváruházként indult, ma már elektronikus kereskedelemmel foglalkozó cég Cadabra.com néven kezdte el működését. Az oldalt Jeff Bezos alapította 1994-ben.

És, hogy mivel lett az online piacterek királya? Azzal, hogy mindent lehet náluk kapni, „A”-tól, „Z”-ig!

 

Coca-Cola

A híres-hírhedt üdítőitalt gyártó cég a 19.században gyógyszerként kezdte el árusítani kóláját. Mára John Pemberton üdítője a világ legismertebb és legkeresettebb terméke. Még nem eldöntött kérdés, hogy véletlen, vagy direkt rejti-e a megkülönböztető felirat Dánia zászlóját, de mikor betörtek a dán piacra, biztosan jól jött! Fel is használták az ottani kampányhoz.

Levi’s

A munkásosztály strapabíró nadrágja mára már divatcikké, a ruhásszekrények örök darabjává vált.

Az első darabot egy favágónak készítette el Jacob Davis szabómester, 1870-ben. A nadrághoz való erős szövetet San Franciscóból szerezte be hozzá, egy bizonyos Levi Strauss-tól. Az eredeti farmernadrág sávolykötésű pamutszövetből készült, más néven denimből

A magyarokon kívül a szerbek és a finnek is farmernak hívják ezt az elnyűhetetlen anyagot. 

A mai Levi’s logón, nem meglepő módon, egy fenék körvonala látható!

Gillette

King Camp Gillette fejéből pattant ki először az eldobható borotva ötlete. Az 1855-ös születésű, wisconsini fiú 17 évesen utazó kereskedőként kereste a kenyerét, és ekkor jött rá, hogy a rövid használati idejű és olcsó tömegcikkekben van a pénz.

Íme, egy kis borotvatörténelem:

  • 1762- ben Jean Jaques Perret szabadalmaztatja az első (biztonságos) borotvapengét
  • 1801- ben Wilkinson Sword megalapít egy szuronygyárat
  • 1895-ben King Camp Gillette megalkotja az első egyszer használatos pengéjű borotváját
  • 1904- szabadalmaztatják a Gillette biztonságos pengét
  • 1920- ban a németországi borbélyok a borotvaszappant Nivea krémmel kombinálják
  • 1932-ben a Gillette piacra dobja a híres Blue Blade pengéjét
  • 1956-ban megjelennek a rozsdamentes pengék
  • 1971-ben a Gillette megjelenteti a GII borotvát
  • 1977-ben megjelenik az első mozgófejes borotva, a Contour
  • 1999-ben megkezdődik a nagy borotva-háború
  • A Gilette-logó mai verzióján egy határozott vágás látható, ami a pontos, alapos, és tökéletes borotválkozást szimbolizálja.

     

     

     

     

     

     

    Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek