
A megfizethetõ és megbízható autókat gyártó Dacia a XXI. századi autóipar egyik legnagyobb sikertörténete, nem csak Európában. A világ távolabbi tájain persze a márkanév semmit mondó volna, ezért a cég anyavállalata, a Renault saját nevén forgalmazza a remek ár-érték arányra kiélezett típusokat.
A mai napon megnyíló, Buenos Aires-i autókiállításon bemutatkozó két, izgalmas újdonság tehát csak családnevében Renault, a típusok alapja szinte száz százalékban megegyezik a nálunk ismert Daciákkal, ám azokat váratlanul izgalmas, életmódszagú módosításokkal tették kívánatosabbá.![]()
Az Oroch például a Duster szabadidőjárműből kialakított platós kishaszonjármű – vagy jobban csengő nevén pick-up. A Dacia egykor nálunk is forgalmazott platósánál, a Logan Pickupnál nagyságrendekkel tetszetősebb, duplafülkés modell várhatóan kétliteres benzinmotorral kerül forgalomba valamikor az ősz folyamán, az összkerékhajtás külön rendelhető.![]()
A másik friss modell még ennél is vérforralóbb. A Sandero R.S. az Európában legendás gyári versenyrészleg, a Renaultsport első tengerentúli fejlesztése: a városi ferdehátú 145 lóerővel és hatfokozatú kéziváltóval pörköl oda a konkurenciának; vezetését áthangolt menetstabilizáló rendszer, módosított felfüggesztés, négy tárcsás fékrendszer és közvetlenebb kormánymű teszi élvezetesebbé.
A sportos Dacia 2016-ban kerül a márkakereskedésekbe.
![]()
Annak szívből örülünk, hogy Dél-Amerikában ilyen érdekfeszítő újdonságokkal bővít a Dacia, azaz a Renault, az igazi azonban az volna, ha előbb vagy utóbb hozzánk is begyűrűznének ezek a modellek, vagy legalábbis a fejlesztési trend. Le kell azonban hűtenünk a kedélyeket: a Sandero R.S.-nek semmi esélye az európai importra, hiszen megjelenése komolyan veszélyeztetné a Renault Clio R.S. pozícióját. Ami pedig a Dacia Duster pickupot illeti, Romániában egy, a gyárhoz közel álló karosszériaműhely már foglalkozik a modell átépítésével, ám ezidáig annyira nem harapott rá a gyár az ötletre, hogy maga is gyártásba vegye.![]()





