RETRO RÁDIÓ

Hiába cuki, nem női kézbe való

Hiába cuki, nem női kézbe való
Gergely Dániel
Szerző
Gergely Dániel
Létrehozva2015. 06. 30. 10:00

A Nissan megalkotta a földkerekség egyik legelvetemültebb négykerekûjét. De ne rohanjunk a dolgok elébe, elõbb ismerjük meg a háttértörténetet.

A Nissan néhány évvel ezelőtt úgy döntött, konditerembe küldi személyautóit.

Nem volt különösebben forradalmi az ötlet, a Renault R.S., az Opel OPC néven évek óta működteti nagyteljesítményű almárkáját, a Volkswagentől a Fordig majd minden tömeggyártó kínálatában megtalálhatók a túlmotorizált személyautók.

Így tett tehát a Nissan is, és a 2013-ban bevezetett Nismo (Nissan Motorsport) brand zászlaja alatt először sportkupéikat tették tüzesebbé, majd – legalábbis tanulmányok szintjén – nekifogtak a személyautók izmosításába, beleértve a márka villanyautóját, a Leafet is.

A tömeges teljesítménynövelés egyelőre még várat magára, a japánok aranyos városi terepjárócskáját, a Juke-ot azonban már több lépcsőben vetették alá erőkúrának. A Juke Nismo versenyautó-rokonsággal büszkélkedő motorja 200 lóerős volt, ennek utódja, a jelenleg kapható Juke Nismo RS pedig már 218 lóerőt tud, amit önzáró differenciálmű segít az első kerekeken keresztül átvinni az aszfaltra.

Csakhogy a Nissan döntéshozói a jelek szerint nem lelkesek, hanem elvakultak. Ezt már 2011-ben, a kezdet kezdetén lehetett sejteni, amikor a Nismo program előszeleként megtervezték a Juke 480 lóerős kiadását, a Juke R-t, amelybe nemes egyszerűséggel a kultikus Nissan GT-R hathengeres turbómotorját építették be. A Juke R majdnem tanulmány maradt, ám néhány tehetős közel-keleti vásárló kedvéért két éve mégis legyártották néhány példányát, 545 lóerőre növelt teljesítménnyel, hiszen akkor már ennyit tudott a GT-R.

2015-ben viszont a GT-R Nismo már nem ennyit, hanem 600 lóerőt bocsát pilótája rendelkezésére,

ezért a Nissan úgy döntött, felfrissíti a Juke R-t. A stílusosan Juke R 2.0 néven bemutatott újdonság megőrizte elődje koncepcióját, nevezetesen hogy valójában semmi köze a városi szabadidőjárműhöz: futóműve és teljes hajtáslánca a GT-R-től származik, karosszériaelemeinek jelentős részét szénszálas műanyagokból formálták újra, izmosabbra, fenyegetőbbre, gyakorlatilag csak a két első kerékdob, a motorházfedél és a lámpatestek kerültek át változtatás nélkül az alapmodellről.

A brutális teljesítményhez illő megjelenést aerodinamikai igények indokolják: elöl a korábbinál kétszer több levegő ömlik be, a motort és a fékeket hűtve, és a dupla hátsó szárny sem csak a látványt javítja, hanem segít a földhöz tapasztani az összkerékhajtású fenevadat.

A 600 lóerős hobbiautó menetteljesítményeiről egyelőre nincsenek híreink, ám annak fényében, hogy gyengébb elődje 3,0 másodpercnél fürgébben gyorsult 100 km/órára, alighanem rekordot dönt az alattomosan imádnivaló kis Juke.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.