Létrehozva: 2015.06.30.

Hiába cuki, nem női kézbe való

A Nissan megalkotta a földkerekség egyik legelvetemültebb négykerekûjét. De ne rohanjunk a dolgok elébe, elõbb ismerjük meg a háttértörténetet.

Szerző Gergely Dániel

A Nissan néhány évvel ezelőtt úgy döntött, konditerembe küldi személyautóit.

Nem volt különösebben forradalmi az ötlet, a Renault R.S., az Opel OPC néven évek óta működteti nagyteljesítményű almárkáját, a Volkswagentől a Fordig majd minden tömeggyártó kínálatában megtalálhatók a túlmotorizált személyautók.

Így tett tehát a Nissan is, és a 2013-ban bevezetett Nismo (Nissan Motorsport) brand zászlaja alatt először sportkupéikat tették tüzesebbé, majd – legalábbis tanulmányok szintjén – nekifogtak a személyautók izmosításába, beleértve a márka villanyautóját, a Leafet is.

A tömeges teljesítménynövelés egyelőre még várat magára, a japánok aranyos városi terepjárócskáját, a Juke-ot azonban már több lépcsőben vetették alá erőkúrának. A Juke Nismo versenyautó-rokonsággal büszkélkedő motorja 200 lóerős volt, ennek utódja, a jelenleg kapható Juke Nismo RS pedig már 218 lóerőt tud, amit önzáró differenciálmű segít az első kerekeken keresztül átvinni az aszfaltra.

Csakhogy a Nissan döntéshozói a jelek szerint nem lelkesek, hanem elvakultak. Ezt már 2011-ben, a kezdet kezdetén lehetett sejteni, amikor a Nismo program előszeleként megtervezték a Juke 480 lóerős kiadását, a Juke R-t, amelybe nemes egyszerűséggel a kultikus Nissan GT-R hathengeres turbómotorját építették be. A Juke R majdnem tanulmány maradt, ám néhány tehetős közel-keleti vásárló kedvéért két éve mégis legyártották néhány példányát, 545 lóerőre növelt teljesítménnyel, hiszen akkor már ennyit tudott a GT-R.

2015-ben viszont a GT-R Nismo már nem ennyit, hanem 600 lóerőt bocsát pilótája rendelkezésére,

ezért a Nissan úgy döntött, felfrissíti a Juke R-t. A stílusosan Juke R 2.0 néven bemutatott újdonság megőrizte elődje koncepcióját, nevezetesen hogy valójában semmi köze a városi szabadidőjárműhöz: futóműve és teljes hajtáslánca a GT-R-től származik, karosszériaelemeinek jelentős részét szénszálas műanyagokból formálták újra, izmosabbra, fenyegetőbbre, gyakorlatilag csak a két első kerékdob, a motorházfedél és a lámpatestek kerültek át változtatás nélkül az alapmodellről.

A brutális teljesítményhez illő megjelenést aerodinamikai igények indokolják: elöl a korábbinál kétszer több levegő ömlik be, a motort és a fékeket hűtve, és a dupla hátsó szárny sem csak a látványt javítja, hanem segít a földhöz tapasztani az összkerékhajtású fenevadat.

A 600 lóerős hobbiautó menetteljesítményeiről egyelőre nincsenek híreink, ám annak fényében, hogy gyengébb elődje 3,0 másodpercnél fürgébben gyorsult 100 km/órára, alighanem rekordot dönt az alattomosan imádnivaló kis Juke.

Szerző Gergely Dániel

Ez is érdekelhet

origo.hu

Akkorát padkázott egy Suzuki, hogy repülő lett belőle - videó

origo.hu

Újabb felkavaró részletek a bőnyi iskolában történt késelésről

life.hu

Mókusszerűvé vált Jennifer Aniston arca: plasztikai sebész magyarázza el az okokat

mandiner.hu

Forgács István: Ha Karácsony marad, a cigányok szép lassan elbontják Budapestet

ripost.hu

A kutatók elsápadtak attól, ami a Vörös bolygóról előkerült

vg.hu

Macron szembeszállna Oroszországgal, de nukleáris fegyverek nélkül

mindmegette.hu

A 13 leggyorsabb ebédrecept hétvégére, hogy ne strázsálj a konyhában

borsonline.hu

„Nekem anyukám a mintaédesanya” - Exkluzív anyák napi interjú Szentkirályi Alexandrával, édesanyjával és lányával

ripost.hu

Ennek a 3 csillagjegynek óriási szerencsét hoz a hétvégi csillaghullás

ripost.hu

Éveket fiatalít, ha ilyen hajat csináltatsz magadnak

travelo.hu

A természet és a történelem csodája Horvátországban (hirdetés)

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANIMÉKER

Újabb helyen lehet majd gyógyszert venni

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANIMÉKER

Nyugdíjjogosultság: tényleg lehet szolgálati időt vásárolni?

MANIMÉKER

A szó elszáll... Ezért éri meg eltartási szerződést kötni

MANIMÉKER

Tiéd lett az 1 milliárd 310 millió? Ezek a Hatoslottó nyerőszámai

MANIMÉKER

Hat tévhit és a tények a védőoltásokkal kapcsolatban