RETRO RÁDIÓ

Tovább fizetnéd a hiteled a moratórium ellenére? Ezt kell tenned

A mediánbér 2010 óta 91 százalékkal emelkedett
Létrehozva2020. 05. 07. 09:45

A kormány felfüggesztette a folyószámla-, hitelkártya-, vállalati-, babaváró és minden pénzintézet által magánszemélyeknek folyósított hitel törlesztését. Aki mégis szeretne fizetni, a következőt kell tennie.

Nagyon sokan keresik a bankokat, mit kell tenniük, ha tovább fizetnék a hitelt a moratórium ellenére. Az OTP telefonos ügyfélszolgálata például túlterhelt és rengetegen keresik fel a bankfiókokat is személyesen, ami nem is csoda, mivel a moratórium több mint egymillió ügyfelüket érinti. A bank ezért arra hívja fel a figyelmet, hogy aki a moratóriummal kapcsolatban érdeklődne náluk, az először is olvassa el a témában közzétett tájékoztatókat és ha kérdése van, lehetőleg online kommunikáljon velük.

Fotó: Pixabay

Fontos, hogy aki felfüggesztené a hitel törlesztését, annak nincs teendője

A bankok nyomatékosan felhívják a figyelmet arra, hogy a rendelet értelmében aki élni akar a moratóriummal, annak nincs teendője, automatikusan felfüggesztik a törlesztését.

Akik fizetnék a hitel törlesztőjét a moratórium ellenére

Annak ellenére, hogy ezzel a fajta könnyítéssel a legtöbb adós élhetne, sokan döntenek mégis a továbbfizetés mellett. Előzetesen a Nemzeti Bank úgy becsülte, hogy az adósok mindössze 20%-a fog továbbra is fizetni, ennek ellenére a pénzintézetek arról számolnak be, hogy több tízezer ember nyilatkozott már a moratórium lemondásáról. Aki szeretné és tudja is a törlesztőket fizetni, annak ugyanis nyilatkoznia kell erről a bankjánál. Ezt első sorban az online felületeken és az internetbankon keresztül érdemes megtenni, de vannak más lehetőségek is.

Hogyan lehet nyilatkozni az egyes bankoknál, hogy fizetnénk a hitel törlesztőjét?

A K&H Banknál – ahogy sok pénzintézetnél – négy lehetőséget biztosítanak a lemondásra. Elsősorban az e-banki és mobilbankon keresztüli ügyintézést javasolják, de végső esetben a 06-1/20/30/70- 335-3355-ös telefonszámon vagy postai úton is lehet nyilatkozni.

Az Erste Banknál a netbankon keresztül, vagy a 06-1-298-0222-es telefonszámon lehet ügyet intézni, a CIB Banknál pedig a CIB24 telefonos ügyfélszolgálatán kívül a internetbankban, egy online alkalmazás, illetve egy telefonos alkalmazás segítségével is lehet nyilatkozni.

A OTP-nél az internetbankba belépve a Fizetési moratórium menüpontban a Törlesztés folytatása opciót kell választani. Akinek nincs internetbankja, az nyilatkozhat a cég honlapján, végső esetben pedig személyesen valamelyik bankfiókban. A Takarékbank ügyfelei a nyilatkozatukat elküldhetik postán, de akár elektronikus levélben is a [email protected] címre. Továbbá itt is lehetőség van a telefonos, illetve a személyes ügyintézésre is, de csak a végső esetben ajánlott ezek igénybevétele.

A Budapest Banknál ugyancsak a honlapon, illetve az internetbankon keresztül célszerű nyilatkozni, de hívható a telebank és végső esetben a személyes ügyintézésre is van lehetőség. Az MKB Banknál a Netbankárba belépve kell megkeresni az Írjon nekünk fület, majd be kell másolni egy előre megírt és a bank honlapján közzétett szöveget.

A Raiffeisennél a 06-80-488-588-as számot kell tárcsázni, végső esetben pedig felkeresni egy bankfiókot. A Gránit Banknál a netbankon keresztül egy egymondatos nyilatkozatot kell tenni, aminek a szövegét már elküldte a bank az összes ügyfelének. Az UniCreditnél szintén netbankon vagy telefonon keresztül lehet nyilatkozni.

Milyen adatok kellhetnek a nyilatkozathoz?

Néhány bank közzétett saját nyilatkozatmintát a moratóriumot lemondóknak, vagy megírta előre a nyilatkozat szövegét, amit csak be kell másolni a megadott helyre. Ahol egyik lehetőség sem adott, ott olyan alapvető adatokkal érdemes készülni a nyilatkozattételre, mint a születési hely és idő, a nyilatkozó anyjának neve, ügyfélszám, szerződésszám, telefonszám, emailcím. Egyéni vállalkozóknak pedig szükségük lehet a székhelyük címére, az adószámukra, a vállalkozói nyilvántartási számukra, és nyilvántartásba vételről szóló határozat számára is. Ezeket az adatokat célszerű a postai levél vagy emailcím elején feltüntetni, illetve a telefonos ügyfélszolgálatokon is ezeket kérhetik majd el.

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.