RETRO RÁDIÓ

Ezt tedd, ha nem jött meg a csomagod külföldről

MZ/X
Szerző
MZ/X
Létrehozva2022. 12. 04. 19:00

Az év bármely szakában frusztráló, ha az online rendelt termék nem érkezik meg időben. Mostanában meg pláne dühítő. Mit tehetünk ilyenkor?

A világ bármelyik webshopjából rendelhetünk csomagot Magyarországra, ha az vállalja a szállítást. De mi van akkor, ha nem érkezik meg a csomag, vagy ha vissza kell küldeni? Kihez fordulhatunk segítségért?

Ezt tedd ha gond van egy külföldről rendelt csomaggal.
Fotó: showcake / Shutterstock

Ki tud ilyen esetben segíteni?

A külföldi webshopokkal való zöld ágra vergődésben érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni. Az Európai Fogyasztói Központ 29 európai ország - az uniós tagállamok mellett az Egyesült Királyság, Izland és Norvégia - vállalkozásaival szemben felmerülő, határon átnyúló panaszok esetén nyújt ingyenes szakmai segítséget és idegen nyelvű támogatást - olvasható a weboldalukon. A magyar EFK egyebek mellett jótállási-szavatossági jogviták megoldásában, hibás vagy elmaradó teljesítések orvoslásában jár el eredményesen. De hathatósan lépnek fel a szándékos megtévesztésekkel szemben is, több ügyfelet szabadítottak ki az ún. előfizetői csapdákból.

Mikor fordulhatunk hozzájuk?

  • Ha a lakóhelyünk és a vállalkozás székhelye különböző országokban, az EU valamely tagállamában, az Egyesült Királyságban, Izlandon vagy Norvégiában található.
  • Ha írásban, bizonyítható módon előzetesen már megkerestük a vállalkozást, de az vagy nem válaszolt, vagy elutasította a panaszunkat.
  • Ha pontosan megjelöljük és igazoljuk az igényünket és a kapcsolódó bizonyítékokat, dokumentumokat is elküldjük nekik.

Hogyan zajlik a folyamat?

Az EFK a benyújtott panaszt áttanulmányozza, a kapcsolódó dokumentumokat bekéri, azokat jogilag értékeli. A jogi értékelést követően szakmai álláspontjáról és a panasz kezelhetőségére vonatkozó döntéséről tájékoztatja a panaszost. Ha jogilag megalapozott a panasz, küldenek egy angol nyelvű levelet a vállalkozás székhelye szerinti európai fogyasztóvédelmi központhoz (ECC), ők pedig felkeresik az érintett vállalkozást. Érdekességképp, csak tavaly 6 millió forintnál is több pénzt szereztek így vissza a magyar panaszosoknak.

Ezt tedd ha gond van egy külföldi webáruház csomagjával.
Fotó: Ground Picture / Shutterstock

Hogy tehetünk panaszt?

A kapcsolatfelvétel és panasztétel egy online űrlap kitöltésével is lehetséges, amit itt található, vagy hétfőtől csütörtökig 9-15 óra között, pénteken 9-13 óra között hívható az alábbi telefonszám is: +36-1-896-7747. E-mailben pedig az [email protected] lehet nekik írni.

Fontos tudnivalók és tanácsok a külföldről rendelőknek

  • A magyar fogyasztókat akkor is megilleti a 14 napon belül indoklás nélkül elállás joga, ha más uniós tagállamban bejegyzett vállalkozás webshopjában vásároltak. A visszaküldés költsége ekkor a fogyasztót terhelheti, ám garanciális probléma esetén, ha a minőségi kifogás jogosnak bizonyult, ez az összeg is visszajár.
  • Külföldi rendeléskor érdemes fontolóra venni, hogy a termék kedvező vételára és a kiszállítási költség együtt is olcsóbb-e a hazai beszerzésnél. Könnyen előfordulhat, hogy a szükség szerinti visszapostázás többe kerül, mint amennyit magáért az árucikkért fizettünk.
  • A vételár bankkártyás kiegyenlítése a bankoknál kérhető chargeback útján biztonságos visszatérítési lehetőséget nyújt, ha nem érkezne meg a megrendelt termék.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.