tóth gabi
Tájékoztató videókkal segíti a vásárlókat a Gazdasági Versenyhivatal, hogy ne legyen feketeleves a karácsonyi vásárlás. Ezt tanácsolják.
Az év végi leértékelések szezonja előtt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) minivideókkal segíti közösségi oldalán a fogyasztókat és vállalkozásokat a tudatos döntéshozatalban, illetve a jogszerű akciók kialakításában.
Black Fridaynek az észak-amerikai hálaadás ünnepét követő napot, november utolsó péntekjét nevezik, ami hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelenti. Az elnevezés hazánkban is gyökeret vert, az év végi időszakban pedig számos kereskedő néha már jóval ezt megelőzően is rendkívüli kedvezményeket ígér a vásárlóknak. Az akciók azonban természetesen csak akkor akciók, ha tisztességes keretek között zajlanak, a vásárlók pedig megfontoltan választanak a kínálatból. Ebben segítenek a versenyjogi hatóság videói.
A nemzeti versenyhatóság az elmúlt évekhez hasonlóan idén is tájékoztató kampánnyal segíti a magyar fogyasztókat abban, hogy ne érje őket csalódás a szezonális akciók során, vásárlásuk pedig tudatos döntés eredménye lehessen. A GVH minivideói segítséget nyújtanak a leértékelések időszakának lényegesebb kérdéseiben. Egyebek mellett abban, miről érdemes mindenképpen meggyőződniük vásárlás előtt, vagy mely szervekhez fordulhatnak panasz esetén-áll a GVH közleményében.
Az idei Black Friday változást jelent a kereskedők számára, ugyanis a tavalyi szezon óta életbe léptek a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok törvényi szabályozásának új, az eddigieknél szigorúbb rendelkezései. Ennek egyik lényeges eleme az árfeltüntetésre vonatkozik: már csak egyféleképpen jelezhetik a kereskedők a leértékelések mértékét a hirdetéseikben, a kirakatban, a polcokon, a katalógusokban és honlapjaikon: minden esetben fel kell majd tüntetni a korábbi árat, ami kizárólag a megelőző legalább harminc napon belüli legalacsonyabb ár lehet. További vásárlóknak és vállalkozásoknak szóló tanács a GVH közösségi oldalán nézhető/olvasható.