Magyar Péter ámokfutása büdös szavazóktól, nők, nyugdíjasok folyamatos gyalázásáig

POLITIK
Létrehozva: 2022.05.14.

Ezeket az autókat érdemes kerülni a használtpiacon

A német autóklub friss statisztikája alapján ezek az autók hibásodtak meg a legtöbbször az elmúlt időszakban és ezek voltak a leggyakoribb hibáik.

Szerző MZ/X

Mielőtt megvásárolunk egy használt autót, mindig érdemes megnézetni egy független állapotfelmérővel. Nézelődés előtt pedig érdemes a különböző meghibásodási-statisztikákat áttekinteni. Például a német autóklub által készítettet.

Minden autóban elromlik valami

Azt mindenki tudja, hogy a fiatal járművek kevesebbszer hibásodnak meg. Ezeknél az autóknál leginkább a defektes gumik jelentenek feladatot a sárga angyaloknak, amit az útpadkák okoznak. Ennek oka az, hogy az új autót még nem szokta meg a sofőrje. A hároméves kocsiknál már alig fordul elő ilyen probléma, viszont a gyújtógyertyákkal és gyújtótekercsekkel a problémák viszonylag korán jelentkeztek. A generátorproblémák az autó negyedik évétől fogva folyamatosan nőnek, 7 éves korban pedig kezdődnek az akkumulátorral kapcsolatos gondok, majd az üzemanyag-szivattyúval kapcsolatos problémák 10 éves kortól.

Fotó: ADAC/Martin Hangen / adac.de

Ez az alkatrész romlik el a legtöbbször

Nincs olyan alkatrész, amelyik gyakrabban okoz meghibásodást, mint az akkumulátor: az esetek több, mint felében az aksi a ludas, már 1967 óta. Legalábbis az ADAC statisztikája alapján.

Ki ezért a hibás?

Aligha van olyan alkatrész az autóban, ahol nehezebb egyértelműen megmondani, hogy ki a hibás, ha probléma adódik. Lehet, hogy az akkumulátorral van a baj, lehet az autóval vagy az autó használója nem csinált valamit jól. Mivel azonban az akkumulátor lemerülésének számos módja van (véletlenül égve hagyott a lámpa, nyitva hagyott csomagtartó fedél, csak rövid utakra használt autó) általában a sofőr a hibás. Az ADAC szerint az elmúlt évek összes meghibásodásának több mint 40%-ka még mindig az akkumulátor lemerüléséből fakad. Ez valahol érthető is, mivel a modern autókat egyre több elektromos fogyasztóval és elektronikus vezérléssel szerelik fel.

Fotó: iStock.com/wattanaphob / adac.de

132 modell hibáit összesítették

A 2022-es meghibásodási statisztikákban összesen 22 autómárka 132 járműsorozatát értékelte az autóklub. Az ADAC megbízhatósági mutatója nem veszi figyelembe az olyan okokat, mint például az üres üzemanyagtartály vagy a gumiabroncs-hibáit, mert ezekről egyértelműen nem az autó gyártói tehetnek.

Ezek az autók hibásodtak meg a legtöbbször

Autótípus

Meghibásodások száma

Autótípus

Meghibásodások száma

Autótípus

Meghibásodások száma

Hyundai i10átlagosKia PicantomagasRenault Twingoátlagos
VW UpalacsonyAudi A1alacsonyNissan microátlagos
Opel CorsaátlagosSuzuki Swiftnagyon alacsonyToyota Yarisalacsony
Toyota Corollanagyon magasToyota C-HRnagyon magasVW Golfalacsony
Renault ScenicmagasRenault MeganeátlagosBMW X1nagyon alacsony
Opel Insignianagyon magasFord MondeomagasAudi A5nagyon alacsony
VW PassatalacsonyRenault TrafficmagasFord Transitmagas
Az alábbi táblázat tájékoztató jellegű, egy-egy jármű minősége eltérhet az ADAC statisztikájától, pozitívan és negatívan egyaránt.
Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek