tóth gabi
2021-ben közel 7500 talált tárgyat adtak le a vasúttársaság részére. Ezek közül 4000 került vissza a gazdájához, méghozzá a következőképpen.
A vonatokon és állomásépületekben többnyire telefonokat, pénztárcát, bankkártyát, kistáskákat, hátizsákokat, tornazsákokat, bőröndöt, iratokat, okmányokat, könyveket, ruhaneműt (kabát, pulóver, sapka), szemüveget, esernyőt, kulacsot és bizsukat felejtenek az utasok. Az elhagyott tárgyaknak kicsit több mint a fele, körülbelül 55 százaléka került vissza a tulajdonosához.
Az elveszett tárgyakat általában a vonatokon szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók, a takarító személyzet vagy az utasok találják meg és adják le a vasútállomásokon – olvasható a MÁV közleményében. Innen pedig átkerülnek például egy nagyobb állomás ügyfélszolgálatára.
Az átvételi helyük állomásonként változik, általában nagyobb állomások személyes ügyfélszolgálatára kerülnek, ahol a tárgyakat nyilvántartják. Ha az elveszett tárgy bankkártya vagy okmány, akkor azt eljuttatják a bankkártya-kibocsátónak, illetve a kiállító hatóságnak (okmányiroda, OEP stb.).
Abban az esetben, ha a tulajdonos személye nem azonosítható, a tárgyat az adott szolgálati hely, állomás kijelölt helyiségében általában 90 napig őrzik meg. A romlandó élelmiszereket csak rövid ideig tárolják, ha senki sem keresi, megsemmisítik. Azok a pénzösszegek, amiket az utasok nem keresnek, vagy amiatt nem lehet visszaadni, mert az utas elérhetősége nem beazonosítható, a hatályos Polgári Törvénykönyv alapján a Magyar Államhoz kerülnek.
Érdeklődés esetén a visszaszolgáltatás csak a tárgy jellemzőinek megadásával, azonosítást követően lehetséges – áll a közleményben.
A vonatokon vagy vasútállomásokon elveszített tárgyakkal kapcsolatban az utasok a MÁVDIREKT éjjel-nappal hívható telefonszámán érdeklődhetnek.: +36-1/30/20/70-349-4949.