Létrehozva: 2021.11.06.

Aki betartja ezt a néhány szabályt, biztosan nem verik át a neten!

A fogyasztóvédelem egy e-kereskedelmi kisokossal igyekszik a vásárlók figyelmét felhívni a netes vásárlás buktatóira. Ezekre érdemes figyelni!

Az év végi hatalmas árleszállítások ígérete könnyen megtévesztheti a vásárlókat, akik viszont kellő körültekintéssel és tudatossággal elkerülhetik a felesleges bosszúságokat. Hogy pontosan mikre érdemes figyelni, azt az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gyűjtötte össze.

Ma máregy hónapig tart a fekete péntek

Ma már egy hónapig tart a fekete péntek

A webáruházak számtalan kedvezményes vásárlási lehetőséget ajánlanak a novemberi, decemberi akciós napjaikon. Az utóbbi évek tapasztalata az, hogy már nemcsak egy napra hirdetnek például fekete pénteket, hanem akár heteken keresztül olcsóbban kínálják a termékeiket. Az ITM évről-évre kiemelten figyeli a Black Friday-t és a hasonló akciókat. A hatóság a gyakorlati tapasztalatok és a próbavásárlások alapján egy e-kereskedelmi kisokosban összegezte a hasznos tanácsait, amik a következők.

A kiválasztás

Az ITM szerint nem feltétlenül az internetes kereső által kiadott első találat a legmegfelelőbb választás. Javasolt az ár-összehasonlító oldalak használata és érdemes a vásárlói visszajelzéseket is átnézni. Könnyen előfordulhat, hogy az akciós termékek máshol, eredeti árukon is ugyanannyiba kerülnek, vagy olcsóbbak, mint amit épp találtunk.

Vásásrlás előtt tájékozódjunk
Fotó: Miskolc_ÁJ_ÉM

Vásárlás előtt tájékozódjunk

Mielőtt lenyomjuk a megrendelés gombot, érdemes a webáruházat üzemeltető cégeknek utánanézni, hogy valóban létezik-e. Javasolt a súlyos jogsértést elkövető webáruházak adatbázisát megnézni. (http://www.jogsertowebaruhazak.kormany.hu)

A .hu még nem jelenti, hogy magyar

Figyeljünk arra, hogy a magyar nyelvű honlap vagy a .hu végződés nem feltétlenül jelenti, hogy hazai kereskedőtől rendelünk. Kattintsunk a Kapcsolat menüpontra, innen ki kell derülnie, hogy hazai webáruházban böngészünk-e.

Ha nincs ÁSZF, ne vegyünk semmit
Fotó: Pixabay.com

Ha nincs ÁSZF, nincs üzlet

Ne rendeljünk olyan webáruházból, aminek a honlapján nem található általános szerződési feltétel, vagy egy e-mail címen, üzenetküldésre alkalmas űrlapon kívül nem ad meg más elérhetőséget.

A futár előtt bontsuk ki a terméket

Ha megérkezett a termék, sok későbbi problémának vehetjük elejét, ha a futár jelenlétében győződünk meg az áru sértetlenségéről. Ezt a lehetőséget azonban nem minden webáruház biztosítja, van ahol a futár csak a sértetlen csomag átadásáért felel. Nagy értékű termékek esetében érdemes a kibontásról fotó-, vagy videó dokumentációt is készíteni!

Ha nem tetszik a termék

Az átvételtől számított 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog illeti meg az interneten vásárlókat. Sőt, az elállási jog a termék átvétele előtt is gyakorolható. Az elállást írásban szükséges jelezni az eladó felé, amihez a legtöbb webshop letölthető formanyomtatványt is biztosít. Ilyenkor visszajár a termék és a kiszállítás díja, a visszaküldés költsége viszont nem.

Hová forduljunk, ha nem vagyunk elégedettek

Hová fordulhatunk panasz esetén?

Először mindig a kereskedőhöz. Amennyiben nem sikerül panaszunkat az eladóval rendezni, úgy az alábbi fórumokhoz fordulhatunk:

  • Fogyasztóvédelmi hatóság http://jarasinfo.gov.hu
  • Európai Fogyasztói Központ http://ec.europa.eu/consumers/odr; [email protected]
  • Békéltető testület http://www.bekeltet.hu
  • Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
    Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
    Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
    -

    További cikkek