5°C
9°C

Miklós névnapja

RETRO RÁDIÓ

Nem elég, ha a WC-papír lebomlik, a csomagolás is legyen környezetbarát!

Nem elég, ha a WC-papír lebomlik, a csomagolás is legyen környezetbarát!
RIPOST
Szerző
RIPOST
Létrehozva2020. 10. 05. 15:30

Jelentősen csökkenti ökológiai lábnyomát Magyarország vezető higiéniaipapír-gyártója.

Magyarországon a hulladékok közel fele csomagolóanyag, ez azonban egy kis odafigyeléssel radikálisan csökkenthető lenne. Bár a higiéniai papírtermékek között található újrahasznosított alapanyagból készülő, a csomagolás általában mégiscsak műanyag-alapú. Ezért is számít újdonságnak, hogy a Vajda-Papír környezetkímélő papírcsomagolást vezet be a toalettpapírnál és higiéniai papírtörlőnél, hogy jelentősen csökkentse a vállalat és a felhasználók ökológiai lábnyomát.

Egy magyar család átlagosan évi kilenc kilogramm higiéniai papírterméket használ fel

A Vajda-Papír több éves fejlesztéseinek köszönhetően két új tekercses termék csomagolását váltják át műanyagról lebomló, komposztálható papír-csomagolásra, ezzel csaknem 300 tonnával csökkentik éves műanyagfelhasználásukat. A GfK piackutató egyik friss felmérése szerint az európai fogyasztók több mint 73%-a szerint a műanyaghulladék az egyik legnagyobb globális környezeti kihívás, és a fogyasztók elsősorban a gyártóktól várják a megoldásokat.

Az első lépés a csomagolóanyagok átalakításában illeszkedik a nemzetközi trendekbe, hiszen a műanyagfelhasználás globális csökkenése a kívánatos cél. Vajda Attila, a Vajda-Papír Kft. ügyvetető igazgatója szerint a környezetet nem terhelő papír a csomagolásnál egyre inkább felértékelődik, erre minden környezettudatos vállalatnak fel kell készülnie. A váltás nem megy egyik évről a másikra, de a cég tervei ambíciózusak: 2021 végére amellett, hogy 30 százalékra akarják növelni Ooops! és sajátmárkás termékeik műanyagcsomagolásában az újrahasznosított alapanyagok arányát, a papírcsomagolású termékek körét is jelentősen bővítenék.

A Vajda-Papír húsz éve alakult családi vállalkozásként, mára csoportszinten már hatszáz munkavállalót foglalkoztatnak

Ezzel a vállalat éves, csaknem 1000 tonnás műanyagfelhasználását 300 tonnával csökkentik, ez pedig jelentős előrelépés a zöldstratégiában. Az idén 20 éves, több mint 600 embert foglalkoztató, a világ több mint 20 országába exportáló, közel 50 milliárd forint forgalmú vállalat jelenleg is 100%-ban újrahasznosítható műanyagba csomagolja termékeit. Az új papírcsomagoláshoz használt természetes, 100%-ban környezetbarát papír alapanyag pedig nemcsak újrahasznosítható, de biológiailag lebomló, komposztálható anyag is egyben. A Vajda-Papír az innovációval az egyre környezettudatosabb vásárlói igényeket is kielégíti.

Vajda Papír Kft., Dunaföldvár.

A cégnél fontos szempont a környezetvédelem, több energiatakarékos megoldásnak köszönhetően az elmúlt években is jelentősen csökkent a működéshez kapcsolható villamosenergia-felhasználás, szén-dioxid-kibocsátás, és ennek további mérséklése a vállalat célja. Egy tonna alappapírt akár 26 %-kal kevesebb villamos energiával és 70 %-kal kevesebb víz felhasználással állítanak elő, mint a korábbi technológiával működő átlagos papír üzemek, és a gyártás során keletkező összes papíripari mellékterméket felhasználják.

Nem lesz hiány alapvető higiéniai papírtermékekből Magyarországon – hangsúlyozta Vajda Attila

Ugyanakkor nem elég újrahasznosítható csomagolóanyagokat használni, a körforgásos gazdasághoz a fogyasztók tudatos szelektív hulladékgyűjtése is szükséges. Ezért hamarosan kampányt is indítanak a szelektív hulladékgyűjtés erősítésére, a körforgásos gazdaság fontosságának megismertetésére. A szelektív hulladékgyűjtés erősítése érdekében fokozatosan zöld-logó kerül a papír-, illetve az újrahasznosított műanyagot is tartalmazó csomagolásokra a vállalat márkatermékeinél.

Vajda Papír Kft., Dunaföldvár.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.