tóth gabi
A koronavírus-járvány minden iparágban okozott gondokat, hol kisebbet, hol nagyobbat. Az abroncs ipar az utóbbi kategóriába esett. Bár sokan választják az autózást a tömegközlekedés helyett, hogy csökkentésék a másokkal történő érintkezést, rengetegen maradtak otthon, ezért az autók használata így is csökkent. És ha már nem használjuk annyit az autónkat, a nyári gumi csere vagy a műszaki vizsga sem tűnik annyira fontosnak. A szervizek egy része ugyan működött a járvány alatt is, de a kerékcsere jóval időigényesebb volt a megfelelő higiéniás szabályok betartása miatt. (x)
Emellett az abroncsgyárak is csökkentették a termelést, vagy teljesen bezártak. A Michelin és Continental teljesen felfüggesztette a termelést az európai üzemekben, és több más gyártó is így tett. Szóval sem a termelés, sem a kereslet nem volt a közelében sem az előző évek eredményeinek. A személyautók abroncsaiból 26%-kal, a teherautók és a mezőgazdasági gépek gumiabroncsaiból pedig 15%-kal kevesebb fogyott a 2019-es évhez képest. Természetesen a nyári abroncsok termelése nem márciusban kezdődött, így erre a szezonra már rendelkezése áll a megfelelő készlet az igények kielégítésére.
Az szigorítások enyhítése növelheti a nyári gumik forgalmát
Ahogy javul az idő, és csökkennek a korlátozások is, lassan újra indul minden. A nyári gumik cseréje is elengedhetetlen lesz, így várható, hogy a szervizekben is megindul az élet, és az autógumival foglalkozó webshopok forgalma is fellendül. Sokan döntenek úgy, hogy nem a szervizen keresztül, hanem magunk szerzik be az új szetteket az autókra. A legtöbb webáruház, mint például a nyarigumit.hu is a budget kategóriás abroncsoktól a prémium kategóriáig áru gumikat, így könnyebben megtalálhatjuk a legmegfelelőbbet az autónk számára.
De nem csak a szervizek, hanem a gyárak is újraindulnak. A Bridgestone már áprilisban megkezdte a termelést, a Michelin és a Continental nem kapkodta el a döntést, és bár a logisztikai részleg zavartalanul működött, a gyártás elindítása még váratott magára. A vállalat számos munka-egészségügyi óvintézkedést hozott az üzemekben, és szigorúan betartják az egészségügyi hatóságok útmutatásait és ajánlásait a járvánnyal kapcsolatban. Így, ha az első negyedév veszteséges is volt, a következő időszakban helyre állhat az ipar.
Aki nem halogatta a gumicserét elvégezte otthon
A szervizek forgalma nem csak azért csökkent, mert sokan inkább kivárták a járvány elvonulását, hanem mert rengetegen döntöttek úgy, hogy a cserét elvégzik otthon. Persze ezt nem tudta mindenki megtenni, de ahogy a kenyérsütés is reneszánszát éli, úgy a csináld magad mozgalom is új erőre kapott, és amit eddig szerelővel vagy szakemberrel végeztettünk, azt inkább megcsináljuk magunk. Az internet erre bőségesen ad teret, hiszen az ilyen jellegű posztok és videók is megszaporodtak.
Az abroncsforgalmazó weboldalak forgalma ugyan csökkent, de ez a visszaesés közel sem volt olyan vészes, mint a bolti forgalom hanyatlása. Aki rendelkezett online értékesítéssel, könnyebb átvészelte a járvány időszakát. A korlátozások és a visszaesések ellenére is legjobban a prémium kategóriás abroncsok fogytak, mint a Michelin vagy a Continental, de a közép és felső közép kategóriás márkák közül is volt népszerű márka, például a Goodyear, a Falken és a Dunlop. A helyezet rendeződése talán a nyári gumik piacát is fellendíti, és a következő negyedév már sokkal jobb lesz az abroncsipar számára is. (x)