tóth gabi
Alig egy hét maradt a kgfb-díjak befizetésére, különben büntetéssel számolhatnak az autósok.
Alig egy hét maradt a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás (kgfb) díjának befizetésére – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) és a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).
A FBAMSZ közleményében ismerteti: annak az 1,1 millió gépjármű-tulajdonosnak – köztük több mint 700 ezer személyautó üzembentartójának -, akiknek a kgfb szerződése továbbra is január elsejei évfordulós, az idén két nappal korábban, legkésőbb február 28-ig kell rendeznie esedékes díjrészletét. Az idei szökőévben a 60 napos díjfizetési haladék nem március 1-jén, hanem február 29-én jár le, mivel azonban mindkét nap hétvégére esik, a befizetésnek mindenképpen a február 28-i, pénteki zárásig kell teljesülnie.
A díjat késedelmesen fizetők nem hivatkozhatnak arra, hogy a díjfizetésről nem kaptak értesítést, ennek számon tartása a szabályozás értelmében egyértelműen az ő felelősségük – mutat rá a szervezet.
A szigorú határidő az összeg biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik – figyelmeztet Papp Lajos, a FBAMSZ gépjárműszekciójának elnöke, aki azt ajánlja, csekkes és bankkártyás fizetés esetén – utóbbi átfutási ideje szintén több nap is lehet – legkésőbb szerdáig fizessék be a díjat. A banki átutalást célszerű péntek délig elindítani, azután már csak a biztosítónál történő személyes befizetés megfelelő opció, bár utóbbi esetben probléma lehet a pénteki rövidített nyitva tartás – teszi hozzá.
Ha a befizetés nem érkezik meg időben a biztosítóhoz, a határidőt követő napon törölnie kell a szerződést, a késedelmes autósnak pedig számos szankcióval kell számolnia. Így például a díjjal nem fedezett időtartamra – ebben az esetben több mint két hónapra – fedezetlenségi díjat kell fizetnie, amelynek mértéke idén személyautóknál – teljesítménytől függően – naponta 510-1140 forint, teherautóknál pedig elérheti a napi 3940 forintot.
Ha a kgfb-szerződés díjnemfizetés miatt szűnik meg, kizárólag a korábbi biztosítónál lehet újrakötni ugyanazon biztosítási időszakra.
Ha pedig az autós a fedezetlenség időszakában kárt okoz, nem számíthat a biztosító térítésére, pedig a kártérítés egy személyi sérülés esetén akár több tízmillió forint is lehet – mutat rá a FBAMSZ.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) felhívja a figyelmet, hogy akinek még nem rendeződött a bonus-malus fokozata, (1090 ilyen magánszemély autós szerződés van) annak a következő napokban érdemes felvennie a kapcsolatot biztosítójával.
A szövetség figyelmeztet arra is, hogy az még nem mentesít a biztosítási kötelezettség alól, ha egy jármű hosszabb ideig nincs használatban, ezért ha valaki hosszabb ideig nem használja járművét, érdemes a közlekedési hatóságnál ideiglenesen kivonatnia a forgalomból.