RETRO RÁDIÓ

Indul az ország első 3D szakember képzése

Indul az ország első 3D szakember képzése
Kiss Natália
Szerző
Kiss Natália
Létrehozva2019. 02. 07. 13:40

A munkaerõpiaci igényekhez igazodó oktatással, a digitális kompetencia képzésére fókuszálva indítja elsõ középiskolai osztályait idén szeptemberben a Gyermekszem.pont Alapítvány, amely multinacionális cégekkel együttmûködve és a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódva alakította ki tantervét. Hiányszakmákban képeznek szakembereket: a jövõ építésztervezõit, applikáció fejlesztõit, ipari 3D tervezõit, reklámgrafikusait és 3D animációs szakembereit.

A Diákszempont Általános Iskola és Gimnázium a 2019/2020-as tanévben, fennállásának mindössze negyedik évében középiskolai szakasszal, négy évfolyamos gimnáziummal bővül, így ettől a tanévtől többcélú intézményként folytatja tovább a munkáját – jelentette be az iskola igazgatója, Dechertné Gelencsér Anna, a pedagógiai program kidolgozója. A szakember szerint a középiskolai osztályokban a projektszemléletű oktatást; a kreatív, rugalmas, a változtatásra képes gondolkodás fejlesztését; a szociális kompetenciák előtérbe helyezését, és az életen át tartó tanulásra való felkészítést helyezik a középpontba. 

Dechertné Gelencsér Anna elmondta, hogy mindkét, a gimnázium által meghirdetett tanulmányterület valódi, versenyképes tudást biztosít majd, hisz az ide járó diákok emelt szinten tanulhatják az angol nyelvet részben anyanyelvi oktatóktól, valamint az országban egyedülálló módon olyan digitális-művészeti képzés valósul meg, ahol a 3D tervezésé, animálásé, később a 3D programozásé lesz a főszerep. A digitális kompetencia fejlesztésére irányuló informatikai képzésükhöz pedig létrehozzák Magyarország első 15 munkaállomásos középiskolai 3D-laborját.

A sikeres, munkerőpiaci igényekhez igazodó oktatás érdekében innovatív vállalkozások bevonására van szükség, ezért  az iskola vezetése egy díjnyertes (Közép-Európa egyik leggyorsabban növekvő technológiai startup-ja 2012-ben és 2014-ben) online képzési céggel kötött megállapodást, amely pénzügyi hátteret, oktatás-menedzsment tapasztalatot, online oktatási tudást hoz a rendszerbe. Emellett, a digitális-művészeti képzés színvonalát a 3D animáció, illetve az AR/VR technológiák terén piacvezető Arworks Kft. szakembereinek bevonása garantálja.

 

Az igazgatónő megjegyezte, hogy a 3D programozás egy innovatív, rendkívül gyors ütemben fejlődő területe az informatikának, ez a tudás a jelenünk része, iskolarendszerben azonban még nem oktatják. Éppen ezért az iskola további együttműködéseket tervez, tárgyalnak felsőoktatási intézményekkel, illetve multinacionális informatikai cégekkel is, valamint egyeztetnek a Digitális Jólét Programhoz kapcsolódásról. A rendszerszemléletű gondolkodással, a tanulószervezetként történő gyakorlati működéssel a legtöbb nagyvállalat képes azonosulni – tette hozzá. 

Az oktatási profil három fő alappillére a komplex művészeti nevelés, valamint az idegennyelvi és a digitális kompetencia fejlesztése. Hosszú távú cél, hogy az iskola tudjon tanuló szervezetként működni, tudásmegosztással, együttgondolkodással és a rendszerben való közös gondolkodással. Tantárgyi integrációt szem előtt tartó projekteket, amiket gimnáziumban már a szakmai partnerekkel közösen tervez megvalósítani, hisz a rendszergondolkodás vállalati környezetben végképp nem új keletű fogalom, ha úgy tetszik, bevett gyakorlat. A rendszerszemléletet leginkább támogató oktatási módszernek a projektalapú oktatást tartják, így az iskolában rendszeres időközönként dolgoznak tantárgyközi projekteken a tanulók. A rendszergondolkodáson alapuló pedagógiai módszer iránt jelentős az érdeklődés a közoktatási intézmények részéről is. 

A középiskolai oktatásra az engedélyt az általános iskola sikeres hároméves működése után kapta az alapítvány, amely kiemelt közfeladatot is ellát, hiszen a tanulók egy része speciális nevelési igényű tanuló. Az iskola új épülete Terézvárosban található, amelyet az alapítvány hosszú távra bérelt ki. A gimnáziumi szakasz engedélyeztetésénél fontos szempont volt, hogy többeknek adjanak esélyt a bekerülésre, így nem számítanak a központi felvételin megszerzett pontok. A felvételinél a tanulmányi eredményeket veszik figyelembe, tehát a 7. osztály év vége és a nyolcadik félévének eredményei számítanak, emellett pedig a személyes találkozások alkalmával kialakított benyomások.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.