Létrehozva: 2019.01.17.

Alfa Romeo Q2: közösségi élmény

Kétszáz lóerõ, hátsókerékhajtás és 6,6 másodperces százas sprint önmagában nyertes kombináció, de a Giulia nem csak emiatt tûnik ki a sorból. Kevés olyan kocsi van a tízmilliós árkategóriában, amely annyi érzelmet és reakciót vált ki az autóstársakból, mint az Alfa Romeo négyajtósa.

Szerző Autószektor

Az még rendben van, hogy az alfások jeleztek, hiszen ez egy ilyen közösség: ránk villantott a 159-os volánja mögött ülő negyvenes férfi, átintett a Mitót vezető fiatal lány, és hüvelykujjával felfelé bökve mosolygott az ütött-kopott 145-öst hajtó srác. De azért az ritka, hogy pár napos tesztutunk alatt „idegenek” – értsd: nem alfások – is jelezték egy-egy biccentéssel, kézmozdulattal, mosollyal, hogy bejön nekik a Giulia. Pontosabban: még mindig bejön nekik a Giulia. Mert azt már bő két éve is tudtuk, hogy az Alfa nagyot dobott, amikor – óriási késés, rengeteg finomítás és reszelgetés után – végre bemutatta a Giuliát. A parádés formavilág, a remek motorok és persze a hátsókerékhajtás azonnal világossá tette: az Alfa újra visszatalált a helyes útra, ismét az érzelmekre hat.

A debütálás óta pedig, a jelek szerint, a Giulia cseppet sem vesztett vonzerejéből, az utcán még mindig sokan megnézik, utánafordulnak. A legsokkolóbb hatás azonban mégsem ez volt, hanem, hogy a sportos megjelenés puszta látványa sokakban az elismerésnél is többet váltott ki, többekben is felébresztette a „versenyzőt” – egyszer egy G-osztályos AMG Mercedes, máskor meg egy Golf GTI sofőrje igyekezett versenyre bírni minket. Pedig nem is az 510 lóerős Quadrifoglio-t vagy a 280 lovas Q4-est, hanem „csak” a Q2-est látták.

Ahogy a külső, úgy a belső is szaporább pulzust eredményez. Nem olyan extravagáns, mint a 156-os volt a maga idejében de a „bal egyben” az ember rögtön késztetést érez, hogy két kézzel markolja meg a kormányt, mint a kisgyerekek. A műszerfal kifejezetten egyszerű. Tetszetős megoldás, hogy a műszeregység különösebb cifrázás nélkül olvad egybe a központi kijelzővel. Mindez megnyugtatóan hat ma, amikor a szín- és formakavalkád a trend. A középkonzol sincs túlbonyolítva: az előválasztókar talán kissé túlságosan is lecsupaszított, az infotainment rendszert kezelő „gomb” egyszerűségét viszont nem lehet eléggé dicsérni. Ezen a részlegen mégsem ez a legjobb dolog: hanem a mellette lévő apró, három állású DNA-tekerőkapcsoló. Ezzel tudjuk kiválasztani, hogy a kocsi normál, takarékos vagy dinamikus üzemmódban működjön. Persze, ez utóbbi állás az, ami a legtöbb mosolyt csalja a sofőr arcára.

Dinamikus üzemmódban ugyanis a gázreakció élénkebb, a futómű keményebbé válik, mindezt tökéletesen kiegészíti a nyolc fokozatú váltó manuális üzemmódja, amely letiltásig engedi forgatni a motort. És akkor itt érdemes megemlíteni: noha az alap Giulia kétliteres turbómotorja „csak” 200 lovas, ez is bőven elég a mókához. Persze, a „mindjárt leszakad a fejem” érzés nincs meg, de a 6,6-os százas sprint így is renden van – ráadásul nem is ez a lényeg. Sokkal inkább az: élményszámba megy minden egyes fel- meg leváltás, az apró durranásokkal, rántásokkal. A motor alapjárat közelében nem szól jól, de magasabb fordulatszámon már sokat hozzátesz az élményhez. Kanyarban a futómű szinte gokartossá teszi a Giuliát, és az autó hátulja meg-megmoccan – a mentestabilizáló révén viszont „bolondbiztos” a kocsi, a legdurvább provokálásnál is legfeljebb minimális ellenkormányzásra van szükség. A Giluia nagy erénye az is: nem kell eszelős tempót diktálni ahhoz, hogy élvezzük a vezetést, száz alatt is bőven van sebességélmény, és kanyargós úton sem kell feltétlenül áthágni a szabályokat ahhoz, hogy örömautózásba csapjon át az utazás.

Miközben a Giulia játszótársnak a legjobb, remek utazópartner is: országúton, autópályán a fogyasztása is mérsékelt, nyolc liter körül beéri. Míg a tesztautók általában néhány ezer kilométert futott új kocsik, az Autószektornál járt Giulia már túl volt 20 ezer kilométeren. Ez pedig némi képet ad a kocsi „öregedésről”. Pontosabban adna: a  tesztautóban ugyanis nyoma sem volt kopásnak, zörgésnek, vagy akár csak halk nyikorgásnak. A Giulia ára akciók nélkül 9,6 millió forintról indul, a 200 lovas benzines, nyolcsebességes automatával, kicsivel több mint 10 millió forintot kóstál.

Szerző Autószektor

Ez is érdekelhet

origo.hu

Holtan találtak rá a háromszoros világbajnok bokszlegendára

origo.hu

Drámai fordulat jöhet a frontvonalon

borsonline.hu

Hamarosan rendkívüli szerencse fog rámosolyogni erre a 4 csillagjegyre

hirtv.hu

Bőnyi késelés: megszólalt a rendőrség + videó

ripost.hu

„Az életem leckéje volt” - Mohamed Fatima egy év után törte meg a csendet a Fekete Vonat botrányról

magyarnemzet.hu

Nagyon csúnya titok derült ki az Orbán-gyűlölő Lilu múltjából

origo.hu

Fontos hír érkezett III. Károly király egészségügyi állapotáról

astronet.hu

Napi horoszkóp 2024. április 30.: A Szűz jól teljesít, az Ikrek megkönnyebbül kedden

ripost.hu

Így ültesd át végleges helyére a paradicsompalántát, hogy bő termésed legyen

videa.hu

Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)

ripost.hu

„Megjelent az életemben” - Nem engedik el egymás kezét, ez a férfi áll Hunyadi Donatella mellett

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek

MANI

Változás: új, fontos infók a gyógyszerek kiváltásáról

MANI

Már 3D-ben is megnézhetjük az orvosi leleteinket

MANI

Hol most a legolcsóbb a lakásbiztosítás? Elindult a kampány, íme a részletek

MANI

Elindult a lakásbiztosítási kampány: itt van minden tudnivaló

MANI

Aki meg akarja őrizni pénze értékét, most ebbe fekteti

MANI

1 milliárd forintot lehetett nyerni ezzel az öt számmal

MANI

Itt a vége a jó világnak: fizetős lehet a Google

MANI

Lelepleztük a hazai zöldségeket: mutatjuk az árakat!