
Többször elõfordult, hogy egy közmûszolgáltató hónapokkal, évekkel korábbi, állítólagos tartozást próbált behajtani egy fogyasztón. Mindenki hibázhat, de bizonyítékra így is szükségünk lesz.
Egy átlagember rengeteg különböző szolgáltatóval áll kapcsolatban
Biztosan fizet villanyszámlát, szemétdíjat, vízszámlát, gázszámlát, és valószínűleg telefon és internet számlát is. Ezen kívül ott van a bank is, aki a fizetését kezeli.
Ha ezek közül bármelyik, jogtalanul kérne rajtunk számon egy elmaradt befizetést, csak úgy tudunk védekezni, ha megvan a befizetést igazoló csekk vagy számlakivonat.
Meddig kérhetnek számon rajtunk egy elmaradt befizetést?
Egyedül a hírközlési szolgáltatóknál egy év ez az időszak.
Kóródy Dávid, a Budapesti Békéltető Testület hivatalvezetője azt mondta, hogy volt arra is példa, hogy egy internetszolgáltató egy öt évvel korábbi tartozást próbált behajtani egy követelésügyi céget megbízva, azonban nem jártak sikerrel, mert jogilag már elévül a fogyasztó tartozása.
Hozzátette, ha az elévülés idején belül keresi meg a cég a fogyasztót, de az a csekkel bizonyítani tudja az összeg rendezését, akkor nem vonható felelősségre.
Ezért mindig rakjuk el a befizetett csekkeket!
Ez alól kivételek a banki szolgáltatások. Ezeknél a folyószámla-kivonatokat kell megőrizni, méghozzá 5 évig.

