RETRO RÁDIÓ

Álmodj Velem! Mert ha elég szorgalmas vagy, eljuthatsz a világ tetejére

Álmodj Velem! Mert ha elég szorgalmas vagy, eljuthatsz a világ tetejére
Autószektor
Szerző
Autószektor
Létrehozva2018. 01. 23. 10:00

A Hungexpo G-pavilonjában, 2018. március 23-25. között immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a "Magyarok a világ jármûgyártásában" tematikus kiállítás. Az Autós Nagykoalíció szervezésében magyar feltalálók, formatervezõk és mérnökök világraszóló munkái kerülnek bemutatásra, a földi, vízi és légi közlekedés vonatkozásában felvonultatott jármûcsodákkal.

Felsorolni is nehéz lenne, mennyi érdekes látnivaló és exkluzív élmény várja a nagyérdeműt hazánk legnagyobb szezonnyitó autós sokadalmán 

- nyilatkozta Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és a „Magyarok a világ járműgyártásában” kiállítás ötletgazdája.

„A G-Pavilonban, mintegy 1300 négyzetméteres egyedi installáció révén a hazai járműgyártás múltja, jelene és jövője lesz látható a Mátyás király korabeli lovas kocsitól napjaink és a jövő mobilitását meghatározó innovációkig”

Az esemény házigazdája hozzátette, hogy a grandiózus kiállítás statikus elemei mellett március 23-án, 13 órától az élő show-ban olyan vendégek lépnek színpadra, akik talentumaik és személyes történeteik révén kapcsolódnak a kiállított járművekhez. A múltidéző vívmányok között látható lesz a 18. századi Habsburg Birodalomban, Mária Terézia uralkodásának idején forgalomba állított delizsánsz járat egyik postakocsija. A delizsánsz járatok – a francia szó jelentése: szorgalom, gyorsaság – személy-, csomag- és pénzszállításra alkalmas, fekete-sárga színű négylovas kocsik voltak, melyek a Bécs és Buda közötti távot 30 óra alatt teljesítették, miközben egy társzekér ugyanezt a távot 57 óra alatt tette meg. A delizsánsz járatok további érdekessége, hogy a komáromi Kocs község, ahonnan a magyarok és a világ mobilitása közötti kapcsolat eredeztethető, a járat váltóállomása volt.

Az említett korszakot és a Monarchia távolsági közlekedését idézi fel a Keszthelyi Helikon Kastélymúzeumból érkező, közel 140 éves postakocsi, mely a bécsi Carl Blaha kocsigyárban készült. A kiállításon is megtekinthető hintó – postakocsi funkciója mellett – kényelmének és strapabíró képességének köszönhetően az arisztokrácia körében is nagyon népszerű volt a dualizmus idején. A kiváltságokkal rendelkező társadalmi osztály ilyen járműveket használt privát, hosszú távú utazásai során. Az eseményre meghívott Habsburg György a császári udvar autentikus történeteivel teszi színesebbé a tárlatnyitó ceremóniát.

A színpadi élő show vendégei között lesz várhatóan Kovács Miklós is, aki a jelenkort képviselve tart előadást életpályájáról, és a Kia frankfurti formatervező központjában végzett munkájáról. Az 51 éves szakember a szegedi Hittudományi Főiskolán 1987-ben megkezdett hallgatói évei alatt küldött rajzokat az Audihoz, ahonnan válaszul a palicsi származású dizájner, Hasanic Imre magyar nyelvű tippjei mellett „ismeretlen rajzeszközök” is érkeztek a további alkotáshoz.

Kovács, a főiskola után Linzben tanult tovább a Hochschule für Künstlerische und Industrielle Gestallung ipari formatervező szakán, gyakorlati idejét pedig a négykarikás márka ingolstadti központjában töltötte. Az Auditól kapott ösztöndíjjal 1993-tól a pforzheimi főiskola hallgatója lett, ezt követően 1995 és 2003 között az Audinál dolgozott. Részt vett az A8 (D3) és az A4 (B7) típusok elkészítésében, 2004-től pedig a külcsínre sokat adó dél-koreai márka európai dizájnközpontjában dolgozik. Kovács Miklós jelenleg az új modellek külső megjelenéséért felel, ám korábban koncepcióautók formatervével is foglalkozott. Irányítása alatt olyan szériamodellek láttak napvilágot, mint például a Venga, a Cee’d család és a középkategóriás Optima, valamint a nálunk nem forgalmazott Cadenza. Legutóbbi munkája a tavaly, Genfben debütált Kia Stinger volt.

További cikkekért látogass el az Autószektor oldalára!

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.