RETRO RÁDIÓ

Egyszerű a titok

Egyszerű a titok
Tóth Balázs
Szerző
Tóth Balázs
Létrehozva2017. 04. 07. 18:05

Az emberek képzése, fejlesztése a munkaerõhiány megoldásának kulcsa - állítja Rapcsák Dániel, a Vanessia Kft. szakmai igazgatója.

A szakember erről a HG Media konferenciáján beszélt, és arra is felhívta a figyelmet: immár nem csak a gyakornokok foglalkoztatásának támogatására, hanem a munkatársak képzésére, új kollégák szakképesítéshez juttatására is lehet forrás szerezni európai uniós pályázatok útján.

A kiírások az elmúlt napokban jelentek meg, érdemes odafigyelni rájuk. A vidéki kis- és középvállalkozások csaknem 20 milliárd forintot, a vidéki nagyvállalatok 21,5 milliárd forintot nyerhetnek, míg a budapesti és Pest megyei cégek között összesen 3,1 milliárd forintot osztanak szét.

Alig találni a piacon frissen végzett szakmunkást. Aki kikerül az iskolából, az szinte azonnal talál állást. A cégeknek most már a rugalmas munkaidő biztosítására, sőt, a vezetők kommunikációjára is oda kell figyelniük, ha meg akarják szerezni és tartani a jó szakembereket!

– tette hozzá Rapcsák Dániel, akinek tapasztalatai szerint nő az igény például a stresszkezelő, a cégvezetők kommunikációját javító tréningek iránt.

Semmiképp sem érdemes sajnálni a pénzt és az időt az oktatásra. Előnybe kerülhet az, aki nem feledkezik meg erről – véli a szakember. Magyarország ugyanis igencsak le van maradva az egész életen át tartó tanulásban: nálunk a felnőtteknek mindössze 7 százaléka képzi magát folyamatosan, míg az európai átlag 10 százalék, Szlovéniában pedig több mint 12.

A felnőttkori tanulás egyik legfontosabb színtere a munkahely.

Különösen nagy jelentősége van az oktatásnak akkor, amikor lasszóval kell vadászni a szakembereket, hiszen a cégek által finanszírozott képzések hatékonyabbá teszik a munkát, és motiválják is az embereket. Ez pedig hosszú távon képes megoldani a munkaerőhiány problémáját

– mutatott rá Rapcsák Dániel.  

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.