RETRO RÁDIÓ

M4: a Duna Aszfalt, a Hódút, és az A-Híd nyert, az Itinera és a Közgép támad

M4: a Duna Aszfalt, a  Hódút, és az A-Híd nyert, az Itinera és a Közgép támad
P. Petra
Szerző
P. Petra
Létrehozva2017. 03. 31. 17:47

Az M4-est a román határig meghosszabbító autópálya-szakasz kivitelezését három cég nyerte el, az alacsony árral pályázó Itinera és Közgép ajánlatát érvénytelennek minõsítette az ajánlatkérõ. Utóbbi két cég megtámadta a határozatot a Közbeszerzési Döntõbizottságnál.

Kihirdették az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második ütemére kiírt közbeszerzés nyertesét. Ez a szakasz egészíti ki az M35-ös autópálya meghosszabbítását Debrecentől a román határ felé.


Az ajánlatkérő három érvényes ajánlatot állapított meg

A mintegy 26 és fél kilométeren megépülő utat a hirdetmény szerint a Hódút Kft., a Duna Aszfalt Kft. és az A-Híd Zrt. közös ajánlattevőként kivitelezi. A fejlesztés ellenszolgáltatásának összege nettó 83 milliárd forint. Érvényes ajánlatot tett még a Colas Hungária Zrt. és a Colas Közlekedésépítési Kft. közös ajánlattevőként, valamint a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft. és a Pannon-Doprastav Kft. alkotta SDD konzorcium.

A hirdetmény szerint a beruházásban az útszakasz megépítése mellett

  • irányonként egy-egy egyszerű pihenő,
  • egy ideiglenes határátkelőhely,
  • egy tengelysúlymérő állomás,
  • továbbá húsz darab híd és két különszintű csomópont is létrejön
  • A szakasz első ütemének kivitelezését a Hódút és a Duna Aszfalt nyerte meg novemberben.

    Egyelőre nem lehet szerződni a nyertesekkel

    A közbeszerzési hirdetményből kiderül, hogy az olasz Itinera S.P. A. és a Közgép Zrt. alkotta konzorcium ajánlatát érvénytelennek minősítette az ajánlatkérő Nemzeti Infrastruktúra Zrt. Az Itinera és a Közgép az eredmény kihirdetése után megtámadta a döntést, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult az ajánlatkérő szerintük nem megalapozott szempontjai miatt. Emiatt a közbeszerzés eredménye még nem végleges, a nyertesekkel nem köthetnek szerződést.

    Korábbi sajtóhírek szerint a két cég a versenytársak árajánlatainál jóval olcsóbb, azoknak mintegy 60 százalékát kitevő, 58 milliárd forintos árral próbálta meg elnyerni a szóban forgó közbeszerzését. Az alacsony árakkal pályázó, ugyanakkor több szempontból is hiányosan kivitelező (vagy a munkát el sem végző) cégekkel két nagyobb anyagunkban is foglalkoztunk: a váci elkerülő útról szóló cikkünkben az Itinera, míg az erdélyi autópályákról írt riportunkban a hozzá hasonlóan viselkedő külföldi kivitelezők okozta súlyos károkat mutattuk be.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.