tóth gabi
Egy mindenki számára üzenetet hordozó esemény veszi kezdetét március 24-én, 13 órakor a Hungexpo G-pavilonjában. A "Magyarok a világ jármûgyártásában" tematikus kiállítás élõ showjának 90 perces fináléjában színpadra lépnek azok a tervezõk és mérnökök, akik valóban eljutottak a világ tetejére. A jármûipar Oscar-díjasainak is nevezhetõ dr. Anisits Ferenc, dr. Hanula Barna és prof. Stefan Lengyel is a vendégek között lesz.
Tizenkettedik alkalommal nyitja meg kapuit március 24-én Magyarország legnagyobb autós és tuning rendezvénye, az AutoMobil & Tunig Show. A szezonnyitó autós sokadalom keretein belül immár 5. alkalommal kerül megrendezésre a „Magyarok a világ járműgyártásában” tematikus kiállítás, melynek céljai között szerepel, hogy bemutassa a hazai autógyártás múltját, jelenét és jövőjét, felidézve a hazai mérnökök és feltalálók korszakalkotó járműveit Mátyás király idejétől egészen napjainkig – közölte Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke és az esemény ötletgazdája.
A vásárváros 1000 négyzetméterén megtekinthető tárlat további célja, hogy megszólítsa a fiatalokat, és vonzóvá tegye számukra az autóipari képzéseket. Ennek érdekében jelenik meg a kiállítás programjában a „jövő utcája”, ahol a gyártók és az importőrök bemutatják azokat a diagnosztikai berendezéseket, melyek nélkülözhetetlenek egy mai jármű szakszerű szervizeléséhez és karbantartásához, valamint egy modern szerviz legális működéséhez. Az élő show-ban színpadra lépő feltalálók, mérnökök és formatervezők pedig személyes bizonyságukkal igazolják, hogy ha elég szorgalmas és tehetséges vagy, valóban eljuthatsz a világ tetejére – hangsúlyozta az ANK elnöke.
„Várhatóan az esemény díszvendégei között üdvözölhetjük a dízelpápaként ismert dr. Anisits Ferencet, a Bugatti Veyron motorjának tervezőjét, dr. Hanula Barnát és Stefan Lengyel professzor urat, akit világcégek tanácsadójaként, rangos egyetemek vendégprofesszoraként és több mint 30 dizájn díjat elnyert munkásságáról ismerünk” – zárta gondolatait Knezsik István.
A szolnoki születésű dr. Anisits Ferenc 1962-ben diplomázott a Budapesti Műszaki Egyetem mezőgazdasági gépész szakán. A repülés és az autózás iránti szenvedélye miatt vakációit az 1. számú Autójavító és Szerelő Vállalatnál töltötte, mérnöki munkáját pedig a Malomépítő és Gépgyártó Vállalatnál kezdte. Az 1956-os forradalom után egy tiltott határátlépéskor elfogták, és politikailag megbízhatatlan személyként kezelték, sőt! Folyamatosan zaklatták, és még fogdába is zárták. Ezért 1965-ben Németországba költözött, ahol a MAN hajómotor-fejlesztő részlegén kapott munkát, és Rudolf Diesel egykori kísérleti padján dolgozott. Fél év alatt megtanult németül, jártasságot szerzett a hódítását kezdő számítástechnikában, 1967-től pedig szakcikkeket publikált, és konferenciákon tartott előadásokat.
A cikk folytatását elolvashatja az Autószektor oldalán.