RETRO RÁDIÓ

Ezek a kiemelt kerékpárutak épülnek meg 2019-ig Magyarországon

Ezek a kiemelt kerékpárutak épülnek meg 2019-ig Magyarországon
P. Petra
Szerző
P. Petra
Létrehozva2017. 03. 29. 13:41

A Magyar Közlönyben megjelent a közeljövõben tervezett kiemelt kerékpárút-fejlesztések ütemezését és finanszírozását leíró két kormányrendelet.

Az egyik határozatból kiderül, a beruházások forrásigényét elsődlegesen uniós forrásból fedezik, a nemzetgazdasági miniszter feladata, hogy biztosítsa a GINOP és a VEKOP terhére történő finanszírozást.

A fejlesztések érdekében ugyanakkor benyújtják az Európai Kerékpárút Hálózat (EuroVelo) 14-es számú útvonalára készített pályázatot is. További fejlemény, hogy a Tokaj és Nyíregyháza közötti kerékpárút megvalósítását a nemzeti fejlesztési miniszter hatáskörébe helyezi a kormányhatározat.

Az ütemterv szerint 2017-ben és 2018-ban a meglévő szakaszokon táblák kihelyezése valósul meg, illetve a leendő szakaszon műszaki tervezése. Az építések listája mellé ugyanakkor 2108-as és 2019-es évszám került a közlönyben.

A most közzétett fejlesztéseken túl számos helyen épül kerékpárút az elkövetkező években, a kormány augusztusban nyolc másik nagyszabású projektet minősített kiemelt beruházássá. Emellett további beruházások regionális bontásáról az MTI szintén augusztusban közölt összeállítást.

A most közzétett fejlesztések listája:

2018-ban összesen 2,6 milliárd forintból megépül  

  • a 10 kilométeres Vámosszabadi–Győr,
  • a 8 km-es Eger–Egerszalók,
  • az 53 km-es Hortobágy–Debrecen,
  • a 12 km-es Tokaj–Mád–Sárospatak útvonal,
  • valamint egy 7 km-es szakasz a Dél-alföldi régióban.

  • 2019-ben összesen 6,9 milliárd forintból jön létre

  • az 55 km-es Tiszafüred–Hortobágy,
  • az 52 km-es Pécs-Dombóvár,
  • a 84 km-es Dombóvár-Siófok,
  • az 55 km-es Pécs–Siklós,
  • a 40 km-es Szigetvár–Kaposvár,
  • és a 16 km-es Murakeresztúr–Õrtilos kerékpárút.
  • 3,4 milliárdos plusz a Duna-menti kerékpárúthoz

    A kormány külön határozatban rögzítette az EuroVelo 6-os útvonalának Dömös és Szentendre közötti fejlesztését. Ennek értelmében az útvonala a Szentendrei-szigeten keresztül halad a Dömös–Visegrád–Kisoroszi–Tahitótfalu–Pócsmegyer– Szigetmonostor–Szentendre nyomvonalon.

    A beruházással kapcsolatban a határozat 3,42 milliárd forint többletköltség biztosítását rendeli el, amit elsősorban hazai forrásból kell biztosítani. Ugyanakkor a kormány a nemzetgazdasági miniszterrel megvizsgáltatja az EuroVelo-beruházásnak a VEKOP keretében történő finanszírozásának lehetőségét.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.