Menczer Tamás: Az emberek azt várják a vezetőiktől, hogy védjék meg őket!

POLITIK
Létrehozva: 2017.03.31.

Elkészült az M3-as betonfalával a Duna Aszfalt és a Ferrobeton

Átadták az M3-as autópályán mintegy 23 km-es hosszúságban megépült beton terelõfalat.

Szerző P. Petra

A Duna Aszfalt és a Ferrobeton alkotta konzorciumban utóbbi cég a gyártást, előbbi pedig a kihelyezést végezte el. A betonelemek két funkciót is betöltöttek, miután a kivitelezés közben a forgalomtereléshez (a munkaterület elhatárolásához) is felhasználták őket.

A kivitelező három ütemben végezte el a munkákat a 10-es és a 35-ös kilométer között (néhány szakaszon megmaradt a szalagkorlát, így jön ki a 23 kilométer). Tavaly augusztustól a Budapest közeli 9 km-es, illetve Gödöllő térségében fekvő, 8 km-es részt alakította ki. Az idén májusban kezdődő részprojektben a középső, mintegy 8 km-es pályaszakasz kapta meg a betonkorlátot.

Pusztán a látványnak van egy visszafogó hatása

A Gödöllő melletti pihenőnél tartott ünnepélyes átadón Tasó László, az NFM államtitkára azt hangsúlyozta,

a betonterelő elem megvédi a pályaelhagyástól a közlekedőket, ami növeli a biztonságot.

Hozzátette, a most átadott projekt a mintegy 55 milliárd forintos „Érj haza biztonságban!” program keretében valósult meg, ez az M3-as mellett az M5-ös és M7-es autópályákat is érinti.

Dr. Nemes-Nagy Tibor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. vezérigazgatója azt hangoztatta, hogy a fenntartás szempontjából a betonfalnak további előnyei vannak. A karbantartása olcsóbb, és a takarításához csupán egyszer kell a felületén végig haladni (ezzel szemben a szalagkorlátnál többször is), illetve balesetek után a helyreálltás sokkal egyszerűbb, és jóval kevesebb forgalomkorlátozással jár. Hozzátette, a falnak önmagában van egy visszafogó hatása, ami visszatartja a sofőröket a túlzott sebesség bevállalásától.
 

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek