Létrehozva: 2017.03.22.

Anyukám is érteni fogja - Hogyan találjunk jó autószervizt?

Összeszedtünk néhány pontot, ami alapján érdemes szervizt keresni.

Szerző P. Petra

Amikor egy ideje már nem működik jól valami az autóban, megkezdődik a megfelelő szerviz keresése. Ugyanez a helyzet adódik akkor, amikor valaki vesz egy használt autót, és nincsen bejáratott javítója, vagy az az adott típushoz nem ért, nem vállalja.

Öt (plusz egy) rövid pontban összefoglaljuk, hogyan érdemes autójavítót választani, hogy az megfelelő legyen műszakilag és anyagilag is, mert minden járműtulajdonosnak szüksége van egy megbízható helyre, ahová fordulhat, ha baj van.

1. Hírnév

Gyakorlatilag kimondhatjuk, hogy egy autószervizre rábízzuk az életünket. Ne adjuk oda a kocsit az első utunkba eső javító kezébe, mert fogalmunk sincsen róla, hogy hogyan dolgoznak. Első és legfontosabb, hogy alaposan nézzünk utána, milyen híre van az adott szerviznek.

Hírnév szempontjából természetesen a legjobb helyen a márkaszervizekben járunk. Az útszéli javítóműhelyek, okosba’ szerzett alkatrészekkel, talán engedélyek hiányában dolgoznak, úgyhogy feltétlenül szükséges mások tapasztalatait megismerni.

Ne felejtsük el leellenőrizni, hogy a szerviz szerepel-e a Nemzeti Közlekedési Hatóság adatbázisában járműfenntartóként.

2. Vásárlói visszajelzések

Ez legkönnyebben az interneten kutatható, de személyes ismeretségeink is segíthetnek a döntésben. A világháló tele van az ügyfelek problémás eseteivel. Panaszkodnak, levelet írnak, és meg is nevezik sérelmeik helyszínét. Keressünk rá a neten a szervizre és olvassunk bele néhány véleménybe.

Azt azért azonnal hozzá is tenném, hogy óvatosan kezeljük a kommenteket, mert azért hajlamosak túlzásba esni az ügyfelek.

Jó tippeket kaphatunk a közösségi oldalak autómárkák, vagy típusok köré épült csoportjaiban. A megszállott márkaőrültek szinte mindent tudnak a típusokról, érdemes tehát csatlakozni az ilyen klubokhoz, és érdeklődni a tapasztalataikról, sőt, biztosan tudnak szervizeket, javítókat is ajánlani.

3. Drága autód van?

Minél többet ér egy kocsi, annál nagyobb a gond, ha a szerviz esetleg elront valamit. Egy-egy felesleges kicserélt alkatrész, vagy sikertelen próbálkozások a hiba okának megállapítására sok pénzt vihetnek el, ezért – akár személyes konzultáció keretében is – érdeklődjünk arról, hogy van-e megfelelő tapasztalatuk az adott típussal kapcsolatban, vagy az adott hibajelenség okának megállapításában.

Egyszerű teszt lehet, hogy ha elmondjuk, mi a baj és a szerelő, vagy szervizvezető kapásból le tudja szűkíteni két-három lehetséges okra a dolgot. Érdeklődjünk a várható költségekről is. Ha magabiztosan adnak választ, már reménykedhetünk, hogy jó helyen járunk.

A cikk folytatását elolvashatod az Autószektor oldalán!

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek