RETRO RÁDIÓ

Kiemelt beruházás lett a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest kerékpárút megvalósítása

Kiemelt beruházás lett a Budapest-Balaton és a Rajka-Budapest kerékpárút megvalósítása
P. Petra
Szerző
P. Petra
Létrehozva2017. 02. 14. 12:15

A kormány gyorsítja a bicikliutak turisztikai fejlesztését: nyolc jelentõs projekt indul, köztük a Balatoni Bringakör megújítása.

A kormány a kerékpárútépítési program megújítását tervezi, elsősorban turisztikai céllal. Ennek megfelelően a kabinet módosította az országos közúti közlekedési projektek és a  hozzájuk kapcsolódó, nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházások listáját.

A Magyar Közlönyben megjelentek szerint a döntéssel kiemelt beruházássá vált:

  • a Budapest–Balaton kerékpáros útvonal kiépítése (Budapest–Etyek–Velence–Székesfehérvár–Balatonakarattya),
  • Balatoni Bringakör komplex fejlesztése,
  • az EuroVelo 6 útvonal komplex fejlesztése (Rajka–Dömös, Budapest–Szentendre, Budapest–Dunakeszi, Budapest–Érd–Százhalombatta szakaszok),
  • a Kis-Balaton térségében a Keszthely–Sármellék kerékpáros útvonal kiépítése,
  • a Tisza-tónál a Tiszafüred–Poroszló kerékpáros útvonal fejlesztése,
  • a Bodrog mentén a Tarcal–Tokaj-Bodrogkeresztúr kerékpáros útvonal fejlesztése,
  • a Felső-Tisza mentén a Tokaj–Tiszabecs kerékpáros útvonal fejlesztése
  • és a Hajdúságban a 47-es út mentén a Tépe–Berettyóújfalu kerékpáros útvonal kiépítése.
  • A Budapest-Balaton útvonalnak már korábban elkészült a megvalósíthatósági tanulmánya, ebből kiderült, a nyomvonalnak csak egy-egy rövid, nem összefüggő szakasza van jelenleg kiépítve a mintegy 90-120 km hosszúságú útvonalon.

    A Balatoni Bringakör hossza 208.1 km, melyből 105.6 km önálló kerékpárút és 4 km kerékpársáv, viszont 98.5 km közúton kijelölt kerékpárút (elsősorban a déli parton), melyből 1.5 km forgalmas úttesten halad. Ráadásul az elmúlt években a szükséges felújítási és fenntartás-üzemeltetési munkák elmaradása miatt a létesítmények állapota leromlott. Ezen felül az elmúlt évtizedben jelentősen nőtt a kerékpározók száma, így a nyári időszakban a kerékpárutak kapacitása sem megfelelő.

    A hazánkba Szlovákiából beérő EuroVelo 6 kerékpáros útvonalon a mintegy 280 km hosszúságú Rajka–Budapest szakaszt tervezik kiépíteni. A tervekben a meglévő infrastrukturális elemek hasznosítása, fejlesztése, illetve új szakaszok – esetenként új hidak – kialakítása szerepel. Mindezek mellett táblázást és pihenőhelyek elhelyezését is tervezik.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.