RETRO RÁDIÓ

Ezek a cégek építik fel az M44-es leghosszabb szakaszát

Ezek a cégek építik fel az M44-es leghosszabb szakaszát
Tóth Balázs
Szerző
Tóth Balázs
Létrehozva2017. 02. 17. 15:22

A Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetõségét biztosító projekt legnagyobb elemét hat társaság kivitelezi 62 kilométeren, új nyomvonalon, a beruházásban egy Körös-híd is felépül.

Kihirdették a Békéscsaba gyorsforgalmi elérhetőségét biztosító M44-es út Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszának kivitelezőit. A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményéből kiderül, a 62 km hosszú szakasz építése új nyomvonalon három ütemben valósul meg.

  • Az első ütemet Tiszakürt és Kunszentmárton között

  • a Duna Aszfalt Kft. - Hódút Kft. konzorcium kivitelezi 56,5 milliárd forintért,

  • a második ütemet Kunszentmárton és Csabacsűd között

  • az EuroAszfalt Építő és Szolgáltató Kft. - Swietelsky Magyarország Kft. - Soltút Kft.- A-Híd Zrt. konzorcium 43,98 milliárd forintért,

  • a harmadik ütemet Csabacsűd és Kondoros között

  • a Duna Aszfalt Kft. – Hódút Kft. konzorcium 45,2 milliárd forintért készíti el.

    Két és fél év alatt elkészül

    Az útszakasz megépítéséhez szükséges forrás a hazai költségvetés terhére biztosított – áll a NIF tájékoztatójában.

    A nyertes vállalkozókkal a szerződéskötés december elején várható, a kivitelezési munkálatok az időjárás függvényében 2017 elején megkezdődnek. A kivitelezés 2019 harmadik negyedévére fejeződik be.

    A kétszer két forgalmi sávon épülő gyorsforgalmi út a leghosszabb, földrajzilag középső szakasza lesz az épülő M44-esnek Kecskemét és Békéscsaba között. Az M44 másik két szakaszára várhatóan ez év végén jelenik mega NIF júniusi híre szerint.  A Nagykőrös-Tiszakürt (31 km) és a Kondoros-Békéscsaba (18km) közötti részek építése 2017-ben indulhat eredményes eljárás esetén.


    450 méteres Körös-híd a kapcsolódó beruházások között

    A most épülő szakaszon négy különszintű csomópontot, 44 alul- és felüljárót, Cserkeszőlőnél és Kondorosnál egyszerű, Szarvasnál komplex pihenőt alakítanak ki.

    A Körös folyó felett a Körös építészet hagyományait megőrizve egy 450 m hosszú acél ívhíd épül, díszvilágítással. Emellett a szakaszon két kisebb híd épül egy a Dögös-Kákafoki csatorna felett, valamint egy háromnyílású híd a Mezőtúr-Orosháza vasútvonal felett. Kardosnál üzemmérnökségi telep létesül.

    Ripost hírek

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.