tóth gabi
Az oka rémesen egyszerû, az emberek túl hiszékenyek, és nem túl körültekintõk. Megosztanak, kedvelnek és ajánlanak is egymásnak óriási kamukat!
akik a székükben ülve a Facebook segítségével nagyobb hatást gyakoroltak az amerikai választókra, mint azt hinnénk!
Előtte is terjedtek a világ minden táján kattintásvadász hazugságok, de nem keltettek ekkora felháborodást.
Nálunk a „fekete furgonos, eladnak donornak” és a „mentőautóra rakott kerékbilincs” volt talán az eddigi csúcs. Persze később kiderült, hogy nem mentőről volt szó, hanem betegszállítóról, és kerékbilincs se volt, de addigra már sokaknál elérte a célját a poszt.
A legnagyobb hátulütője a dolognak: a Facebook megjegyzi azokat, hogy mikre kattintottunk. Úgy érzékeli, hogy ezeket kedveljük, így az algoritmusa ezentúl olyan posztokat fog inkább ajánlani nekünk. Csakhogy ha ezek kamuhírek voltak, akkor szép lassan eltűnik a tényszerűség a hírfolyamunkról...
A Facebookra nehezedő nyomás hatására kiderült az is, hogy állítólag már régóta rendelkeznek egy „eszközzel”, ami képes kiszűrni az álhíreket!
Vagyis az egész kamuhíres pánikkeltés célja, hogy korlátozzák az alternatív nézőpontok terjedését a közösségi oldalakon, mivel csak a fő sodorban lévő médiumok híreit ítélik majd jó minőségű forrásnak!