Létrehozva: 2016.11.28.

Átvágott a szállító? Ezt tedd velük!

Megbeszéltétek, mikor érkezik a futár, de hiába vártad? Nem kell mindent szó nélkül tûrni!

Nem akkor jött, amikor megbeszéltétek

Egy olvasónk interneten rendelt egy tűzhelyet, és a rendelésében benne volt, hogy a régit elszállítja a futárcég. Ehhez neki azonban szerelőt kellett hívni, hogy kikösse a régit és bekösse az újat. Azért, hogy ne két kiszállási díjat kelljen fizetnie, egyeztetett a futárcéggel, mikor érkeznek. A futár azt mondta, 12-12.30 körül érkeznek. Azonban már 11-kor csengettek, a szerelő azonban csak 12-re érkezett. Így a régi tűzhely maradt, ezért azt az olvasónak plusz költségekért kell elszállíttatni.

Mit tehetsz?

Ha interneten rendelsz, ismerned kell az adott oldal általános szerződési feltételeit, amelyben a legtöbb oldal kiköti, hogy pontos időpontot nem tudnak adni a szállításra, csak egy eléggé tág intervallumot. Ha akkor ment, nem kérheted őket számon.

Azonban ha felhívtad őket és szóban egyeztettetek egy szűkebb időtartamra (tehát nem kell még ekkor se pontos időpont), akkor erre hivatkozva kérhetsz kártérítést a futárcégtől, elvitetheted velük a régi készüléket. Ha azonban ezt nem hajlandó megcsinálni a cég, vagy nem tudtok megállapodni a kártérítés összegében, akkor békéltető testülethez vagy bírósághoz fordulhatsz.

Az is fontos szabály, hogy ha új készüléket veszel, akkor a kereskedő köteles visszavenni a régi, azonos használatú készülékedet. Jelen esetben a tűzhelyet. Arra azonban figyelj, hogy ha porszívót veszel, nem vághatod hozzájuk az elromlott mosógépet…

Be se csenget a futár

Egy másik olvasónk arról panaszkodott, hogy a futárszolgálat a bolondját járatta vele. Értesítőt kapott, hogy a futár nem találta otthon. Felhívta az ügyfélszolgálatot, hogy egyeztessen velük, de a megbeszélt időben sem ment a futár. Újra telefonált. Másnapra szabadságot vett ki, egész nap várta a futárt, aki megint nem ment. Este felhívta az ügyfélszolgálatot, és kiderült, hogy visszavitték a csomagot a feladóhoz, mert három sikertelen kézbesítés volt. Ám csak egyről kapott értesítőt.

Mit tehetsz?

Az ilyen esetekben a futárcégnek kell bizonyítania, hogy nem voltál együttműködő, és a megbeszélt időintervallumokban nem voltál otthon. Ha ezt azonban nem tudja bizonyítani, akkor kérhetsz kártérítést. Viszont ha nem hajlandóak fizetni, akkor megint csak polgári peres úton tudsz érvényt szerezni az igazadnak.

Iratkozzon fel a Ripost hírlevelére!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek