RETRO RÁDIÓ

Óvakodj a gagyi csokimikulástól! Mutatjuk, hogy vernek át

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2015. 11. 29. 12:50

Mikulás napja ma már elképzelhetetlen Mikulás-csomag és a jó öreg csokimikulás nélkül. De nem mindegy, hogy mit teszünk a csomagba, és az sem, hogy mit eszik a gyerek! Egyre több a silány termék a boltokban!

Míg évtizedekkel ezelőtt nem igazán volt miből válogatni, mára az üzletek polcai roskadoznak a legkülönfélébb csokimikulások alatt. Ahogy a kínálat nőtt úgy csökkent a csoki minősége is. Lassan már a csoki sem kakaóból készül.

Csokimikulásból tavaly rekord mennyiséget, közel nyolc és félmilliót adtak el, majdnem 5 százalékkal többet, mint tavalyelőtt. Viszont a vásárlók is megunták a silány csokikat, ezért egyre inkább a jó minőségű termékeket választják. Ezt támasztja alá az is, hogy az ünnepi édességek forgalma az értékét tekintve jóval nagyobb mértékben növekedett, mint a mennyisége - derült ki a Nielsen kutatásából. - írja a pénzcentru.hu.

Honnan tudni, hogy gagyi-e a csoki?

Ne tévesszen meg a csicsás csomagolás. Attól, hogy tetszetős, nem biztos, hogy azt kapod a pénzedért, amit vársz. A mikulások, (de bármilyen csokoládé) vásárlásakor érdemes a címke alapján tájékozódnod, így pillanatok alatt kiderül a turpisság! Ráadásul egyre nagyobb divat, a húsvétról megmaradt csoki figurákat Mikulásnak csomagolni, így még a régi, esetenként avas terméket is el lehet adni!

Az összetevőket mennyiségileg csökkenő sorrendben kell feltüntetni a címkéken, tehát amiből a legtöbb van, az szerepel az elején. Ha nem a kakaó szerepel a lista elején, inkább felejtsd el azt a terméket!

A valódi csokoládé legalább 35 százalékban tartalmaz kakaó szárazanyagot, amelyből legalább 18 százalék kakaóvaj és 14 százalék a zsírmentes kakaó szárazanyag. A kakaós bevonók ehhez képest alacsonyabb kakaótartalmúak, és kakaóvaj is kevesebb benne.

A pénzcentrum a napokban letesztelte az üzletekben kapható csokimikulásokat. Íz alapján a toplista elejére a KitKat csokimikulása került, de nem maradt le sokkal mögötte az After Eight és a Lindt terméke, illetve a Kinder és a Nestlé csokimikulása sem. A jól ismert márkák, mint a Boci, a Tibi és a Milka, ár-érték, íz, és csomagolás szempontjából a lista középmezőnyébe került. A lista végén szereplők pedig említést sem érdemelnek!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.