kulcsár edina
Gyõrben gyártották a trükkös motorokat - 14.000 ember dolgozik a gyárban! Mi lesz velük?
Az elemzők szerint az európai, így a magyar autótulajdonosok is megússzák, legalábbis egyelőre. Ha lesznek is visszahívások, ez nem lesz kötelező, így a sofőrökön múlik, hogy visszaviszik- e beállíttatni a szabványokhoz képest túl sok káros anyagot kibocsájtó dízel autóikat.
Egy győri forrásunk szerint az Audi-gyárban, ahol az érintett motorok nagytöbbségét gyártották, egyelőre nincs pánikhangulat: még mindig keresnek munkaerőt az óriáscéghez.
A Porsche Hungáriánál viszont, ami a Volkswagen-csoport magyar forgalmazója, senki nem nyilatkozhat: mindenkit a wolfsburgi sajtóosztályhoz irányítanak.
A Volkswagen magyar honlapján egy töredelmes bocsánatkérés olvasható, amelyben azt írják: a hibát igyekeznek mihamarabb kijavítani, amihez időt kérnek.
Mint azt korábban megírtuk, a Volkswagenről egy amerikai vizsgálatsorozat után kiderült: nagyjából félmillió dízelmotorjuk kibocsájtása csak akkor mutatott megfelelő adatokat, amikor éppen mérték őket. Ez Amerikában óriási botrányt okozott, ott ugyanis a hatóságok és a vásárlók is nagyon komolyan veszik a környezetvédelmi előírásokat. Ezek az autók viszont csak a szoftverek szerint mutattak megfelelő értékeket – valójában a megadotthoz képest akár negyvenszer több káros anyagot pöfögtek ki a levegőbe.
Közben egyre több autómárkáról derül ki, hogy érintett lehet: a Skoda egyes modelljei máris megbuktak a teszteken.