kulcsár edina
Azt gondolnánk, hogy a BMW vagy az Audi a legkedveltebb márka az autótolvajok körében. Az utóbbi 4 év adatai szerint így fest a dobogó: Suzuki, Volkswagen, Opel. Hol vagyunk a legnagyobb veszélyben, hogyan védekezzünk? Jöjjenek a válaszok.
A legtöbb járművet Budapesten lopják el, vidéken gyakoribb a kocsik feltörése. Az olcsóbb márkákat viszik inkább, mert könnyen eladható alkatrésznek, szinte lehetetlen beazonosítani és általában gyengébb védelmi rendszer van telepítve ezekbe az autókba.
Az összes eset 60-70 százalékát Budapesten jelentik be minden évben. A fővárosban majdnem minden kétszázadik autóra jutott egy lopás tavaly, míg országosan csak minden 770-re.
Minden évben változnak a trendek. 2014 egyik legnépszerűbb típusa a Suzuki SX4 volt, de például az örök kedvenc Astra kiesett a top10-ből, ám ez nem jelenti azt, hogy fellélegezhetnek az Astra-tulajok.
Az ellopott autók több mint 30%-a metálszürke volt ebben az évtizedben.
Az utóbbi 4 és fél év két legtöbbet lopott márkája a Suzuki Swift és a Renault Megane. De a Volkswagen és Opel típusokat is nagyon viszik a tolvajok.
Ha azt gondolnánk, hogy az autólopási technikák úgy működnek, mint a filmekben, akkor nagyot tévedünk. Az egyik leggyakoribb mód az, hogy a táskánkból, zsebünkből vagy a lakásunkból tulajdonítják el a slusszkulcsot.
Másik népszerű technika a multifrekvenciás rádióadó. Ezt a módszert főleg parkolókban, bevásárlóközpontokban szokták alkalmazni. Ezzel az eszközzel meg tudják zavarni a tulajdonost, aki azt hiszi, hogy bezárja a kocsiját, ezután csak odasétálnak, és minden erőfeszítés nélkül kinyitják az autót.
Az óbudai Flórián téren és környékén szintén óriási parkolókat találunk a panelházak közt, innen rengeteg kocsi tűnik el, és legalább 3-4 lopott itt pihen.
Egy 10 százalékos önrészű Casco biztosítás mellett egy 6 milliós vételárú autó után – amelynek a forgalmi értéke a káresemény időpontjában 1-2 évesen már csak 4 millió volt – a károsult csak 3,6 millió forint kártérítésre számíthat.
Forrás: