RETRO RÁDIÓ

Rengeteg a lopás: a román hotelek lopásgátlót varrnak a törülközőkbe

Ripost
Szerző
Ripost
Létrehozva2025. 08. 19. 13:24

"Muszáj volt lépnünk. Tavaly a medence mellett elhelyezett 300 törölközőből csak körülbelül 100 maradt meg” - fogalmazott egy szállodatulajdonos.

Romániában egyre több tengerparti szálloda dönt úgy, hogy modern lopásgátló technológiát alkalmaz a textíliák védelme érdekében - jelentette a Romanian Journal angol nyelvű román hírportál. A lap beszámolója szerint a  jelenség hátterében az áll, hogy a turisták rendszeresen hazaviszik a szállodai törölközőket, ágyneműket és más, a hotelszobákban található felszereléseket.

Rengeteg a lopás: a román hotelek lopásgátlót varrnak a törülközőkbe

A román szállodák vezetői szerint a lopások okozta probléma évek óta fennáll, de a koronavírus-járvány utáni időszakban, amikor a vendégforgalom újra fellendült, a lopások száma is ugrásszerűen megnőtt. Több hotel arról számolt be, hogy már az év első felében is jelentős veszteséget kellett elkönyvelnie az eltűnt törölközők és ágyneműk miatt. Ez különösen a tengerparti régióban, a Fekete-tenger partján okoz gondot, ahol a nyári szezonban hatalmas a vendégforgalom, és a turisták gyakran kísértésbe esnek, hogy „szuvenírként” hazavigyék a szállodai textíliákat.

„A mi szállodánkban a legnagyobb veszteség a törölközőkből származik; idén 100 000 lejt fektettünk ágyneműkbe és törölközőkbe” 

– mondta egy tengerparti szálloda igazgatója, hozzátéve, hogy törölközők mellett időnként az izzókat, hamutartókat, távirányítókat és az elemeket is ellopják a vendégek.

„Egyetlen nyár után a veszteségeink elérhetik a több tízezer lejt. Tavaly a medence mellett elhelyezett 300 törölközőből csak körülbelül 100 maradt meg” 

– fogalmazott egy másik szállodatulajdonos a sajtónak.

 

A folyamatos lopások megakadályozása érdekében a legtöbb román szálloda újabban úgynevezett RFID-chipek alkalmaz. Ezeket közvetlenül a törölközőkbe és az ágyneműkbe varratják, így a textíliák a bolti termékekhez hasonlóan lopásgátlóval vannak ellátva. Amennyiben egy vendég megpróbálja kivinni őket a szálloda területéről, a kijáratoknál elhelyezett érzékelők azonnal jeleznek. A riasztás egyrészt visszatartó erőt jelent, másrészt lehetővé teszi a személyzet számára, hogy gyorsan intézkedjen.

A szállodák azt remélik, hogy ezzel a módszerrel nemcsak a veszteségeket tudják mérsékelni, hanem hosszabb távon a szolgáltatások minőségét is megőrizhetik, hiszen kevesebb pénzt kell fordítani az eltűnt felszerelések pótlására. A szállásadók szakszervezete szerint a legtöbb vendég természetesen tisztességes, de a kisebbség, amely rendszeresen eltulajdonítja a textíliákat, elég volt ahhoz, hogy a probléma kezelése elengedhetetlenné váljon.

 

Ripost hírek

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.