
10 éves kisfiúból lett sikeres üzletember, elárulta a titkát
Nagyapja tanította meg alkudozni, onnantól kezdve nem volt megállás.
Az Upper West Sider-i Julian Lin már 4 éves kora óta tanulja az üzletelés művészetét, amikor önkéntesként beállt segíteni árusítani a Nyugati 68. utca és a Columbus Avenue sarkán található zöldségesben.

„Élvezem az üzletet, és mindig feldob, amikor eladok valamit” - mesélte a The Postnak a családja West 68th Street-i lakásának nappalijából a csokornyakkendős Lin.
Lin üzleti szikráját Hollandiában élő nagyapja gyújtotta meg, aki műkereskedői karrierjéről szóló történetekkel szórakoztatta őt.
„Ő tanított meg alkudozni” - mondta Lin.
Lin más környékbeli üzletekben tökéletesítette eladási technikáját, többek között egy pékségben egy kézműves sajtboltban, ahol előszeretettel árulta személyes kedvencét, az ausztráliai Meredith Dairy sajtot.
Első üzleti vállalkozásába akkor vágott bele, amikor 2020-ban lecsapott a koronavírus világjárvány.
„Úgy gondoltam, mindenki szereti az ételt. De a GrubHub felárat számol fel azért, hogy házhoz szállítsák neked. Mi lenne, ha házi készítésű ételeket készítenénk, és a szokásos összeget kérnénk érte?” - Ez a kérdés adta az ötletet a J's DINR-hez, egy kizárólag kiszállítással működő étteremhez, amelyet otthonról működtetett, és a Nagymama müzlijét, répalevest és csokoládés cukkinitortát árul a többi lakónak az épületében és a két háztömbnyire lévő nagymamájánál. Ugyanebben az évben saját limonádés standot is indított.
Kezdetben a gyümölcslevet ingyen citromokból készítette, amelyeket a gyümölcsös standon végzett önkéntes munkája során szerzett, és a poharakat darabonként 1 dollárért (342 forint) árulta. De az egyéb költségek, például a cukor, a poharak és a feliratok miatt alig termelt nyereséget.
„És emlékszem, hogy az egyetlen ok, amiért limonádéstandot akartam csinálni, a profit volt” - emlékezett vissza Lin kuncogva.
Ezért 2022-ben megváltoztatta az üzleti stratégiáját, miután egy „piackutatás” során kiderítette, hogy a második osztályos társai alig tudtak különbséget tenni az ő frissen facsart gyümölcsleve és a Trader Joes márkájú limonádé között, a történetesen kevesebb mint 4 dollárba (1300 forint) kerül fél gallononként. Hogy feldobja a limonádéját, bobát adott hozzá - kis, gélszerű golyókat, tele édes folyadékkal. Két kilót 20 dollárért (6800 forint) vásárolt az Amazonon -, és voilá: megszületett a Bobanade.
Ma körülbelül 250 dollárt (85,000 forint) keres hetente a strandjával, ahol egy pohár Bobanade 2,50 dollárba (856 forint) kerül. De ő egy szívből jövő kapitalista: bevételének 30 százalékát a Best Friends Animal Society-nek ajánlja fel.







